دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معجزه سرکه سیب بر روی پوست صورت
8
زمان مطالعه: 8 دقیقه
معجزه سرکه سیب در زیبایی : سرکه سیب یکی از بهترین و بی نظیرترین پاک کننده ها و لایه بردارها است که بدون هیچ هزینه اضافی قادر خواهید بود که پوستی زیبا و سالم را تجربه کنید.

فواید شگفت انگیز سرکه سیب بر روی زیبایی و سلامت پوست صورت

  • 1. سرکه سیب و لکه های پوستی

لکه های پوستی که مخصوصا بعد از پا به سن گذاشتن روی صورت پدیدار می شوند بعد از استفاده از سرکه سیب برطرف می شوند. با یک پنبه کمی سرکه سیب رقیق را روی صورتتان و مستقیم روی لکه ها بمالید و ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی آن ها بماند و سپس بشویید. این کار را یک تا دو بار در روز انجام دهید. بعد از شش هفته تاثیر را مشاهده خواهید کرد.

  • 2. سرکه سیب و آکنه و جوش

چرا به جای خرید انواع و اقسام کرم ها و مواد شیمیایی گران قیمت رو به مواد طبیعی نمی اورید و اجازه نمی دهید طبیعت سحر و جادویش را بر روی پوست شما انجام دهد؟
بسیاری از بازیگرانی که شما به داشتن پوست زیبایشان غبطه می کنید مانند اسکارلت جوهانسون و هیلاری داف از سرکه سیب به عنوان ضد جوش و پاک کننده صورت استفاده می کنند. سرکه طبیعی با باز کردن منافذ طبیعی پوست به پوست شما اجازه می دهد تا تنفس کند و در درمان جوش و اکنه بسیار موثر است.
سرکه سیب دارای ماده ای به نام اسید مالیک است که خواص ضد باکتری و ضد قارچ و ضد ویروسی دارد و از بروز عفونت و جوش های پوستی جلوگیری می کند. سرکه سیب نه تنها چربی اضافی پوست را می گیرد بلکه PH پوست را تنظیم می کند و چربی پوستتان را متعادل می کند.

تاثیر سرکه سیب برای پوست

  • 3. تونر

برای استفاده از سرکه سیب به عنوان تونر باید آن را رقیق کنید. سرکه سیب یک اسید بسیار قوی است و می تواند به تنهایی به پوست شما آسیب برساند. بنابراین حتما به مقدار مساوی از آب و سرکه سیب طبیعی را مخلوط کرده و می توانید ژل آلوئه ورا و یا چای سبز نیز به آن اضافه کنید. به مرور زمان و وقتی پوست شما عادت کرد می توانید به تدریج غلظت ان را زیاد کنید. حتما قبل از استفاده مخلوط را کاملا تکان دهید تا آب و سرکه کاملا قاطی شوند.
برای استفاده از سرکه برای بار اول بهتر است قسمت کوچکی از پوست را امتحان کنید تا به میزان واکنش پوستتان به ان آگاه شوید. اگر حساسیتی نشان نداد می توانید با پنبه نرمی به آهستگی پوستتان را پاک کنید و در بار اول بعد از پنج دقیقه با آب نسبتا گرم بشویید. دفعه های بعدی بگذارید بیشتر روی پوستتان بماند البته تا آستانه تحمل پوستتان.
بهتر است شب ها از این محلول استفاده کنید تا اشغه ماورابنفش خورشید به پوستتان آسیب نرساند.
سرکه سیب به علت خاصیت لایه برداری اش پوستتان را حساس می کند بنابراین روزها حتما هر دو ساعت یکبار از ضد آفتاب استفاده کنید. اگر پوست شما در هر ناحیه ای جوش می زند حتما از این محلول استفاده کنید.

  • 4. ماسک سرکه برای سفتی پوست

برای بهره مندی از خواص این ماسک باید یک قاشق سوپ خوری سرکه را با دو استکان آب مخلوط کنید و یا یک چهارم استکان سرکه را با یک چهارم آب ترکیب نمایید و به آرامی بر روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید تا روی پوستتان خشک شود و بعد آن را آبکشی نمایید.

  • 5. ماسک جوش شیرین و سرکه سیب

دو قاشق سوپ خوری سرکه سیب را با سه قاشق سوپ خوری جوش شیرین ترکیب کنید و با سرانگشتان خود این ماسک را بر روی صورتتان بمالید و بگذارید ماسک سرکه سیب پانزده الی بیست دقیقه بر روی صورت شما بماند و بای شستن ابتدا با آب ولرم و بعد با آب سرد، پوست صورت خود را بشویید و بعد از آن از کشیدن پوست خودداری کنید و برای پوستتان از یک مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. هفته ای یک بار از این ماسک می توانید استفاده کنید.

  • 6. ماسک روغن درخت چای و سرکه سیب

چند قطره از روغن درخت چای را با سرکه سیب مخلوط کنید و به آرامی بر روی صورت خود بمالید و بعد از گذشت چند دقیقه صورت خود را آبکشی نمایید و در هنگام شستشو مواظب باشید که از کشیدگی پوست خودداری کنید

سرکه سیب برای جوانسازی پوست

توصیه های مهم در رابطه با استفاده از ماسک سرکه سیب

سرکه سیب ماده ای طبیعی است که با باز کردن منافذ طبیعی پوست به آن اجازه می دهد تا نفس بکشد و در درمان جوش و آکنه بسیار تاثیر گذار است. این سرکه دارای ماده ای به نام اسید مالیک است که خواص ضد باکتری و ضد قارچ و ضد ویروسی دارد و از بروز عفونت و جوش های پوستی پیشگیری می نماید.
در خواص سرکه سیب آمده است که علاوه بر اینکه چربی اضافی پوست را می گیرد، PH پوست را نیز تنظیم می کند و چربی پوست را متعادل می کند.
سرکه سیب یک اسید بسیار غلیظ می باشد که برای استفاده برای اول باید آن را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید و رفته رفته به غلظت آن بیفزایید. در صورتی که بار اول است از این ماسک طبیعی استفاده می کنید، کمی از پوستتان را به آن آغشته کنید و اگر حساسیتی نشان نداد بعد از آن مصرف نمایید. بار اول تنها پنج دقیقه این ماسک را بر روی پوستتان قرار دهید و در دفعات بعد، مدت زمان آن را تا آستانه تحمل پوستتان بالا ببرید.
استفاده از این ماسک بهتر است در شب صورت بگیرد تا اشعه ماوراء بنفش خورشید به پوستتان لطمه نزند. چون این ماسک پوست را حساس می کند در صورت استفاده از آن، هر دو ساعت از کرم ضد آفتاب جهت محافظت از پوست خود استفاده کنید.

فواید سرکه سیب در حمام

یکی از رایج ترین استفاده از سرکه سیب، زمانی است که در حمام هستید.
از آنجایی که سرکه سیب می تواند سطح طبیعی pH پوست را تنظیم کند، بیشتر مردم از این سرکه، هنگام حمام استفاده می کنند.
یک فنجان سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری زنجبیل مخلوط کنید یا اینکه یک فنجان سرکه سیب را با ۳ فنجان نمک کوشر مخلوط کنید (نمک کوشر کمتر از نمک معمولی لطیف است. دانه ‌های درشت ‌تر آن به صورت منظم به یکدیگر پیوند نمی‌ خورند بنابراین زبرتر است و چندان متراکم نیست).
سپس هر کدام از محلول های آماده شده مورد نظرتان را به درون وان آب گرم حمام ریخته و به مدت نیم ساعت درون آن بمانید.
پس از آن بدن تان را با آب معمولی بشویید. پس از مدتی که این کار را انجام دادید، متوجه پاک کنندگی حیرت انگیز آن خواهید شد.

فواید سرکه سیب برای پوست

زیبایی پاها با سرکه سیب

سرکه سیب برای تمام قسمت های بدن، از سر گرفته تا نوک پا، بسیار مفید است و می تواند اثرات زیبایی بخش داشته باشد.
بنابراین بهتر است در استفاده از آن برای پاهایتان هم غفلت نکنید. از سرکه سیب می توان برای درمان پینه و میخچه استفاده کرد.
همچنین بوی بد پا و خستگی آن را نیز برطرف کرد. برای برطرف کردن خستگی پاها، یک چهارم آب گرم را به یک دوم فنجان سرکه سیب بیفزایید و روزی یکبار پاهایتان را به مدت ۱۰ دقیقه درون آن قرار دهید.
خاصیت اسیدیته سرکه سیب تمام باکتری های موجود در پاها را که باعث بدبویی هستند و همچنین قارچ های ایجادکننده بیماری قارچی پای ورزشکاران را از بین می برد.
برای از بین بردن پینه ها و میخچه ها باید غلظت سرکه سیب را در محلولی که آماده می کنید، افزایش دهید و پایتان را حداقل نیم ساعت درون محلول بگذارید.سپس پایتان را از محلول بیرون آورده و بگذارید خشک شود و با سنگ پا به روی پینه ها و میخچه
ها بکشید. بدین ترتیب آنها از بین می روند.

حتماً بخوانید:
سرکه سیب چه خواصی دارد؟

سرکه سیب چه خواصی دارد؟

آشنایی با خواص بی نظیر و فوق العاده ی سرکه سیب با دلگرم همراه باشید تا با خواص سرکه سیب بیشتر آشنا شوید... سالیان سال مردم معتقد بودند سرکه سیب،…

گاهی ممکن است مجبور شوید، مدتی این کار را انجام دهید تا پاهایتان کاملا درمان شوند.
کسانی که از لاک ناخن استفاده می کنند، بهتر است ناخن های شان را قبل از لاک زدن، با سرکه سیب کاملا تمیز کنند.
سرکه سیب تمام چربی های به جا مانده از کرم ها را از بین می برد و باعث می شود، لاک روی ناخن تان دوام بیشتری داشته باشد.
همچنین سرکه سیب سلامتی ناخن و پوستک های ناخن را بهبود می بخشد.
سرکه سیب علاوه بر درمان های زیبایی فوق می تواند رگ های واریسی ناشی از مسن شدن را از بین ببرد.
برای این کار حوله یا پارچه ای تمیز را آغشته به سرکه سیب نمایید و دور پاهایتان بپیچید.سپس پاها را از سطح زمین کمی بلند کنید و به همان حال به مدت نیم ساعت باقی بمانید.
پس از مدتی، رگ های واریسی تا حد زیادی بهبود پیدا می کنند.

فواید سرکه سیب در بهداشت دهانی

برای خوشبو شدن و پاکسازی باکتری های دهان می توانید از محلول سرکه سیب استفاده کنید.
یک چهارم فنجان روغن نارگیل ذوب و سپس خنک شده را با یک قاشق غذاخوری سرکه و همچنین یک قاشق غذاخوری لیموترش مخلوط کنید.
سپس از این محلول برای تمیز کردن دهان تان استفاده نمایید. بهترین زمان برای استفاده از این محلول، شب ها قبل از خواب است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits