دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حفره بزرگ امنیتی در اینترنت اکسپلورر
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حفره امنیتی بزرگ و خطرناک در اینترنت اکسپلورر:

حفره امنیتی بزرگ و خطرناک در اینترنت اکسپلورر:

مایکروسافت امروز در بیانیه‌ای اعلام کردکه این مشکل امنیتی تمامی نسخه‌های اینترنت اکسپلورر (از نسخه 6 تا 11) را در معرض خطر قرار می‌دهد و هکر‌ها قادر خواهند بود از این طریق، برنامه‌های مختلف را بر روی سیستم‌ شما مشاهده، نصب و یا پاک نمایند.

حفره بزرگ امنیتی در اینترنت اکسپلورر

انتظار می‌رود تا هرچه سریعتر مایکروسافت با ارایه وصله‌های امنیتی جدید، حداقل نسخه‌های جدید ویندوز را در مقابل این تهدید مصون سازد اما از آنجایی که مایکروسافت اواخر فروردین ماه گذشته به پشتیبانی از سیستم‌عامل ایکس‌پی خاتمه داد، نمی‌توان آپدیت جدیدی را برای ویندوز اکس پی انتظار داشت.

البته کاربران ویندوز ایکس‌پی هم این باید این نکته را در نظر داشته باشند که از زمان اتمام پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز این اولین خطری است که این سیستم‌عامل را تهدید می‌کند و با این حساب دیگر نمی‌توان به ایکس‌پی اطمینان کرد و باید هر چه سریعتر مقدامت مهاجرت خود به ویندوز بالاتر را فراهم کنند!

شرکت امنیتی FireEye که این مشکل امنیتی را یافته، در این زمینه اعلام داشته که اینترنت اکسپلورر 9، 10 ،11 و ادوبی فلش نقاط ضعف کاملا آشکاری در مقابل این تهدید جدید دارند. در نتیجه به کاربران توصیه می‌شود تا مرورگر‌های دیگری نظیر کروم و فایرفاکس را به کار گیرند.

حفره بزرگ امنیتی در اینترنت اکسپلورر

البته مایکروسافت به کاربرانی که هنوز اصرار دارند از مرورگر این شرکت استفاده کنند راه‌هایی را برای پیشگیری از مشکل فوق از قبیل فعال نمودن حالت Enhanced Protected Mode معرفی کرده است. در مجموع توصیه می‌شود تا در هنگام کار با این مرورگر اقدامات امنیتی لازم را اتخاذ نمایید.

منبع:cbc news

مترجم:محمدهدایتی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits