دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مایکروسافت به دنبال روش های رمزنگاری قوی تر برای مقابله با NSA
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مایکروسافت به دنبال روش های رمزنگاری قوی تر برای مقابله با NSA - رمز نگاری مایکروسافت - مایکروسافت - رمزنگاری - مقابه با NSA - NSA - اسنودن - اطلاعات منتشر شده اسنودن - سیستم های رمزنگاری جدید مایکروسافت

گزارشاتی از مایکروسافت نشان می دهد که آنها به دنبال راه های جدیدی برای افزایش امنیت ترافیک اینترنتی شان هستند که مانع دسترسی سازمان امنیت ملی آمریکا به اطلاعاتشان شود. بر اساس گزارشی که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده، مدیران اجرایی این شرکت، در هفته جاری بحث های بسیاری در خصوص افزایش سطح امنیت تا حد ممکن داشته اند و اجرای تصمیمات به زودی به ثمر می نشیند.

مایکروسافت به دنبال روش های رمزنگاری قوی تر برای مقابله با NSA

سیستم های رمزنگاری جدید مایکروسافت

دلیل این کار مایکروسافت به اطلاعات منتشر شده توسط اسنودن در هفته های پیش برمی گردد که نشان داده NSA مشغول جمع آوری اطلاعات کاربران از شرکت های بزرگ دنیا (مانند گوگل و یاهو) بوده است. ظاهراً سازمان امنیت ملی آمریکا اهمیتی به اجازه این شرکت های بزرگ نمیداده و به طور مستقیم نیز برای استخراج و نگهداری اطلاعات کاربران اقدام می کرده. البته احتمالاً هنوز هم مشغول انجام این کار است. هر چند که گوگل از چند هفته پیش کار بر روی روش های جدید رمزنگاری اش را شروع کرده است.

مورد مهمتر اما برای مایکروسافت، بیرون آمدن دو سند جدید است که نشان می دهد علاوه بر شرکت های مزبور، به سرویس های هات میل و لایو مسنجر ویندوز نیز اشاره شده که تحت نظر بوده اند. ضمن اینکه در یک ایمیلِ فاش شده، مشخص شده که NSA سرویس Microsoft Passport را نیز مورد هدف خود قرار داده است.

مقامات رسمی مایکروسافت تایید کرده اند که آنها توسط اپلیکیشینی به نام MUSCULAR مورد هدف قرار گرفته اند که احتمالاً به جاسوسی های ثابت شدۀ مشابه که در هفته های قبل در گوگل و یاهو اتفاق افتاده مرتبط است.

هنوز مشخص نیست که سیستم های رمزنگاری جدید مایکروسافت در چه حد و اندازه هایی هستند و تا کجا می توانند جلوی حملات و نفوذهای آتی را بگیرند. برد اسمیت -از مشاورین مایکروسافت- در این زمینه گفته که: «تمرکز ما بر رشد مهندسی سیستم هامان است که بتواند امنیت مان را در آینده تقویت کند. اما در کنار افزایش قدرت امنیتی ما بر روی روش های جلوگیری از نفوذ توسط سیستم های جاسوسی دولتی نیز کار می کنیم.»

باید دید تغییر سیاست های شرکت ها در تعیین سطح امنیت ارتباطات و نگهداری اطلاعات کاربرانشان کارساز خواهد بود و در این صورت چقدر زمان برای سازمان های جاسوسی مانند NSA لازم است تا این اقدامات نیز بی فایده شوند.

منبع: سایت نگهبان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits