دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نکات مهمی که برای خرید اجاق گاز باید بدانید!

راهنمای کامل جهت خرید اجاق گاز مبله یا اجاق گاز فردار

نکات مهمی که برای خرید اجاق گاز باید بدانید!
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
ما در این مقاله قصد داریم با راهنمای خرید اجاق گاز مبله در خدمت شما کاربران گرامی باشیم تا در صورت نیاز به خرید این نوع اجاق گاز ، بتوانید بسادگی پس از مطالعه این مطلب به انتخاب درست دست یابید.

بهترین راهنمای خرید اجاق گاز مبله یا فرگاز

حتما در هنگام خرید یک اجاق گاز مبله با مشخصه هایی مانند جنس بدنه، تعداد شعله، گنجایش فر، جوجه گردان و ... رو به رو شده اید.

اما آیا در مورد نحوه انتخاب آنها چیزی می دانید؟ با توجه به چه معیار هایی اجاق گاز خود را انتخاب می کنید؟ در کل از یک اجاق گاز چه انتظاراتی دارید؟ برای اطلاعات بیشتر با دلگرم همراه شوید.

اجاق گاز : راهنمای خرید بهترین گاز های مبله و فردار

به طور معمول آشپزخانه مکانی است که در آن غذا پخته می شود پس باید ابتدایی ترین وسیله در آشپزخانه شما از بهترین امکانات برخوردار باشد.

غذایی که در آرامش و راحتی کامل پخته شود لذت بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد و می تواند یاری دهنده خوبی در زمینه طبخ غذا باشد. پس در انتخاب یک اجاق گاز خوب کمی دقت به خرج دهید.

انواع مختلفی از اجاق گاز در بازار امروز موجود می باشد که هر کدام دارای امکانات ویژه ای هستند. پیشنهاد ما برای افرادی که می خواهند با یک تیر دو نشان را هدف بگیرند، خرید اجاق گاز مبله است. وسیله ای که دارای اجاق گاز و فر باشد.

اما برای کاهش هزینه و کارآمد بود محصول مورد نیاز باید به چه نکاتی توجه کنید؟

در ادامه، اساسی ترین نکات خرید یک اجاق گاز مبله را توضیح داده ایم تا شما را در خرید این وسیله ضروری یاری کنیم. همچنین می توانید پس از خواندن متن زیر از مدل های بسیار زیبای موجود در سایت فروشگاه اینترنتی زنبیل ، دیدن کنید.

اجاق گاز مبله دارای چه ویژگی هایی است؟

اجاق پخت و پز از نظر نوع مصرف و شکل ظاهری به دو دسته برقی و گازی تقسیم می شود. تنظیم حرارت اجاق هایی که با گاز کار می کنند راحت تر است چون می توانید شعله را با چشم خود دیده و راحت تر به دمای مورد نظر برسید. در ضمن مصرف انرژی کمتری نسبت به اجاق های برقی دارد.

۱. جنس بدنه اجاق گاز مبله

  • اجاق گازها از نظر پوشش بدنه و رویه، به دو دسته استیل و لعابی دسته بندی می شوند. در اجاق گازهای تمام استیل، رویه و همچنین بدنه دستگاه از جنس استیل بوده که این قسمت ها در اجاق گازهای لعاب از جنس لعاب حرارت دیده می باشند.
  • در برخی از مدل ها رویه دستگاه از جنس استیل و بدنه دارای پوشش رنگ لعاب می باشد.
  • مزیت پوشش استیل، طول عمر مفید بیشتر آن و همچنین مقاومت بیشتر در برابر خوردگی (به ویژه در مناطق با آب و هوای مرطوب) و مزیت پوشش لعاب در سهولت بیشتر به هنگام تمیز کردن می باشد.

۲. تعداد شعله اجاق گاز مبله

  • بسته به ابعاد آشپزخانه و کابینت ها و همینطور تعداد اعضای خانواده، تعداد شعله ها را انتخاب کنید .
  • در مورد خانواده های کم جمعیت اجاق گازهای دو یا سه شعله کافی است و نیازی به انواع ۵ یا ۶ شعله نیست .
  • یکی از موارد مهم در انتخاب درست اجاق گاز توان حرارتی شعله پلوپز می باشد که مقدار آن بین ۳.۸ تا ۴ کیلو وات متغیر است. باید توجه داشته باشید که کمتر از این مقدار نباشد.
  • نکته جالب توجه در مورد اجاق گاز مبله، شعله وسطی آن است که توسط دو شیر گاز مجزا کنترل می‌شود. این قابلیت امکان کنترل شعله مرکزی و خارجی شعله مرکزی را به‌صورت همزمان و یا مجزا به کاربر می‌دهد.
  • مشابه اجاق گاز دوو مدل DGC-۹۶۵ که از این قابلیت در شعله های خود استفاده کرده است.
  • به عنوان یک پیشنهاد می توانید با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی ، از انواع مدل های اجاق گاز مبله اسنوا دیدن کنید.

۳. ترموکوپل اجاق گاز مبله

اجاق‌گازهای جدید از سیستم ترموکوپل استفاده می‌کنند که در صورت قطع شعله به طور خودکار جریان گاز را قطع می کند.

بدین صورت می تواند از خطر پخش گاز و آتش سوزی جلوگیری کند. در هنگام خرید و انتخاب اجاق گازهای توکار حتما باید علاوه بر شکل ظاهری به نکات ایمنی هم توجه کنید .

حتما اجاق گازهای دارای ترموکوپل و فندک با امنیت بالا بخرید.

۴.صفحه نمایش و فندک اتوماتیک در اجاق گاز مبله

  1. فندک اتوماتیک از دیگر امکانات یک اجاق گاز می باشد که با چرخاندن ولوم ها و فشار به داخل به صورت اتوماتیک روشن می شوند و دیگر نیازی نیست که از فندک دستی استفاده کنید.
  2. همچنین وجود صفحه نمایش برای تعیین زمان و فعال کردن هشدار دهنده اتمام پخت از ویژگی های بسیار کاربردی در یک اجاق گاز است که به منظور اطلاع رسانی به کاربر طراحی شده است.
  3. در برخی از مدل ها با توجه به امکانات موجود در آنها، برای نشان دادن وضعیت فعال بودن یا نبودن جوجه گردان، چراغ داخل فر و ... نیز بکار می رود.
  4. در زمان پخت غذا بر روی شعله گاز و بخصوص در قسمت فر، زمان بندی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پخت در یک زمان مشخص از دو جهت حائز اهمیت است:

  • جلوگیری از سوختن غذا
  • صرفه جویی در مصرف انرژی

بیشتر بخوانید :

۱۰ تا از بهترین اجاق گاز های موجود در بازار

راهنمای خرید دستگاه بخارشو

۱۰ تا از ارزان ترین یخچال و فریزر های موجود در بازار

۵.مشخصات فر اجاق گاز مبله

  • نحوه چیدمان طبقات و سینی ها در داخل محفظه فر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اما ماهیت کلی پخت غذا در فر به نگهداری درجه حرارت مشخص شده در یک فضای کاملا بسته، بستگی دارد.
  • این امر سبب جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش زمان پخت غذا می شود. پس به هنگام خرید حتما از سلامت درب آن مطمئن شوید.
  • به طور معمول اجاق گاز مبله دارای یک کابین فر می باشد اما امروزه برخی مدل ها دارای دو یا تعداد بیشتری کابین فر مجزا هستند که قابلیت استفاده به صورت همزمان را دارند.
  • یکی دیگر از قابلیت های یک اجاق گاز خوب، داشتن طبقات فر متحرک برای جابه جایی آسان آن ها است. تعداد طبقات، نحوه قرار گیری و یا حتی تعداد سینی ها از مواردی هستند که به هنگام خرید باید به آنها توجه کرد.
  • به هر اندازه که فر دارای گنجایش بالایی باشد، به همان میزان هم امکان تهیه و طبخ غذاهای متنوع برای مهمانی های مجلل شما فراهم خواهد شد.
  • همچنین بهتر است برای استفاده از جوجه گردان، فر دارای گنجایش بالایی باشد، مانند اجاق‌گاز هاردستون مدل میلتون که دارای ۲ جوجه‌گردان با ۸۷ لیتر گنجایش می باشد.

۶.جنس شبکه اجاق گاز مبله

شبکه ها باید از جنس میله ای (فولادی) با پوشش لعاب یا از جنس چدن باشند که هنگام حرارت دیدن برای آن ها مشکلی پیش نیاید.

شبکه های چدنی و فولادی که به سبب استحکام بیشتر و همچنین وزن بالاتر، باعث حفظ تعادل در هنگام قرارگیری ظروف سنگین در یک سمت آنها می شود، گزینه مناسب تری برای انتخاب می باشند.

۷.کیفیت و استاندارد اجاق گاز مبله

به علت اینکه اجاق گاز یکی از وسایل پرکاربرد در منزل و آشپزخانه است، بهتر است، هنگام خرید دقت کافی به درجه ی مصرف انرژی آن داشته باشید و حتما از برندهای معتبری که قبلا در مورد آنها تحقیق کرده اید و مطمئن هستید کیفیت بالایی دارند، خرید کنید.

برای اطلاع از انواع قیمت اجاق گاز مبله و مشاهده نظر خریداران به سایت فروشگاه اینترنتی زنبیل مراجعه کنید و از خدمات بسیاری از جمله تضمین بهترین قیمت، تحویل درب منزل، گارانتی اصلی تمام محصولات و خدماتی تحت عنوان چتر حمایتی که برای آرامش خاطر شما قرار داده ایم، بهره مند شوید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits