دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چجوری لوازم برقی مناسب بخرم؟
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
راهنمای خرید لوازم برقی و چگونگی خرید لوازم برقی مناسب

چجوری لوازم برقی بخرم

چجوری لوازم برقی بخرم

استانداردهای لوازم برقی

هنگام خرید لوازم برقی باید دقت كنیم كه وسیله مورد نظر، جنس مرغوبی داشته باشد و عمرش نیز زیاد باشد. همچنین باید به مصرف برق آن هم دقت كنیم. اگر وسیله برقی مصرف زیادی داشته باشد، با هزینه‌های سنگینی كه ایجاد خوهد كرد، مشكل‌ساز خواهد شد.

بنابراین قبل از خرید لوازم برقی اول با خود بیندیشید كه آیا واقعاً به آن نیاز دارید یا نه؟ خرید وسیله‌ای كه كارآیی خاصی ندارد، هزینه‌ای بی‌مورد است. پس از آن هم به جنس خوب محصول توجه كنید. لوازمی كه برای خانه خود می‌خرید باید مدت‌ها كار كند و نیازهای شما را برطرف نماید.

از این رو هنگام خرید علاوه بر ظاهر و زیبایی لوازم برقی، به دیگر نكات نیز توجه كنید و همه جوانب را بسنجید. مثلا اگر می‌خواهید یخچال یا فریزر بخرید به اندازه و حجم آن توجه كنید. علاوه بر این‌كه این لوازم باید در آشپزخانه یا مكانی كه برایشان در نظر گرفته شده، جا بگیرند، فضای داخلی آنها نیز باید جوابگوی نیاز خانواده باشد.

ممكن است وقتی به فروشگاه‌های مختلف می‌روید، تنوع محصولات، شما را سردرگم كند، بنابراین از قبل به فكر انتخابی مناسب باشید.

متاسفانه برخی از خانواده‌ها به جای این‌كه به فكر مسائل اصلی و نیازهای اساسی خود باشند، تنها به رنگ وسیله و جدید بودن مدل آن توجه می‌كنند. درحالی‌كه باید وسیله‌ای را بخرند كه كارایی دارد و برای آنها مناسب است.

توجه كنید كه شما وسیله‌ای لوكس و تزئینی نمی‌خواهید، بلكه وسیله‌ای برای رفع نیاز و راحتی اعضای خانواده می‌خواهید.

فراموش نكنیدكه برای خرید چنین لوازمی باید بسیار دقت داشته باشید؛ مثلا موقع خرید اجناسی مانند لباسشویی یا یخچال به باز شدن جهت در آنها دقت كرده و مطمئن شوید كه برای آشپزخانه شما مناسب است. شاید جهت باز شدن در، هماهنگ با دیگر لوازم آشپزخانه شما نباشد و بعد از خرید متوجه آن شوید. پس از قبل به فكر همه نكات و جزئیات باشید.

چجوری لوازم برقی بخرم

مصرف برق

موقع خرید لوازم برقی حتما به میزان مصرف برق آن نیز توجه كنید. دقت كنید وسیله‌ای كه می‌خرید برق زیادی مصرف نكند؛ به خصوص وسایلی مانند یخچال و فریزر كه دائم به برق هستند یا وسایلی مانند اتو كه برق زیادی مصرف می‌كنند.

علاوه بر این، برای افزایش عمر لوازم الكتریكی بهتر است از محافظ‌های الكتریكی استفاده كنید. نوسانات برق می‌تواند باعث كاهش عمر چنین لوازمی شده یا حتی آنها را كامل از كار بیندازد.

بنابراین حتما از ترانس و محافظ‌های الكتریكی استفاده كنید تا با تنظیم و كنترل جریان برق از تاثیر نوسانات برق روی این لوازم بكاهید.

همچنین دقت داشته باشید هنگام خرید لوازمی مانند جاروبرقی به آلودگی صوتی آن نیز توجه كنید. چون بعضی از آنها به اندازه‌ای سر و صدا تولید می‌كنند كه حضورشان در خانه غیرقابل تحمل می‌شود.

اندازه وسیله هم اهمیت دارد چون لوازمی مانند ماشین لباسشویی یا یخچال باید جایی مخصوص و مناسب داشته باشند. بنابراین حتما هنگام خرید به ابعاد وسیله مورد نیاز دقت كنید.یكی از مهم‌ترین نكات در خرید چنین لوازمی، داشتن علامت استاندارد وسیله است. بنابراین موقع خرید لوازم برقی حتما به علامت استاندارد آن توجه كنید.

چون در صورتی كه این علامت را نداشته باشد، وسیله مورد نظر از كیفیت خوبی برخوردار نیست یا بیش از اندازه برق مصرف می‌كند یا از لحاظ ایمنی مناسب نیست.

استفاده از چنین وسایلی خطرناك بوده و می‌تواند مشكلاتی را برای خانواده ایجاد كند. همچنین خیلی سریع‌تر از دیگر وسایل نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌كنند و هزینه‌های خانواده را افزایش می‌دهند. پس حتماً جنسی را خریداری كنید كه علامت استاندارد داشته و از هر نظر مناسب خانواده شما باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits