دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چندین درمان خانگی برای شوره سر
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چندین درمان خانگی برای شوره سر-درمان خانگی برای شوره سر-شوره سر و درمان شوره سر-علت پیدایش شوره سر

درمان خانگی برای شوره سر، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

درمان خانگی برای شوره سر

درمان خانگی برای شوره سر

شورهٔ‌سر (ریشه لاتین : Pityriasis simplex capillitii) ریخته شدن سلول‌های مردهٔ اِسکالپ (فضای آناتومیک پوست سر٬از رُستَنگاه مو تا گردن)است و نباید با خشکی پوست سر اشتباه گرفته شود.

پوست انسان در خارجی‌ترین سطح خود به‌دلیل داشتن کراتین مدام در حال بازسازی سلولی است و این بدین معنیست که در تماس مداوم با فضای اطراف سلولهای پوست خارجی (اپیدرم) در لایه بیرونی از بین می‌روند و نیاز به جایگزینی دارند.

این بازسازی در تمام سطح بدن وجود دارد ولی هنگامی‌که در اسکالپ سر به‌دلیلی این روند مرگ سلولی افزایش پیدا کند به شکل ذرات قابل دیدن یا به اصطلاح شوره سر پدید می‌آید.

درمان خانگی برای شوره سر

شوره سر اغلب از سن نوجوانی آغاز می‌شود و تا میانسالی ادامه می‌یابد. البته گاهی افراد سالمند نیز ممكن است، دچار آن شوند.درمان شوره سر در بسیاری موارد ساده است. با این حال، درمان اصولی آن به شناخت دقیق عوامل ایجاد‌كننده شوره سر بستگی دارد.

شوره سر یا سبوره با پوسته‌ریزی پوست سر مشخص می‌شود که همراه با خارش و گاهی اوقات همراه با قرمزی ودلمه می‌باشد.پوسته‌های سفید رنگ در لابلای موها كه گاهی روی شانه‌ها ریخته و از نظر زیبائی و اجتماعی ناخوشایند است.

شوره سر نوع خفیف درماتیت سبوروئیک می‌باشد. درماتیت سبوروئیک یا درماتیت‌ شوره‌ای‌ به ضایعات قرمز و پوسته‌دار پوست که با تولید سبوره (پوسته‌های‌ چرب‌ یا خشک‌ سفید رنگ)‌ و خارش همراه است، گفته می‌شود. این‌ بیماری‌ مسری‌ نیست‌.

درمان خانگی برای شوره سر

پیشنهاد اول:
مقداری پوست لیمو را در ظرف کوچکی محتوی روغن نارگیل خیس کنید. این ترکیب را به مدت ۸ الی ۱۰ روز نگهدارید و سپس آنرا صاف کرده و به موهایتان بمالید.

پیشنهاد دوم:
قبل از خواب دو قاشق غذاخوری سرکه و شش قاشق غذاخوری آب داغ را ترکیب کنید. گلوله پنبه ای را داخل این ترکیب بیندازید و آنرا به پوست سر خود بمالید. صبح روز بعد، موی خود را بشویید.

پیشنهاد سوم:
چند قطره سرکه را به مقداری آب چغندر اضافه کنید. آنرا روی پوست بمالید. ترکیب دیگر این است که چند قطره عصاره زنجبیل به آب چغندر اضافه کنید.

پیشنهاد چهارم:
روش موثر دیگر این است که دو قاشق غذاخوری از آب سیب تازه را به دو قاشق آب گرم اضافه کنید. این ترکیب را به پوست خود بمالید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه موهایتان را بشویید. این عمل را دو بار در هفته انجام دهید.

درمان خانگی برای شوره سر

پیشنهاد پنجم:
روغن زیتون و روغن بادام را به نسبت مساوی ترکیب کنید و حدود ۵ دقیقه روی سر بگذارید. با اولین احساس سوزش، موهایتان را بشویید.

پیشنهاد ششم:
شب دو قاشق غذاخوری از دانه شنبلیله را در آب، خیس کنید. صبح روز بعد این محلول را صاف و یکنواخت کنید. این محلول را به موهای سرتان بمالید. بعد از نیم ساعت سرتان را بشویید.

پیشنهاد هفتم:
بعد از شستن سرتان با شامپو، سرتان را با سرکه سیب بشویید.

پیشنهاد هشتم:
یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه را بعد از شستن سر با شامپو، به عنوان نرم کننده استفاده کنید. به غیر از رفع شوره، در درخشندگی مو اثر زیادی دارد.

پیشنهاد نهم:
شستن موها با پودر نخود سبز و دو بار در هفته می تواند شوره سر را از بین ببرد.

پیشنهاد دهم:
دو قاشق غذاخوری آب را به دو تخم مرغ زده شده اضافه کنید. موهایتان را مرطوب کنید و این ترکیب را به موهایتان بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits