دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه سرعت اینترنت را بالا ببریم؟
34
زمان مطالعه: 5 دقیقه
راه های افزایش سرعت نت چیست؟ گاهی اوقات سرعت پایین اینترنت راه حل جهانی برای بازکردن پای ما به داخل کوچه برای بازی کردن است. و اما گاهی اوقات هم شوخی بی رحمانه ای برای مختل کردن روند زندگی مان.

چگونه سرعت اینترنت را زیاد کنیم؟

چگونه سرعت اینترنت adsl را بالا ببریم؟

10. سرعت اینترنتتان را چک کنید

بعضی مواقع سرعت اینترنت شما پایین است; فقط به این دلیل که شما برای اینترنت کم سرعت هزینه کرده اید و نه بیشتر. با سرویس دهنده تان تماس گرفته و بفهمید که در حال حاضر چه نوع سرویسی استفاده میکنید.سپس به سایتspeedtest.net رفته و سرعت اینترنتتان را بسنجید.اگر عدد نمایش داده شده با سرویس درخواستی شما مطابقت دارد شبکه شما به درستی کار میکند و کندی اینترنت شما فقط به دلیل نوع سرویسی است که درخواست داده اید لذا بهترین راه این است که سرویستان را آپدیت کنید. اما اگرعدد نمایش داده شده با سرویس شما مطابقت ندارد.چند راه را به شما معرفی می کنیم که امید واریم به شما در حل مشکلتان کمک کند.

9. به دنبال عیب یابی سخت افزارتان باشید

قبل از این که به سراغ سرویس دهنده تان بروید مودم و روتر خود را ریست کنید.یعنی آن ها را خاموش و روشن کرده و ببینید که موثر بود؟کامپیوترهای دیگر در منزلتان را چک کنید که ببینید آیا اینترنت آنها هم کند است؟ اگر کندی سرعت اینترنت فقط مربوط به یک کامپیوتر است پس مشکل از مودم یا روتر شما نیست.

8. سیگنال وای فایتان را کنترل کنید

سرعت اینترنت
افزایش سرعت اینترنت

اگر از وای فای استفاده میکنید ممکن است روتر و مودم شما خوب عمل کنند و ضعیف بودن سیگنال وای فای علت کندی سرعت اینترنت باشد.شما ممکن است نیاز به تغییر;مکان تنظیم و تقویت روتر خود داشته باشید.

7. پلاگین ها و برنامه هایی که از پهنای باند تان استفاده میکنند را کنترل نمایید

اگر سخت افزار شما مشکلی ندارد چک کنید که آیا نرم افزار دیگری از پهنای باند شما استفاده میکند؟ برای مثال اگر در حال دانلود یک فایل باشید مرورگر شما در این زمان کند تر خواهد بود.پیشنهاد میکنیم نسبت به نصب افزونه هایی مانند AdBlock اقدام کنید.

با این کار جلوی بسیاری از تبلیغات; انیمیشن ها و ویدیوهایی که به صورت انلاین به طور خودکار پخش میشوند و البته پهنای باند شما را کاهش میدهند میگیرید. سرویس های همگام سازی فایل مانند Dropbxو Google drive ممکن است مخفیانه در حال نقل و انتقال فایل ها باشند و این بر روی پهنای باند شما تاثیر دارد.آن ها را بسته و یا موقتا قطع نمایید.

ویندوز معمولا به طور خودکار ومخفیانه اقدام به دانلود آپدیت های ضروری میکند که این هم یکی از دلایل کاهش پهنای باند شما است.شما میتوانید ویندوز خود را طوری پیکربندی نمایید که زمانی که بیکارید اقدام به دریافت آپدیت ها کند.

6. یک سرور Dns جدید را امتحان کنید

زمانی که در مرورگرتان یک آدرس را تایپ میکنید برای مثال www.example.com کامپیوتر شما از Dns استفاده کرده تا آن آدرس را به یک ip کامپیوتر ترجمه کند. گاهی اوقات ممکن است مشکل ازسروری که کامپیوتر شما از ان استفاده میکند باشد.

5. به طور بهینه از اینترنت استفاده کنید

عیب یابی اینترنت کم سرعت ممکن است زمان بر باشد. و در عین حال شما نیاز به وب گردی دارید.و یا احتمالا شما در یک کافی شاپ یا هواپیما هستید و راه حلی برای کندی اینترنتتان ندارید.در این مورد وقت آن رسیده است که به فکر استفاده بهینه از اینترنت باشید.بدبن منظور از مرورگر موبایلتان و یا نسخه HTML وبسایت مورد نطرتان استفاده کنید.

اگر گرفتار شده اید و واقعا نیاز دارید که آنلاین شوید از تلفن هوشمندتان استفاده کنید. میتوانید از اینترنت موبایلتان بر روی لپ تاپتان استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید زمانی که محدودیتی در مصرف حجم اینترنت وجود ندارد و شما در کافی شاپ یا یک مکان عمومی هستید اشتراک گذاری اینترنت تلفن همراهتان کار چندان عاقلانه ای نیست.

4. هوشمدانه عمل کنید

سرعت اینترنت بالا
سرعت اینترنت بالا

اگر مجبورید که در بستر اینترنت کند کار خود را انجام دهید شما ممکن است کارهایتان را اولویت بندی کنید.بنابر این کارهای خود را به پهنای باند سنگین و پهنای باد سبک جداگانه تقسیم کنید.زمانی که سرعت اینترنتتان کم است کارهای سبک تر خود را انجام دهید و زمانی که سرعت اینترنتتان بالاست کارهای سنگین تر را.

3. با سرویس دهنده تان تماس بگیرید

اگر تمام راه های گفته شده را انجام داده اما هنوز سرعت اینترنت شما پایین است با سرویس دهنده تان تماس گرفته و مطمعن شوید که مشکل از ان هاست یا نه.

2. سرویس دهنده تان را عوض کنید

افزایش سرعت اینترنت
بالا بردن سرعت اینترنت

اگر به هر دلیلی سروس دهنده تان نتوانست به شما کمک کند وقت آن رسیده که سرویس دهنده تان را عوض کنید.

1. از وقتتان سودمندانه استفاده کنید

اگر خوش شانس باشید میتوانید سرعت اینترنتتان را سریع و بدون استرس افزایش دهید.در غیر این صورت تا زمانی که سنگینی کار شما بیش از حد پهنای باندتان نیست میتوانید از اینترنت کم سرعتتان سود برده! و حداقل فیس بوک خود را چک کنید.


چگونه بفهمیم سرعت اینترنت چقدر است؟



امیدوارم از این مطلب راضی بوده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.3 از 5 (34 رای)  

    ۲ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    مهدی | ۴ سال پیش
    سلام من سرعت دانلود رو چک میکنم 1/5 مگابایت بر ثانیه هست.اما وقتی چیزیو دانلود میکنه با سرعت 260کیلوبایت بر ثانیه دانلود میکنه.چرا؟
    0
    0
    محمد | ۴ سال پیش
    ممنون از راهنمایی تون
    0
    0
    
    hits