دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دنیای هیجان انگیز از پشت عینک گوگل
10
زمان مطالعه: 6 دقیقه
عینک گوگل و اخبار تکنولوژی-دنیای فناوری-میکروکامپیوتر -عینک جدید گوگل


چکیده:
اگر اهل هیجان وآدرنالین هستید مطلب زیر را از دست ندهید. اول خلاصه ای در مورد عینک گوگل و کارهاو قابلیت هایش بیان می کنیم. سپس یک تجربه مجازی همراه عکس ها باهم خواهیم داشت.

عینک گوگل


عینک گوگل

این عینک یک میکروکامپیوتر پوشیدنی است و شامل دوربین‌، میکروفون، صفحه لمسی (تاچ اسکرین) صفحه نمایشگر اطلاعات، بلندگو، بلوتوث و شبکه وایرلس می‌شود. عینک گوگل غیر از مدل‌های آفتابی، بدون شیشه‌ است و تصویری که از نمایشگر کوچک آن دیده می‌شود معادل یک نمایشگر ۲۵ اینچی در فاصله ۲٫۵ متری است.

عینک گوگل

دوربین ۵ مگاپیکسلی آن برای عکاسی و فیلم‌برداری کاربرد دارد و ارتباط با اینترنت از طریق وای فای (شبکه بی‌سیم) انجام می‌شود همچنین از شبکه‌های نسل سوم (۳G) و نسل چهارم (۴G) نیز پشتیبانی می‌کند.

انتقال صدا در عینک گوگل از طریق القای استخوانی توسط یک المنت درونی صورت می‌گیرد و هنگام تولید صدا این المنت به لرزش درآمده و این لرزش به استخوان جمجمه کاربر منتقل می‌شود. کاربر صدا را از طریق گوش خود نمی‌شنود بلکه از طریق القای استخوانی این کار صورت می‌گیرد. این کاربه این دلیل است که کاربر صداهای محیط و دوستان خود رابشنود و خطر تصادف و... کاربر را تهدید نکند.

عینک گوگل با هر گوشی موبایلی که بلوتوث داشته باشد کار خواهد کرد. فرمان‌های کنترلی عینک از طریق لمس صفحه جانبی و فرمان‌های صوتی صورت می‌گیرند. واژه‌هایی مثل یک عکس بگیر (Take a Picture) یک ویدیو ضبط کن (Record a Video) یا مسیر را پیدا کن (Get a Direction) از فرمان های صوتی این عینک هستند.

از طریق یک ضربه کوچک به فریم، منو باز شده و فریم عینک توسط لمس برای جست وجو درمنوها استفاده می‌شود. تایپ متن و جست‌وجو با اوکی گلاس انجام میشود. ارسال سریع پیام کوتاه یا خواندن متن در حال حرکت هم از ویژگی‌های لذت بخش این عینک است.

عینک گوگل

به دنیای عینک گوگل خوش آمدید

عینک گوگل صاف و براق همچنین انعطاف پذیر و شیک است. وزن بسیار کم همانند یک عینک معمولی و طراحی ساده و زیبایی دارد. جز مدل‌های آفتابی از هیچ شیشه‌ای برخوردار نیست. آن همه ابزار و سخت‌افزاری که در بالا اشاره شد همه با نهایت هنرمندی و ظرافت در یک فریم قرار گرفته‌اند.

عینک گوگل

عینک گوگل

این عینک به راحتی قابل استفاده است. برای نگاه کردن به صفحه نمایش باید با سمت بالا نگاه کنید. صفحه را با حرکت دادن سر یا ضربه زدن به فریم می‌توان فعال کرد. بسیاری از فرمان ها مثل تایپ و جست‌وجو و غیره باگفتن کلمه اوکی گلاس فعال می‌شود.

عینک گوگل

اگرخواسته باشید عکسی بگیرید فقط باید بگویید یک عکس بگیر (Take a Picture) همین واین کار چقدر می‌تواند لذت بخش باشد زیرا به محض اینکه صحنه زیبایی را دیدید می‌توانید سریع عکس بگیرید نیازی نیست که دنبال دوربین باشید و آن منظره هم از دست برود. خیلی سریع هر وقت دوست داشتید با گفتن دوکلمه می‌شود عکس گرفت.

عینک گوگل

حتی بعدا هم آنها را می‌توانید ویرایش کنید یا همان لحظه در شبکه‌های اجتماعی قرار بدهید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. نه موبایل نه هیچ وسیله دیگر نیاز نیست. دوربین همواره در جلوی چشمان شماست و با اراده لحظه‌ای شما عکس می‌گیرد.

می‌توانید هر آنچه را که الان می‌بینید ضبط کنید و این لذت را با دوستان به صورت زنده به اشتراک بگذارید دوستان شما همان چیزی را می‌بینند که چشمان شما می‌بیند. مثلا فرض کنید در تصویر زیر شما در جشن و خوشحال هستید و دوستان‌تان همان لحظه نیز با جشن و شادی شما سهیم هستند.

عینک گوگل

فرض کنید که هنگام رانندگی هستید بدون اینکه چشم‌تان را از جاده بردارید و به جی‌پی‌اس یا گوشی همراه‌تان نگاه کنید عینک مسیر درست را به شما نشان می‌دهد و جلوی هرگونه ریسک یا اتلاف وقت را می‌گیرد. اطلاعات لحظه‌ای حمل و نقل و ترافیک خیابان‌ها جلوی چشم شما هستند و راحت می‌توانید مسیرتان را قبل از دیگران عوض کنید. شما چشم‌تان همیشه به جاده می‌ماند و حتی گوگل مسیرها را به صورت قدم به قدم و گفتاری پیشنهاد می‌دهد. حتی زمان تخمینی رسیدن را هم می‌گوید.

عینک گوگل

برای صحبت کردن با دیگران می‌توانید پیام بفرستید یا مکالمه صوتی یا چت تصویری با دوست‌تان داشته باشید بدون اینکه از دست‌هایتان استفاده کنید یا دغدغه‌تان این باشد که به کارهای دیگر فکر کنید و می‌توانیدذهن‌تان را آزاد و آسوده بگذارید.

عینک گوگل

به چشم یک دستیار شخصی به آن نگاه کنید. قبلا اگر در گشت وگذاری بودید و سوالی پیش می آمد ۲ کار می‌توانستید بکنید. یا اینکه بعدا از اینترنت پاسخ سوال‌تان را دریافت می‌کردید البته اگر سوال تا آن موقع یادتان می‌ماند. اما الان زمانه عوض شده اگر سوالی در ذهنتان پیش آمد با گفتن اوکی گلاس سوال‌تان را مطرح و همان لحظه جواب را دریافت می‌کنید. مثلا در تصویر شخص بعد از گفتن اوکی گلاس سوالش را پرسیده که در مورد طول پل بروکلین منهتن است و جواب ۱٫۸کیلومتر است.

عینک گوگل

تبدیل ارز یا مقیاس‌های اندازه‌گیری کشور مقصد هم از چالش‌های پیش روی شما است که تا وقتی عینک گوگل با شماست غمی ندارید. حتی می‌تواند برای شما مثل یک راهنمای محلی باشد که مکان مورد نظرتان را سریعا در در هر کشور و شهری که باشید پیدا کنید. جاهای دیدنی را به شما نشان دهد و گویی که در آن شهر متولد شدید. شاید با عینک گوگل اطلاعات‌تان هم از خود مردم شهر بیشتر باشد. خلاصه تمام شهر در زیر پای شماست.

حال می‌خواهید با شخصی خارجی صحبت کنید ابدا نیازی به مترجم یا دیکشنری نیست. می‌توانید درخواست یا صدای خود را ترجمه کنید. مثلا در تصویر زیر فرض کنید که شما در چین هستید و نیم کیلو از این سبزیجات را می‌خواهید .به زبان انگلیسی نیم کیلو چینی را می‌گویید و سریعا به چینی ترجمه می‌شود که تلفظ آن کلمه به چینی باید برایتان مهم باشد: بن بنگ.

عینک گوگل

مثلا اگر بخواهید که از ایستگاه مترو استفاده کنید .کافی است اسم ایستگاه را بگویید آخرین وضعیت ایستگاه را به شما نشان خواهد داد. مثلا تصویر زیر ایستگاه متوقف یا به دلایلی محدودیت دارد. عینک به شما پیشنهاد اتوبوس و یا پیاده روی را می‌دهد بدون اینکه شما به آنجا بروید و تازه درآنجا از وضعیت ایستگاه با خبر شوید.

عینک گوگل

وقتی پروازی دارید قبل از اینکه سوالی کنید جزثیات پرواز را به شما نشان می‌دهد. نیازی هم نیست که چیزی را به خاطر داشته باشید یا از اینکه چیز مهمی یادتان برود و از دست خودتان عصبانی شوید همه کارها به عینک گوگل بسپرید.

عینک گوگل

ویدیوهای خیلی زیادی در مورد عینک است ولی یک ویدیویی ساخته شده است که تماشای زنده محیط اطراف و پرش از آسمان و یا هنگام اسب سواری و.... از پشت عینک گوگل را در عرض ۲ دقیقه نشان می‌دهد من به شما از بین ویدیو های زیاد همچین ویدیویی را پیشنهاد می‌کنم هرگز ازدست ندهید.

منبع : تک شو



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (10 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

mahtab | ۱۰ سال پیش
وایییییی خدا من یکی از اینا میخوام؟میشه به منم بدین یه دونه؟؟؟!!!!!
0
0

hits