دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۷ درمان قطعی برای از بین بردن جوش سر سفید
8
زمان مطالعه: 5 دقیقه
جوش‌ سرسفید یکی از انواع آکنه است که بر روی صورت شما رشد کرده، دلیل اصلی بوجود آمدنش هم چربی مازادی است که در منافذ پوست یا فولیکول‌های موهایتان متراکم شده است. برای درمان جوش های سر سفید با مجله ما همراه باشید.

راهکار خانگی درمان جوش سرسفید

جوش های سرسفید به دلایل مختلفی از جمله در اثر بسته شدن فولیکول های مو و تجمع چربی زیاد در پوست به وجود می آیند. این جوش ها به صورت نقاط سفید کوچک ظاهر می شوند و معمولا در اطراف بینی و زیر چشم ها ظاهر می شوند. جوش‌های سر سفید سفت بوده و با فشار دادن نمی توان آنها را تخلیه کرد. اگرچه نسبت به جوش های سرسیاه کوچکترند و ظاهری بهتر دارند ، اما وقتی که توسط باکتری آلوده شوند، آکنه ایجاد می کنند. درمان این مشکل رایج حتی برای پوست های خشک با کمک راه حل های خانگی امکان پذیر است. این ترکیبات طبیعی موثر به راحتی در منزل یافت می شوند. برای آشنایی با این روش های خانگی با مجله دلگرم همراه شوید.

درمان خانگی جوش سرسفید

درمان های خانگی جوش سرسفید

1. پوست لیمو ترش

پوست لیمو سرشار از آنتی اکسیدان است و تا حد زیادی در سم زدایی پوست نقش دارد. پوست لیمو ترش را خشک و سپس پودر کنید و صورتتان را با آن پاکسازی کنید. دو بار در هفته این کار را انجام دهید. آب لیمو نیز به لایه‌برداری پوست کمک می کند و بازسازی پوست را هم راحت‌تر می‌کند و همچنین به‌دلیل قابض بودن، چربی اضافی پوست را از بین می‌برد. پنبه‌‌ای تمیز را به آبلیمو آغشته کنید و روی صورت بمالید. اجازه بدهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد صورت‌تان را آبکشی کنید. این کار را هر شب قبل از رفتن به رختخواب حداقل برای چند ماه انجام بدهید.

2. سرکه و نشاسته ذرت

سرکه و نشاسته ذرت را مخلوط کنید تا این که خمیری درست شود. خمیر را به صورت بمالید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی صورت باقی بماند، سپس صورت را با لیف حمام تمیز کنید و با آب گرم صورت را بشویید.

3. شیر خام

50 میلی لیتر شیر خام و دو قاشق چای خوری آب لیمو را ترکیب کنید. مقداری نمک اضافه کنید. مخلوط را برای تمیز کردن منافذ عمیق روی صورت بمالید.

4. روغن بادام زمینی

یک قاشق غذاخوری روغن بادام زمینی و آب لیمو را ترکیب کنید. مخلوط را به طور منظم در ناحیه آسیب دیده پوست صورت بمالید.

5. انار

پودر پوست انار را با مقداری آب لیمو مخلوط کنید و خمیری آماده کنید. خمیر را به طور منظم بر روی پوست صورت و روی جوش های سرسفید قرار دهید.

6. برگ شنبلیله

به طور منظم با مخلوط برگ های شنبلیله و آب خمیری درست کنید و روی جوش های سرسفید قرار دهید و اجازه دهید در طول شب روی صورت باقی بماند.

7. سیب زمینی

سیب زمینی را رنده کرده و به عنوان ماسک صورت روی جوش های سرسفید بمالید.

8. پودر چوب صندل

با ترکیب پودر چوب صندل و عصاره گل رز، خمیری درست کنید. روی جوش های سرسفید قرار دهید و اجازه دهید به مدت 20 تا 30 دقیقه روی صورت باقی بماند. سپس با آب گرم شستشو دهید.

9. تخم مرغ و عسل

سفیده تخم مرغ و یک قاشق چای خوری عسل را با هم مخلوط کنید و روی دانه های سرسفید صورت قرار دهید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه روی صورت باقی بماند سپس صورت را با آب گرم شستشو دهید.

10. سیر

سیر را روی ناحیه آسیب دیده پوست و روی جوش های سرسفید بگذارید. اجازه بدهید سیر به مدت 15 دقیقه روی پوست باقی بماند سپس صورت را شستشو دهید. این کار را حداقل سه بار در روز انجام دهید.

11. جو دوسر

می توانید از بلغور جو دوسر برای لایه‌برداری پوست استفاده کنید و از چرک و سلول‌های مرده‌ی پوست، خلاص شوید . با مخلوط کردن مقدار کمی از پودر بلغور جو دوسر با آب خالص، خمیری آماده کنید. سپس خمیر را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت اعمال کنید. خمیر را با آب سرد بشویید این کار باعث سفت شدن پوست و کاهش منافذ باز پوستی می شود.

12. بی کربنات سدیم

چهار قاشق چای خوری بی کربنات را با یک فنجان آب جوش مخلوط کنید. یک پنبه توپی را در محلول فرو برده و روی ناحیه آسیب دیده پوست قرار دهید. به مدت 20 دقیقه اجازه دهید روی صورت باقی بماند. و سپس صورت را با آب ولرم بشویید.

13. خمیر دندان

ابتدا صورت را با صابون ملایم بشویید، سپس یک مقدار کوچک خمیر دندان را در ناحیه جوش های سرسفید بمالید، اجازه دهید در طول شب خمیر دندان روی صورت بماند.

14. مالیدن الکل

پنبه توپی را در الکل آغشته کنید و روی جوش های سر سفید قرار دهید. برای جلوگیری از خشکی پوست ، از مصرف بیش از حد الکل اجتناب کنید.

15. عسل

عسل را مستقیما در ناحیه آسیب دیده پوست اعمال کنید. اجازه دهید عسل به مدت ده دقیقه روی پوست باقی بماند سپس با آب گرم صورتتان را شستشو دهید.

16. آب

روزانه حداقل دو لیتر آب یا 8 لیوان آب بنوشید تا بدن را هیدارته نگه دارید و از خشکی پوست جلوگیری شود.

17. بخور صورت

با دمنوش های گیاهی صورتتان را بخور دهید، زیرا بخور صورت یکی از بهترین راه‌ها برای درمان مشکلات پوستی است. برای رهایی از شر جوش‌های سرسفید، پوست خود را بخور دهید تا آلودگی ها از منافذ باز پوست تخلیه شوند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits