دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پاکسازی پوست / ۱۱ روش خانگی برای پاکسازی پوست
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پوست در زیبایی تأثیر زیادی دارد. مراقبت از پوست، یکی از رازهای جوان‌ماندن چهره و زیبایی پوست است. همان‌طور که می‌دانید برای پاکسازی پوست، روش‌های مختلفی وجود دارد، اما درمان‌های خانگی همواره یکی از بهترین روش‌هاست که عوارض جانبی کمتری نیز دارد. در...

پاکسازی پوست

سلامت پوست بسیار مهم است، با افزایش سن از این مسئله آگاه تر خواهیم شد و در مورد لزوم پیروی از یک شیوه زندگی سالم هشیارتر می شویم. اگر شما جسم سالم نداشته باشید، نشانه ها و علائم آن بروز می کند، به عنوان مثال جوش و آکنه بروز می کند. جوش می تواند در هر نقطه ای از صورت پدیدار شود. بدتر اینکه، جای اسکار و آکنه سال ها روی صورت باقی می ماند که شرم آور است. یک راه برای جلوگیری از بروز جوش و آکنه این است که یک نوع سبک زندگی متعادل و سالمی داشته باشید. همچنین بهتر است برای پاکسازی پوستتان از داروهای خانگی و از رژیم غذایی طبیعی پیروی کنید.

درمان خانگی خشکی چشم

روش های خانگی برای پاکسازی پوست

1- نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب کافی در پاکسازی بدن کمک می کند، زیرا سموم یا ناخالصی ها از این طریق شسته می شود. توصیه می شود روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید

2- میوه ها

میوه های تازه در پاکسازی بدن مهم هستند. و بدیهی است که میوه ها در رژیم غذایی طبیعی برای پاکسازی پوست گنجانده می شوند. میوه ها حاوی مواد مغذی مفید برای سوزاندن چربی ها ( میوه های چربی سوز ) هستند.

3- سبزیجات

مانند میوه های تازه، سبزیجات توسط متخصصان توصیه می شود. اگر شما می خواهید از یک رژیم غذایی طبیعی برای پوست صاف تر و شفاف تر و لطیف تر پیروی کنید، سبزیجات به میزان کافی مصرف کنید.

4- استراحت کافی

استراحت یک راه موثر برای پاکسازی بدن است. درزمان استراحت، تولید و تکثیر سلول سریعتر رخ می دهد. این فرایند در جایگزینی سلول های مرده بسیار مهم است. تولید و تکثیر سلول ها در داشتن پوست نرم و صاف نقش مهمی دارد. شش تا هشت ساعت استراحت برای سلامتی پوست بسیار مناسب است.

5- روغن درخت چای

مطالعات نشان می دهد که درخت چای دارای خواص ضد عفونی کننده می باشد و می تواند جرم و آلودگی های صورت را پاکسازی کند.

6- نعناع

نعنا باعث خنک شدن و طراوت پوست می شود. برای پاکسازی صورت، عصاره نعناع را اعمال کنید و برای بدن، نعناع و آب لیمو را با آب مخلوط کنید. سپس به تمام بدن بمالید و اجازه دهید روی بدن باقی بماند. زمانی که نعناع خشک شد از آب گرم استفاده کنید و بدنتان را بشویید.

7- آرد نخودچی- پودر زردچوبه - گلاب –شیر بسته شده

با این مواد خمیری را آماده کنید. پس از آن روی صورت بمالید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه روی صورتتان باقی بماند. این روش را دو بار در هفته انجام دهید.

8- پودر چوب صندل-شیر خام- گلاب

پودر چوب صندل، شیر خام، گلاب را با هم مخلوط کنید و بعنوان پاک کننده صورت استفاده کنید. مخلوط را روی صورت بمالید و شستشو دهید. پس از دو روز مجددا تکرار کنید.

9- ورزش منظم

تمرینات ورزشی منظم به سوزاندن چربی های ناسالم موجود در بدن کمک می کند. در طول تمرین حتما عرق کنید تا سموم بدنتان دفع شود. پس از تمرین، مقدار زیادی آب بنوشید تا از کمبود آب بدن جلوگیری شود. سموم داخل بدن از طریق عرق و ادرار به بیرون ترشح می شوند. با حذف سموم و آلودگی پوستی شاداب تر و باطراوت تر خواهید داشت.

10- خامه تازه- پودر زردچوبه - روغن زیتون

یک قاشق پودر زردچوبه و کمی روغن زیتون و خامه را با هم ترکیب کنید. تقریبا 25 دقیقه روی پوست بمالید سپس آن را بشویید. این روش یک راه حل خانگی و طبیعی برای داشتن پوستی شفاف تر و تمیز است

11- ترکیبی از عسل و جو دوسر

عسل و جو دوسر را با هم ترکیب کنید تا زمانی که یک خمیر تشکیل شود و به عنوان یک ماسک صورت استفاده کنید. عسل ملایم است و دارای ترکیبات طبیعی در ایجاد پوستی نرم و صاف است و در نهایت پوستی شفاف تر و تمیزتر به شما هدیه می دهد، همان چیزی که شما همیشه می خواستید.


تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

سهیلا مقصودی

بیشتر بخوانید :

ماسک نعنا برای پاکسازی پوست + بهترین روش تهیه ماسک نعنا برای ...

لیست قیمت انواع پاکسازی و لیزر پوست در بازار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits