دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۳ تا از بهترین روش های طبیعی آبرسانی به پوست
12
زمان مطالعه: 10 دقیقه
آبرسانی به پوست اهمیت بسیاری دارد. روش های طبیعی آبرسانی پوست بهترین گزینه است. در ادامه مطلب شما را با 13 تا از روش های خانگی آبرسانی به پوست آشنا خواهیم کرد

مجله دلگرم | آبرسانی پوست با روش های طبیعی بهترین گزینه است. هنگامی که هوا رو به سردی می رود پوست صورت و بدن رطوبت خود را از دست می دهد و درپی از دست دادن رطوبت پوست شروع به خشک شدن و زبر شدن می کند . بسیاری از خانم و یا حتی آقایان از خشک شدن پوست خود اعلام نارضایتی می کنند که این خشک شدن پوست و در اصطلاح کشیده شدن بسیار آزار دهنده است. فشنیر اما باید در این فصل کار هایی باید انجام داد تا به پوست کمک کرد تا رطوبت کافی داشته باشد. ما در فشنیر راه کارهایی ارائه می دهیم که امیدواریم با به کار گیری آنها پوستی شاداب و لطیف داشته باشید.

بهترین روش های آبرسانی به پوست کدامند؟

divider

از شوینده‌های مناسب و طبیعی استفاده نمایید

برای شستشوی پوست خود سعی کنید از شوینده‌هایی استفاده کنید که ملایم‌تر هستند و در آنها از مواد شیمیایی کمتری استفاده شده است. بسیاری از شوینده‌ها ممکن است باعث شوند که چربی طبیعی پوست شما از بین برود و پوست شما کاملا خشک گردد. استفاده از پن‌ها و شوینده‌هایی که در آنها از عناصر طبیعی مثل آلوئه‌ورا، روغن زیتون و... استفاده شده است به حفظ رطوبت پوست شما بسیار کمک می‌کند.

از روغن زیتون استفاده نمایید

روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌ها است که به آبرسانی و سالم نگهداشتن پوست شما کمک شایانی می‌کند. قبل از دوش گرفتن و حمام کردن، پوست‌ خود را با روغن زیتون ماساژ بدهید و کمی صبر کنید تا به صورت کامل این روغن جذب پوست شما شود. با این کار باعث می‌شوید که آب داغ و صابون تأثیر کمتری بر روی پوست شما بگذارد و بعد از استحمام احساس خشکی کمتری در پوست خود داشته باشید.

برای استحمام از آب ولرم استفاده نمایید

استفاده از آب داغ برای حمام کردن باعث می‌شود که چربی طبیعی پوست شما از بین برود و در نتیجه پوست شما خشک شود. سعی کنید مدت زمان حمام کردن خود را طولانی نکنید و زیاد زیر دوش آب نمانید. شاید آب گرم خوشایند و آرامش‌بخش باشد اما به هیچ‌وجه برای پوست مناسب نیست و سلامت آن را به خط می‌اندازد.

از دستگاه بخور سرد در منزل استفاده نمایید

اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که از لحاظ آب و هوایی خشک است، می‌توانید از یک دستگاه بخور سرد در منزل خود استفاده کنید تا از خشک شدن پوست‌ تان جلوگیری شود. دستگاه بخور همچنین برای خوابِ بهتر و بهبود وضعیت تنفسی‌ بسیار مفید است. شوفاژ یا کولر منزل‌تان را نیز روی درجه‌ی بالا تنظیم نکنید چون باعث خشکی پوست می‌شود.

آووکادو مصرف کنید

شما می‌توانید با تغییر نوع مواد مصرفی بر پوست خود تاثیرات زیادی بگذارید. آووکادو یکی از میوه‌هایی است که به آبرسانی پوست بسیار کمک می‌کند و مانع از خشک شدن آن می‌شود. آووکادو چربی‌های مفیدی دارد که باعث آبرسانی به پوست شما می‌شود و کلسترول بد را نیز کاهش می‌دهد. در واقع آووکادو نوعی مرطوب‌کننده‌ی طبیعی روی پوست ایجاد می‌کند.

همچنین می‌توانید آووکادو را به عنوان ماسک بر روی پوست خود استفاده نمایید. برای این کار چند آووکادوی تازه را در کاسه‌ای بریزید و له کنید. سپس چند قاشق چای‌خوری روغن آووکادو به آن بیفزایید. این ترکیب را به مدت 5 دقیقه روی صورت‌ خود قرار بدهید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. این یک ماسک فوق‌العاده برای آبرسانی به پوست شماست و به راحتی نیز تهیه می‌شود.

نوشیدن آب

نوشیدن آب در طول روز به بدن کمک می کند تا پوست رطوب خود را حفظ کند و از خشک شدن جلوگیری کند. سعی کنید مقدار آبی که در طول روز استفاده می کنید در فواصل زمانی باشد تا پوست به تدریج آب را دریافت کند. بسیاری از افراد به اشتباه مقدار آبی که در طول روز باید مصرف کنند در دو یا سه وعده می نوشند که بسیار کار اشتباهی است. اگر آب اضافی بدن دریافت آن را سریع دفع می کند. نوشیدن آب باید در فواصل زمانی باشد تا بدن به تدریج آن را دریافت کند. با این کار آبرسانی پوست نیز انجام می شود.

میوه و سبزیجات تازه

مصرف میوه و سبزی جات تازه هم بسیار به شادابی پوست کمک می کند. از این رو سعی کنید حتما در برنامه روزانه خود چند واحد میوه آب دار را جای دهید .

در این فصل پرتقال، لیمو شیرین، انار و گریپ فروت به فراوانی یافت می شود. بنابراین از این نعمت غافل نشوید و روزانه یک لیوان آب میوه طبیعی بنوشید .

فراموش نکنید که حتما پالم میوه را همراه با آب میوه مصرف کنید که بسیار مغذی بوده و به روده ها به دلیل فیبر بالا کمک می کند.

آبرسانی به پوست

بخور صورت

سعی کنید در هفته یک بار پوست صورت خود را بخور دهید. هنگامی که پوست بخور داده می شود سلول های مرده پوست جدا می شوند و سلول هلی تازه ای روی پوست تشکیل میشود . که موجب نرم و لطیف شدن پوست می گردد و به پوست آبرسانی میشود.

حتما بعد از بخور دادن از کرم های مرطوب کنند استفاده کنید زیرا در هنگام بخور پوست کمی رطوبت خود را از دست می دهد.

ماساژ صورت روغن های گیاهی

استفاده از روغن های گیاهی و ماساژ دادن انها بسیار بر روی پوست و بدن و صورت بسیار مفید می باشند. با انجام دادن این کار هم مواد مغذی غیر مستقیم وارد پوست می شوند و باعث شادابی و لطافت می گردد.

در پایان روز می توانید کمی نوک انگشتان دست خود را با روغن زیتون کمی آغشته کنید و پوست صورت را به آرامی ماساژ دهید با انجام این کار به خون رسانی صورت کمک کرده اید که موجب شادابی ونرمی را به پوست می شود. در اتمام ماساژ با یک دستمال تمیز پوست را از روغن پاک کنید و صبح با آب ولرم و صابون مخصوص صوت بشویید و با کرم نرم کننده مرطوب کنید.

برای خشکی پوست بدن ۲۰ دقیقه قبل از استحمام دستان خود را با روغن کنجد آغشته کنید و به تمامی قسمت های بدن بزنید و بعد از اتمام زمانی که گفته شد دوش بگیرید. سعی کنید از صابون ها برای شست و شوی پوست بدن استفاده نکنید زیرا صابون ها باعث خشک پوست می شوند. بهتر است از یک شامپوی بدن ملایم استفاده کنید.

لوسیون ها

بعد از اتمام استحمام حتما از لوسیون های بدن استفاده کنید تاصورت بگیرد. بسیاری از خانم ها از خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوست بدنشان بعد از حمام بسیار رنج میبرند .و مدام در حال تعویض شامپوهای خود هستند.

اما نکته ای که باید به آن دقت کرد این است پوست بدن هنگام شست شو رطوبت خود را از دست می دهد وبعد از حمام نیاز دارد دوباره رطوبت خود را به دست آورد.از این رو بهتر است از یک لوسیونی که درصد رطوبت بالایی دارد استفاده کنند .تا دچار خشکی و پوسته پوسته شدن نشود و آبرسانی پوست انجام گیرد. بهتر است لوسیون را بلافاصله بعد از خشک کردن بدن استفاده کرد. زمانی که پوست بدن هنوز رطوبت دارد و لوسیون را خیلی سریع تر جذب می کند.

کدوتنبل مصرف کنید

کدوتنبل یکی دیگر از مواد غذایی فوق‌العاده برای آبرسانی به پوست است، این ماده باعث هیدراته کردن درونیِ پوست شما می‌شود. سعی کنید که کدوتنبل را وارد رژیم غذایی خود کنید تا هم مواد مغذی مورد نیاز را به پوستتان برسانید و هم به حفظ رطوب آن کمک کنید. با خوردن کدوتنبل پوست شما خشک نمی‌شود و همیشه سالم می‌ماند.

کدو تنبل مقدار زیادی زینک دارد و شما می‌توانید از آن یک ماسک طبیعی فوق‌العاده برای آبرسانی به پوست خود تهیه کنید. برای این منظور یک قاشق غذاخوری کدوتنبل خام رنده‌شده را با سفیده‌ی تخم‌مرغ مخلوط کنید و یک قاشق چای‌خوری روغن بادام شیرین را به همراه یک قاشق چای‌خوری آب گوجه‌فرنگی به آن اضافه کنید. تمامی این مواد را به‌ خوبی با هم مخلوط کنید. این ترکیب را بر روی پوست خود قرار داده و اجازه دهید 5 دقیقه بماند سپس با آب ولرم به خوبی بشویید. این ماسک خانگی علاوه بر آبرسانی به پوست، پوست را تغذیه می‌کند، لک‌های پوستی را از بین می‌برد و همچنین پوست شما را لایه‌برداری می‌کند.

اسید چرب امگا3 استفاده کنید

پوست شما برای تولیدهترین نینی چربی به بلوک‌های سازنده‌ای نیاز دارد اسید چرب امگا3 آنها را در خود دارد. مواد غذایی حاوی این اسید چرب را در رژیم غذایی خود بگنجانیدف به عنوان مثال ماهی سالمون و ماهی‌های پرچرب حاوی مقدار زیادی از این اسید هستند. اسید چرب امگا3 علاوه بر آبرسانی به پوست، برای سلامتی قلب نیز مفید است.

تهیه اسپری آبرسانی پوست

می‌توانید در خانه با استفاده از مواد طبیعی، یک اسپری آبرسان برای پوست خود تهیه نمایید. برای تهیه این اسپری به مواد زیر نیاز دارید:

  • یک پیمانه آب داغ
  • 2 عدد چای کیسه‌ای سبز

با توجه به نوع پوست خود یکی از ترکیبات زیر را به انتخاب کنید تا به مواد اولیه بالا اضافه نمایید:

  • پوست خشک یا مسن: 4 تا 6 قطره روغن آووکادو یا جوجوبا به مواد اولیه این اسپری اضافه کنید تا پوستی که در حال پیر شدن است را درمان کنید. این کار به جوان‌سازی پوست شما کمک زیادی می‌کند.
  • پوست حساس یا خشک: به همان مقداری که مواد اولیه است، گلاب به آن اضافه نمایید تا پوست خشک و حساس را درمان کند.
  • پوست مستعد آکنه یا چرب: افزودن یک قاشق چای‌خوری عنبر سائل به اسپری برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه مفید است.

برای تهیه این اسپری آبرسان ابتدا کیسه‌های چای سبز را در آب داغ خیس دهید و سپس آن‌ها را خارج نمایید. وقتی چای خنک شد، ترکیب دلخواه و مناسب خود را به آن اضافه کنید و مواد را داخل یک بطری اسپری‌دار بریزید و داخل یحچال بگذارید تا کاملا خنک شود. روزی چند بار این محلول آبرسان را بر روی پوست خود اسپری کنید تا هم از خنکی آن لذت ببرید و هم طراوت و شادابی به پوست شما بازگردد.

بیشتر بخوانید:

خواص دود کردن پوست خشک انار

۱۱ خاصیت معجزه آسا گلیسیرین برای پوست

۱۲ مزیت ژلاتین برای زیبایی پوست، مو و لاغری


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (12 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits