دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نحوه ساخت دیسک بازیابی برای ویندوز 8، تنها با یک فلش
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ساخت دیسک بازیابی برای ویندوز 8 - نحوه ساخت دیسک بازیابی برای ویندوز 8، تنها با یک فلش -تعمیر ویندوز 8 -فلش‌دیسک -Bootable-بازیابی و تعمیر ویندوز 8-حافظه‌های مبتنی بر ورودی USB-حافظه‌های USB-recovery -پارتیشن -درایو بازیابی-راه‌اندازی مجدد -تعمیر...

آیا شما مایلید فرآیند بازیابی و یا تعمیر ویندوز 8 را به جای استفاده از لوح فشرده، با استفاده از یک فلش‌دیسک کوچک انجام دهید؟ با زومیت همراه شوید تا شما را به آرزویتان برسانیم!

نحوه ساخت دیسک بازیابی برای ویندوز 8، تنها با یک فلش

به همراه داشتن یه درایو قابل راه‌اندازی (Bootable) برای بازیابی و تعمیر ویندوز 8، می‌تواند در شرایطی که برای سیستم شما مشکل ناخواسته‌ای بوجود آمده است، بسیار کاربردی و راهگشا باشد. شما می‌توانید این درایو بازیابی را در قالب یک لوح فشرده و یا حافظه‌های مبتنی بر ورودی USB تهیه نمایید. با این حال برخی از سیستم‌ها نظیر لپ‌تاپ‌های کوچک و یا نت‌بوک‌ها، از لوح‌های فشرده پشتیبانی نمی‌کنند و شما ناچارید که از یک فلش‌دیسک برای این منظور استفاده کنید. فلش‌دیسک‌ها معمولا کوچک‌تر بوده و قابلیت حمل ایمن‌تری دارند. البته امکان نوشتن مجدد بر روی آن در صورت لزوم نیز از دیگر ویژگی‌های استفاده از فلش‌دیسک به جای لوح فشرده خواهد بود.

در این آموزش ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می‌توانید در کمتر از چند دقیقه، یک فلش‌دیسک بازیابی برای ویندوز 8 خود بسازید.

نحوه ساخت دیسک بازیابی برای ویندوز 8، تنها با یک فلش

قدم اول: در صفحه شروع ویندوز 8، عبارت recovery را تایپ کرده و گزینه setting را انتخاب نمایید تا محدوده جستجو به تنظیمات سیستم‌عامل بسط یابد. سپس از نتایج به نمایش در آمده، گزینه Create recovery drive را برگزینید تا ابزار مربوط به کار ما اجرا شود.

قدم دوم: زمانی که ابزار مربوط به ساخت درایو بازیابی اجرا شد، تیک گزینه Copy the recovery partition from the PC to the recovery drive را بزنید. این گزینه محتویات پارتیشن بازیابی که معمولا بر روی لپ‌تاپ‌ها وجود دارد را نیز به درایو بازیابی شما خواهد افزود. اگر این گزینه کمرنگ است و قابل تیک زدن نمی‌باشد، بدین معنی است که رایانه شما پارتیشن خاصی برای بازیابی ندارد. به خاطر داشته باشید که اگر این گزینه را تیک زدید، فلش‌دیسک شما می‌بایست حداقل 16 گیگابایت باشد. در غیر این صورت شما فقط به 256 مگابایت فضا نیاز خواهید داشت.

نحوه ساخت دیسک بازیابی برای ویندوز 8، تنها با یک فلش

قدم سوم: مطمئن شوید که فلش‌دیسک مورد نظر شما خالی بوده و در لیست درایوهای در دسترس رایانه شما قرار دارد. لازم به ذکر است که کلی محتویات احتمالی فلش‌دیسک شما توسط ابزار تهیه درایو بازیابی حذف خواهند شد. زمانی که مراحل ساخت درایو به پایان رسید بر روی دکمه Create کلیک کرده و دقایقی صبر نمایید تا درایو بازیابی شما ایجاد شود.

تمام شد! به همین راحتی. اکنون شما می‌توانید با استفاده از این فلش‌دیسک بازیابی ویندوز 8، سیستم خود را راه‌اندازی مجدد کرده و اموری نظیر بازیابی، بازگردانی و تعمیر خودکار را انجام دهید.

منبع: وبسایت زومیت



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits