دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه حجم فایل های PDF را کاهش دهیم
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاهش حجم فایل های PDF - کاهش حجم PDF - آشنایی با Free PDF Compressor - Free PDF Compressor - فایل های PDF - کاهش حجم - Free PDF Compressor - Word - Power Point

یک راه حل ساده برای کاهش حجم فایل های PDF سراغ دارید.

حجم فایل های PDF بسته به تعداد صفحات و تصاویری که در آنها موجود است می تواند از چند کیلوبایت تا چند مگابایت افزایش یابد. حتی قضیه زمانی بدتر می شود که از تصاویر بهینه سازی نشده در فایل های PDF استفاده شود. در هر صورت بهتر است که حجم فایل های PDF را تا آنجا که می توانیم کاهش دهیم. مخصوصا اگر می خواهید یک PDF پرطرفدار را روی وبسایت تان قرار دهید و نگران مسئله پهنای باند وبسایت تان هستید. یا اینکه قصد دارید این فایل را برای تعداد زیادی از همکاران تان به صورت خصوصی ارسال کنید.

آشنایی با Free PDF Compressor

فایل های PDF

ابتدا فایل PDF که می خواهید فشرده کنید را از درون برنامه انتخاب نمایید. سپس یکی از روش های فشرده سازی را انتخاب کنید. این برنامه می تواند دست شما را در انتخاب باز بگذارد. یعنی اینکه می توانید کیفیت تصاویر را بسته به نیازتان انتخاب نمایید. مثلا اگر صرفا می خواهید یک فایل PDF که تصاویر موجود در آن از لحاظ کیفیت اهمیت زیادی ندارد را فشرده سازی کنید می توانید از گزینه اول یعنی Screen استفاده کنید. اما اگر می خواهید یک فایل PDF را برای پرینت آماده کنید بهتر است حالت Printer را انتخاب نمایید تا کیفیت تصاویر بالاتر بروند. در انتهای هر گزینه نیز می توانید میزان کیفیت نهایی تصاویر پس از فشرده سازی را بر حسب dpi مشاهده کنید.

ما یک تست سریع بر روی یک فایل PDF با حجم ۳۴۶ کیلوبایت انجام دادیم. با استفاده از حالت فشرده سازی Screen، حجم فایل به ۲۳۷ کیلوبایت کاهش یافت و در حالت Prepress نیز به حجم ۲۸۱ کیلوبایت رسیدیم. در نظر داشته باشید که فایل مورد استفاده ما دارای تصاویر سیاه و سفید بود و این مسئله مسلما برای تصاویر رنگی متفاوت خواهد بود.

استفاده از برنامه بسیار ساده است. هر چند که مشکلاتی نیز وجود دارد. مثلا اینکه نمی توانید در آن واحد چند فایل را فشرده سازی کنید و باید این کا را یک به یک انجام دهید.

جمع بندی

در صورتی که می خواهید از یک برنامه ساده، سریع و البته رایگان برای کاهش حجم فایل های PDFتان استفاده کنید، Free PDF Compressor از بهترین گزینه ها است. البته باز هم محدودیت هایی مثل فشرده سازی فقط یک فایل در آن واحد وجود دارد ولی در کل می توان برای کارهای جزئی از این برنامه استفاده نمود.

کاهش حجم فایل های PDF - کاهش حجم PDF - آشنایی با Free PDF Compressor - Free PDF Compressor - فایل های PDF - کاهش حجم - Free PDF Compressor - Word - Power Point



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits