دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ روش طبیعی برای لایه برداری پوست
7
زمان مطالعه: 5 دقیقه
لایه برداری پوست با روش های طبیعی بهترین انتخاب است. شما میتوانید با ماسک های مخصوص و مواد غذایی زیادی پوست خود را لایه برداری کنید. در ادامه مطلب 10 روش موثر را به شما اموزش خواهیم داد

مجله دلگرم | لایه برداری پوست صورت یکی از کار‌هایی است که برای داشتن پوستی شفاف، زیبا و بدون آکنه و جوش باید انجام دهید. به همین بهانه در این مقاله به شما طرز تهیه چند لایه بردار طبیعی برای پوست خشک، چرب و معمولی معرفی می‌کنیم.

بهترین لایه بردار پوست چیست؟

لایه بردار پوست

ماسک عسل و نارگیل

روغن نارگیل هم یک ماسک لایه بردار خانگی است، غنی از چربی‌های اشباع شده است که پوست شما را بدون ایجاد چربی بیش از اندازه، تغذیه کرده و مرطوب می‌کند. همچنین روغن نارگیل، دارای خواص ضد میکروبی است که مانع از بروز آکنه و عفونت‌های پوستی می‌شود.

عسل نیز خواص ضد باکتری قوی دارد و پوست را هیدراته کرده و با ایجاد رطوبت در پوست، آن را لطیف و نرم می‌کند. برای استفاده از این لایه بردار، عسل و روغن را به میزان مناسب با هم ترکیب کرده و روی پوست صورت قرار داده و پس از چند دقیقه بشویید.

ماسک لیمو و ماست

ماسک لایه بردار لیمو و ماست هم یک ماسک لایه بردار خانگی است، اسید سیتریک موجود در لیمو می‌تواند به خنثی کردن و کنترل ترشحات طبیعی پوست شما کمک کند. ماست، از سوی دیگر، حاوی اسید لاکتیک است که به عنوان یک پاک کننده طبیعی عمل می‌کند، سلول‌های مرده پوست و روغن بیش از حد را می‌کشد و پوست شما را لطیف می‌کند.

جوش شیرین

جوش شیرین را می‌توانید به عنوان یک ماسک لایه بردار خانگی برای پوست صورت خود استفاده کنید. این پودر همه منظوره که در اکثر خانه‌ها در دسترس است، یک لایه بردار طبیعی پوست است که کمک می‌کند، آکنه و غدد چربی از روی پوست برداشته شود. برای استفاده از لایه بردار جوش شیرین می‌توانید از چند روش استفاده کنید:

روش اول: قاشق غذا خوری آب سرد را در یک کاسه کوچک با 1/1 قاشق غذا خوری جوش شیرین مخلوط کرده و هم بزنید. سپس، این مخلوط را روی پوست تمیز بمالید و اجازه دهید تا پنج تا 10 دقیقه بماند. سپس، پوست را بشویید.

روش دوم: قاشق غذا خوری جوش شیرین را با 1 قاشق چای خوری آب پرتقال در یک کاسه کوچک، با هم مخلوط کنید. سپس، این مخلوط را روی پوست تمیز مالیده و با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. پس از 20 دقیقه، صورت را بشویید.

روش سوم: قاشق غذا خوری پراکسید هیدروژن را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کرده و روی پوست صورت بزنید. پس از 5 دقیقه، صورت را بشویید.

سفیدآب

شما می‌توانید با استفاده از سفیدآب، یک لایه بردار طبیعی برای پوست خود تهیه کرده و استفاده کنید. برای این کار، یک تا دو عدد سفیداب را با کمی آب مخلوط کرده و بگذارید یک شب تا صبح به همین حالت بماند.

این مایع به شکل خمیری شده و آن را کاملا هم بزنید. سپس، خمیر به دست آمده را پس از شستشوی صورت، به پوست صورت زده و پس از 5 دقیقه بشویید.

ماسک لایه بردار

گلاب

گلاب، خواص زیادی برای سلامت کلی و پوست فرد دارد. گلاب، در برطرف کردن جوش و لایه برداری سلول‌های مرده پوست، بسیار موثر است. برای استفاده از گلاب به عنوان ماسک لایه بردار خانگی کمی گلاب و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید تا به شکل خمیر شود. سپس، این خمیر را می‌توانید روی پوست صورت زده و پس از ده دقیقه بشویید.

شکر

یک قاشق کوچک شکر را با کمی آب و چند قطره از یک روغن طبیعی نظیر روعن کجد مخلوط کرده به آرامی روی پوست بمالید و ماساژ دهید. پس از چند دقیقه پوست را با آب گرم شستشو دهید.

جو دو سر

نصف فنجان عصاره جوی و سر را با یک قاشق غذاخوری عسل در آمیزید و معجون را روی پوست بگذارید. پس از حداقل 20 دقیقه پوست را با آب گرم شستشو دهید. این روش را می توان معجون ایده ال برای پوست های حساس دانست.

قهوه

فوائد قهوه بیش از بیدار نگاه داشتن شما در شب های امتحان است چه آنکه قهوه به سر زندگی و نشاط سلول های پوست کمک می کند. یک قاشق بزرگ قهوه را با یک قاشق کوچک روغن زیتون مخلوط کنید و پوست را با این معجون بپوشانید. اندکی بعد نیز پوست را با آب سر شستشو دهید.

بادام

شاید فکر نمی کردید که بادام هم یه لایه بردار محسوب بشه. اما اتفاقا بافت بادام برای لایه برداری خیلی مناسبه و به خاطر اینکه حاوی مواد مغذی هست، باعث میشه پوستتون به راحتی بدرخشه.

یک پیمانه بادام آسیاب شده رو با سه قاشق چایخوری عسل طبیعی و یک چهارم قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده (دونه ریز) مخلوط کنید.

پاپایا

پاپایا، حاوی آنزیم پاپین، یکی دیگه از لایه بردارهای طبیعی به حساب میاد که میتونه بدون آسیب رسوندن به پوست لایه های مرده رو از روی سطح صورت جدا کنه.

چهار قاشق چایخوری پاپایای له شده رو با یه قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.

بیشتر بخوانید:

راهکارهایی برای تقویت پوست نازک

۱۱ خاصیت معجزه آسا گلیسیرین برای پوست

۱۲ مزیت ژلاتین برای زیبایی پوست، مو و لاغری


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (7 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

خدیجه | ۵ سال پیش
لایه برداری با گلاب و جوش شیرین یه روش عالیه
0
0

hits