دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آموزش کامل ساخت گروه در واتساپ اندروید و آیفون
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
آموزش مراحل ساخت گروه در واتساپ فارسی اندروید و آیفون و تنظیمات گروه به صورت تصویری بای افزودن اعضا و همچنین ارسال لینک گروه بدون نیاز به شماره تلفن.

یکی از قابلیت هایی که معمولا در هر پیام رسانی می توان یافت، ویژگی ساخت گروه است که البته در پیام رسان تلگرام و واتساپ محبوبیت بیشتری دارند. گروه ها می توانند برای کارهای زیادی کاربرد داشته باشند مثل فراهم کردن یک اتاق چت برای افراد خانواده و آشنایان و دوستان و یا اینکه شاید یک تعدادی از همکلاسی ها بخواهند گروهی جهت ارتباط با یکدیگر داشته باشند به خصوص در این وضعیت کرونایی که قطعا یک روش مفید غیر حضوری محسوب می شود و خوبه به همه یاد بدیم که چگونه بدون اینکه دور هم جمع شوند بتوانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

ساخت گروه در واتساپ

پیام رسان واتساپ در حال حاضر امکان ساخت گروه را فراهم کرده و کاربران آن می توانند به راحتی گروه برای خود بسازند. پیام هایی که در این گروه ها منتشر می شود فقط برای افرادی که عضو گروه هستند قابل نمایش خواهد بود یعنی به غیر از آن دسته افرادی که در گروه عضو هستند کسی دیگر نمی تواند پیام ها را ببیند چون در حقیقت واتساپ از رمزگذاری سرتاسری استفاده می کند.

برای شروع ساخت گروه در واتساپ، این پیام رسان را در گوشی اجرا کرده و از بالا روی آیکون سه نقطه بزنید.

اولین گزینه "گروه جدید" است که برای ساخت گروه باید روی آن کلیک کنید. بعد از اینکه روی این گزینه کلیک کنید لیست مخاطبین شما را نمایش می دهد که می توانید از بین مخاطبین هر فردی که می خواهید عضو گروه شود را انتخاب کنید. با این کار در واقع شما بدون دخالت فرد مقابل او را عضوی از گروه می کنید. در ضمن شما می توانید تا 256 نفر را به گروه اضافه کنید.

ساخت گروه

بعد از انتخاب مخاطبین مورد نظر کافیه روی فلش گوشه صفحه بزنید در تصویر مشخص کردم. نکته ای که اینجا باید عرض اینکه هر فردی که اضافه می کنید در بالای صفحه نمایش داده می شود و اگر کسی را به اشتباه انتخاب کردید می توانید ضربدر کنار عکس او را زده تا حذف شود.

ساخت گروه در واتساپ

حالا در مرحله بعدی عنوانی برای گروه جدید خود انتخاب کرده و در فیلد مخصوص آن بنویسید و سپس کلید تیک را بزنید. (از شکلک ها هم می توانید در عنوان استفاده کنید.)

خوب کار ساخت گروه واتساپ تمام شد.

افزودن عضو

اگر بعدا خواستید عضو بیشتری اضافه کنید کافیه در صفحه گروه از بالا روی نام گروه بزنید (یا اینکه روی آیکون سه نقطه زده و گزینه اطلاعات گروه را انتخاب کنید) و در صفحه باز شده روی افزودن شرکت کننده ها کلیک کرده و از بین مخاطبین اضافه کنید. (در ضمن در همین صفحه می توانید شرحی برای گروه تان هم اضافه کنید.)

افزودن اعضا گروه واتساپ

اگر فردی که می خواهید اضافه کنید در بین مخاطبینتان نبود می توانید از طریق ارسال پیوند گروه از او دعوت کنید بنابراین روی دعوت از طریق پیوند کلیک کرده و لینک گروه را برای او بفرستید.

با در اختیار داشتن لینک گروه هر کسی می تواند به گروه واتساپ شما بپیوندد. اما جالبه که شما می توانید لینک گروه را یا از طریق خود واتساپ ارسال کنید و یا مستقیما در برنامه های دیگر به اشتراک بگذارید و یا کپی کرده و ارسال نمایید یا حتی اس او اس کنید و حتی کد QR هم در اختیارتان می گذارد که بسیار جالبه.

لینک گروه واتساپ

برای افزودن مدیر گروه وارد بخش تنظیمات گروه شده و روی گزینه ویرایش مدیران گروه کلیک کنید از این صفحه می توانید مدیر اضافه کنید و یا حذف کنید.

اگر نمی خواهید همه اعضا به ویرایش اطلاعات گروه دسترسی داشته باشند از همان صفحه وارد بخش ویرایش اطلاعات گروه شده و گزینه فقط مدیران را انتخاب کنید. در ضمن از بخش ارسال پیام ها هم می توانید محدودیت ایجاد کنید به طوری که فقط مدیران بتوانند پیام ارسال کنند، که این البته به نظرم با فلسفه ساخت گروه نمی خواند بیشتر برای کانال ها استفاده می شود لذا می توانید از این طریق گروه را به کانال تبدیل کنید.

تنظیمات گروه واتساپ

در گروه می توانید تماس صوتی و تصویری با اعضا برقرار کنید. همچنین می توانید یک میانبر برای گروه بسازید تا در صفحه اصلی گوشی نمایش داده شود و خیلی سریع و راحت بتوانید گروه را باز کنید برای این کار روی آیکون سه نقطه از بالای صفحه گروه کلیک کرده و گزینه بیشتر را انتخاب کنید حالا از گزینه هایی که نشان می دهد، روی اضافه کردن میان بر بزنید.

برای حذف گروه هم می توانید روی گزینه ترک گروه زده و سپس گزینه خروج را بزنید. حالا وارد گروه شده و روی آیکون سه نقطه بالا زده و وارد اطلاعات گروه شوید و از آنجا گروه را حذف کنید.

ساخت گروه در واتساپ آیفون

توضیحات بالا مربوط به گوشی های اندروید بود و اما در گوشی های آیفون بعد از اینکه واتساپ را باز کردید روی گزینه چت زده و گروه جدید را بسازید.

بعد از زدن روی گزینه گروه جدید New Group مخاطبین را انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید و سپس یک عنوانی برای گروه انتخاب کرده و روی کلید ایجاد Create بزنید.

separator line

همچنین ببینید:



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits