دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ماسک خاک رس : خواص استفاده از ماسک خاک رس
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ماسک های خاک رس یکی از راه های زنده کننده و شاداب کننده ی پوست هستن که اون رو از هر منفذ و جوشی پاک می کنن. برای اطلاعات دقیق تر با ما همراه باشید.

فواید ماسک خاک رس برای پوست

خاک رس باعث افزایش گردش خون، پاک کردن سموم پوستی، تصفیه کردن بافت‌های پوست، تنظیم چربی پوست و بستن منافذ باز پوست می‌شود. خاک رس به عنوان مکمل کرمهای ضدلک برای درمان لک نیز استفاده می شود.

ماسک خاک رس می‌تواند به صورت عمقی پوست را پاک‌سازی کند. خاک رس سفید به عنوان خاک رس چینی به طور طبیعی دارای اکسید آهن است. خاک رس سفید گزینه بسیار خوبی برای تهیه ماسک می باشد. این خاک سرشار از کلسیم، منیزیم، سیلیکا و روی است. خاک رس، آلودگی ها و روغن اضافی را از پوست جذب می‌کند و سیستم لنفاوی را تحریک می‌کند.

ماسک خاک رس یکی از قدیمی‌ترین ماسک‌های طبیعی است که مردم سرزمین‌های مختلف در هند، مصر و چین از آن برای افزایش زیبایی و جوانسازی پوست‌شان استفاده می‌کردند. در متون طب سنتی ایران نیز نسخه‌های مختلفی برای گل رس وجود دارد که از آن برای حفظ شادابی و نشاط پوست و مو استفاده می‌کنند؛ نسخه‌هایی که بسیاری از آنها جنبه درمانی نیز دارد.

بنتونیت موجود در خاک رس ماده باور نکردنی برای ماسک زیبایی است که پر از ماده معدنی مفیدی است که علاوه بر تغذیه سلولهای پوست، پوست را بطور طبیعی سم زدایی کرده و ناخالصی‌ها را از پوست بیرون می‌کشد. این ماده منافذ عمیق پوست را تمیز و منافذ را بسته و پوست را نرم نگه می‌دارد. همچنین خاک رس روغن اضافی پوست را می‌گیرد. بنابراین، بنتونیت که نوعی خاک رس است ماسک زیبایی بسیار عالی برای پوست چرب مستعد آکنه است.

خواص ماسک خاک رس

  1. پاکـسازی حرفه ای پوستهای چرب
  2. کنترل چربی و سبوم پوست
  3. تنظیم اتساع منافذ غدد سباسه
  4. پیشگیری از آکنه و جوش
  5. درمان جوش سرسیاه روی بینی
  6. درمان جای جوش
  7. سفت کننده و درمان افتادگی پوست
  8. حاوی آلانتوئین، کاندولا و FENUGREEK
  9. مناسب برای پوستهای نرمال، مختلط و چرب
  10. آنتی باکتریال

ماسک خاک رس برای چاقی صورت (پوست های حساس)

کسانی که پوست حساس دارند می توانند از ماسک خاک رس قرمز استفاده کنند، خاک رس قرمز ملایم تر است و برای این پوست ها مناسب تر است؛ چرا که از سوزش پوست جلوگیری می کند. در مقایسه با انواع خاک رس، خاک رس قرمز دارای مواد معدنی بالا تر بوده و پر از سیلیکا، آهن، پتاسیم، منیزیم و کلسیم است. ماسک خاک رس قرمز با پاکسازی و از بین بردن سموم و سلول های مرده پوست، پوست شما را تازه می کند. این خاک، انتخاب خوبی برای پوست های حساس است.

خاک رس یک ماده بسیار شگفت انگیز برای زیبایی پوست است که سرشار از املاح معدنی بسیار مفید می باشد .کسانی که از ماسک خاک رس استفاده می کنند دارای پوستی نرم بوده و منافذ پوست را به طور تخصصی پاکسازی می کند. اصولا کسانی که دارای پوست چرب هستند و مخصوصا بعد از بند اندازی و اصلاح صورت دچار جوش می شوند استفاده از ماسک خاک رس توصیه می شود .خاک رس را می توان بر روی انواع پوست چرب ، حساس و مختلط استفاده کرد. می توان گفت کسانی که دچار التهاب و قرمزی پوست هستند می توانند برای درمان از ماسک خاک رس استفاده کنند.

ماسک خاک رس چاقی صورت (پوست های معمولی)

پوست معمولی با ماسک خاک رس می تواند به صورت عمقی پاک سازی شود. خاک رس سفید به عنوان خاک چینی و خاک رس رز نیز شناخته می شود (خاک چینی صورتی رنگ است و به طور طبیعی دارای اکسید آهن است). خاک رس سفید گزینه بسیار خوبی برای تهیه ماسک مناسب برای پوست های معمولی است. این خاک سرشار از کلسیم، منیزیم، سیلیکا و روی است. خاک رس، کثیفی و روغن اضافی را از پوست را جذب می کند و سیستم لنفاوی را تحریک می کند.

یکی دیگر از انواع خاک رس که برای پوست های معمولی مفید است، خاک رس فولر است؛ این خاک برای تصفیه آب و پاک کردن پارچه نیز استفاده می شود. خاک فولر برای از بین بردن ناخالصی های روی پوست بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید:

فواید ماسک عسل و دارچین برای مقابله با آکنه و بستن منافذ پوست

ماسک طلا : پاک کننده ها و لایه بردار مخصوص صورت

فواید بی نظیر ماسک آسپرین برای زیبایی+طرز تهیه این ماسک با عسل



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits