دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تفاوت اصلی تونر و میسلار واتر در چیست ؟
37
زمان مطالعه: 6 دقیقه
تونر و میسلارواتر دو محصول کاملا متفاوت هستند که در این بخش قصد داریم شما را با کاربرد و نحوه استفاده از این دو محصول آشنا کنیم.

تفاوت تونر و میسلار واتر

تونر و میسلار دو محصول کاملا جدا از هم هستند که هرگز نباید از بین محصولات آرایشی و بهداشتیتون حذف بشه و هرکدام کارایی منحصر به خودشون رو دارن خیلی از دوستان هنوز هم تفاوت و طرز استفاده از این دو محصول رو نمیدونن امروز قرار است ترتیب استفاده از این پاک کننده ها رو برای شما شرح دهیم.

میسلار واتر چیست ؟

میسلار واتر یا آب پاک کننده آرایش، شیر پاک‌کن یا ژل شستشوی صورت نیست. این یک محصول جدید مراقبت از پوست است که بدون این‌که بعد از پاک کردن آرایش، پوست نیاز به شستشوی دوباره داشته باشد پوست صورت را عمیقا تمیز می‌کند.

این محصول که به تازگی توسط بلاگرهای آرایشی و از طریق دنیای اینترنت در حال مشهور شدن است گفته می‌شود که سالیان سال است در فرانسه به عنوان یک محصول آرایشی در حال استفاده است و حالا در انگلستان هم به شکل گسترده‌ای در حال استفاده است.

نحوه‌ی استفاده از میسلار واتر

ترکیبات اساسی میسلار واترها، آب و تعداد زیادی میسل می­باشد. هر میسل از جمع شدن یک یا چند سورفکتانت به وجود آمده است. سورفکتانت ها ترکیبات جالبی دارند؛ سورفکتانت مولکول هایی هستند که یک قطبشان دوستدار آب هست و روغن را دفع می­ کند و قطب دیگرشان دوستدار چربی و آب را دفع می­کند! این میسل ها زمانی که روی پد یا پنبه ریخته می­ شود تغییر آرایش می­ دهد و همین امر باعث خاصیت پاک کنندگی می­ شود اما میسلار واتر پوست اطراف صورت را به صورت سطحی پاک می­ کند. تکنولوژی منحصر بفرد میسلار واتر، آرایش و آلودگی را مانند مگنت جذب کرده و پوست را با یک حرکت پاکیزه و نرم می‌نماید.

میسلار واتر هارو قبل از شست و شوی صورت و برای پاک کردن آرایش از روی پوستتون استفاده کنید

تونر چیست ؟

تونر صورت محلولی است که بعد از شستن صورت و قبل از زدن سرم و مرطوب کننده زده میشود . به طور کلی ، مایعی مبتنی بر آب و موادی مانند سرکه و حاوی مواد فعال کننده هست، که پوست را از تمام مواد ریز باقی مانده از آرایش و گرد خاک و آلودگی های محیطی که در عمق آن نفوذ کرده پاکسازی می کند.

تونر التهاب و قرمزی پوست رو کاهش میدهد به بازسازی و استحکام سلول ها کمک میکند و به دلیل وجود قابض از پیری پوست جلو گیری کرده و آفتاب سوختگی را برطرف میکند تونر PH پوستتان را متعادل میکند ،بعد از شستن صورت PH پوست بالا میرود و تونر باعث میشود که دوباره به سطح نرمال برگردد

کاربرد تونر چیست ؟

نوع عملکرد تونرها با میسلار واتر ها کاملا تفاوت داره

شاید خیلی ها با کارایی اصلی تونرها آشنایی نداشته باشن، اصلی ترین کاراییِ این محصول تنظیم PH پوست هست

چه موقع باید از تونرها استفاده کنیم؟

هربار بعد از شست و شوی صورت با فوم، ژل یا صابون و پن PH پوستتون حالت قلیایی پیدا میکنه.

برای تنظیم PH پوست بعد از شست و شوی صورت از تونر استفاده میکنیم

علاوه بر اون شوینده ها پوست و منافذ رو به خوبی پاک نمیکنند و برای پاکسازی عمقی منافذ میتونین از تونر استفاده کنین و از این طریق پوستتون رو از آلودگی ها کاملا پاک کنید.

نحوه‌ی استفاده از تونر

استفاده از تونر بسیار ساده است و تنها ۱ دقیقه از زمانتان را می‌گیرد. این مراحل ساده را دنبال کنید:

  1. صورت خود را بشویید و پوستتان را با یک حوله خشک کنید.
  2. چند قطره تونر بر روی یک پنبه یا پد بریزید و به صورت مساوی روی صورت پخش کنید. (ناحیه‌ی T، شامل پیشانی و بینی را به یاد داشته باشید)
  3. اجازه دهید تونر روی پوست بماند و به تدریج جذب شود و آن را مرطوب نگاه دارد.
  4. همیشه بعد از استفاده از تونر، یک کرم مرطوب کننده با کیفیت نیز به پوست بزنید تا از آسیب پوستی جلوگیری شود.

تفاوت تونر و میسلار واتر

تفاوت تونر و میسلار واتر در چیست ؟

  1. میسلار واتر، محصولی است که همه کار می‌کند. هم آرایش را پاک می‌کند (از جمله آرایش چشم ها) و هم صورت را تمیز می‌کند. این مایع می‌تواند جایگزین انواع آرایش پاک کن ها شود و همچنین برای پاک کردن آرایش چشم نیز مناسب است.
  2. تونر برای تمیز کردن صورت، بعد از پاک کردن آرایش است. اما بعد از تونر، مرحله‌ی هیدراته کردن پوست با استفاده از کرم قرار دارد.
  3. تونر نباید از روی پوست شسته شود. برخلاف میسلار واتر که باید بعد از استفاده صورت را بشویید تا از خارش پوست جلوگیری شود. چرا که میسلار واتر می‌تواند پوست را تحریک کند.
  4. تفاوت دیگر تونر و میسلار واتر، ساختار آنهاست. میسلار واتر چرب است، بنابراین پوست صورت بعد از مصرف چرب می‌شود. علت چرب بودن آن، این است که بتواند آرایش را از روی صورت پاک کند. تونر، اما هیچ چربی ندارد.
  5. انواع مختلفی از تونر‌ها وجود دارد که برای انواع پوست و انواع سلیقه ارائه می‌شود و برای هر نوع پوستی قابل استفاده است.
  6. میسلار واتر، از مولکول‌های میسلر تشکیل شده است،و به همین خاطر برای انواع پوست مناسب است.
  7. با توجه به کاربرد، هم تونر و هم میسلار واتر، می‌توانند در روز دوبار؛ صبح و عصر، مورد استفاده قرار بگیرند و هیچ گونه عوارض مضری برای استفاده‌ی دوبار در روز وجود ندارد.

آموزش پاک کردن آرایش

  • مرحله ی اول : پاک کردن آرایش چشم با آرایش پاک کن مناسب چشم

پوست اطراف دور چشم به شدت حساس و مستعد ایجاد چین و چروک هست پس بهتره از یک پاک کننده ی مناسب برای پاک کردن آرایش اطراف چشم و دور لبتون استفاده کنید

  • مرحله ی دوم : پاک کردن آرایش صورت با میسلار واتر

میسلار واتر هارو معمولا میتونین برای پاک کردن آرایش دور چشم و دور لب هم استفاده کنید

  • مرحله ی سوم : شست و شوی صورت با فوم یا ژل شوینده

اینکه شویندتون متناسب با نوع پوستتون باشه خیلی خیلی مهمه

  • مرحله ی چهارم : استفاده از تونر برای تنظیم کردن PH پوست و پاک کردن عمقی باقیمانده ی آرایش و منافذ


بیشتر بخوانید :

پاکسازی پوست / ۱۱ روش خانگی برای پاکسازی پوست

لیست قیمت انواع پاک کننده صورت در بازار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (37 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits