دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کارکرد متفاوت از سس مایونز
7
زمان مطالعه: 7 دقیقه
کاربرد های غیر خوراکی سس مایونز : مایونز تنها به عنوان چاشنی غذا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این سس موارد استفاده دیگری هم دارد که ما در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

کاربردهای هیجان‌انگیز سس مایونز

جالب است بدانید که مایونز کاربردهای غیر خوراکی زیادی هم در زمینه ی زیبایی و خانه داری دارد. با چندین کاربرد غیر خوراکی و جالب سس مایونز آشنا شوید. با دلگرم همراه شوید.

با کاربرد سس مایونز در منزل آشنا شوید

۱ - تسکین آفتاب سوختگی

سس مایونز سرد می‌تواند مسکن خوبی برای آفتاب‌ سوختگی باشد. رطوبت کافی و خاصیت بی‌ حس‌ کنندگی سرکه، در سس مایونز کمک شایانی به التیام سوزش و زودتر خوب شدن محل آفتاب‌ سوختگی می‌کند.

۲ - جلا دادن سطوح چوبی

سطوح کدر را می‌توان با استفاده از مقدار کمی مایونز و دستمال کاغذی برق انداخت. مدت کوتاهی به مایونز اجازه استراحت روی سطح موردنظر دهید، سپس با دستمال کاغذی آن را پاک کنید. تعجب نکنید و همین الان دست بکار شوید!

۸ کاربرد سس مایونز که تا کنون نمی دانستید! خواص بی نظیر سس مایونز

۳ - تغذیه مو

روغن‌ موجود در سس مایونز یک ترکیب کامل برای رطوبت‌ دهی مو است. علاوه بر آن پروتئین موجود در تخم‌مرغ نقش احیاکننده را برای موهای خشک ایفا می‌کند. پس از شستن مو، مقدار کمی مایونز را به ساقه‌ موهای خود بزنید و پس از یک ساعت دوباره شستشو دهید تا درخشنگی و زندگی دوباره به موهای خود ببخشید.

۴ - درخشندگی گیاهان

با کمک دستمال کاغذی، کمی مایونز را روی برگ‌ های گیاه خانگی‌ تان بکشید تا درخشش آن‌‌ها چشم همه را خیره کند.

۵ - تقویت ناخن‌ ها

سطح ضخیمی از مایونز را به مدت ۵ دقیقه روی ناخن‌ های خود بگذارید. ترکیبات موجود در سس مایونز سلامتی و تقویت ناخن‌ های شما را تضمین خواهد کرد.

۸ کاربرد سس مایونز که تا کنون نمی دانستید! خواص بی نظیر سس مایونز

۶ - کشتن شپش‌ها

راه معمول برای کشتن شپش‌ها‌، استفاده از داروهای شیمیایی گران‌ قیمت است. اما راه پیشنهادی کم خرج ما این است که شب تا صبح لایه ضخیمی از سس مایونز را روی پوست سر قرار دهید.

۷ - رفع جیر جیر درها

اگر از صدای جیرجیر درهای منزل خود شاکی هستید، کافی است مقدار کمی سس مایونز به لولای در بمالید.

بیشتر بخوانید :

انواع سس : طرز تهیه ۱۳ مدل از خوشمزه و پرطرفدارترین سس ها + عکس

طرز تهیه ی سس مایونز در خانه سالم و خوشمزه

سس ریحان | آموزش طرز تهیه سس ریحان + خواص

۸ - احیای مبلمان چوبی

همانطور که اشاره کردیم، به کمک مایونز، لکه‌های موجود در سطوح چوبی را می‌توان پاک و سطح موردنظر را براق کرد. اما مورد استفاده‌ی جادویی مایونز فقط به براق شدن سطوح چوبی ختم نمی‌شود، بلکه می‌توان ترک‌های ایجاد شده در این سطوح را نیز ترمیم کرد.

میان درز ترک‌ های موجود را با مایونز پر کرده و چند روز به آن مهلت دهید. روغن و پروتئین موجود در مایونز، باعث متورم شدن چوب و درنتیجه پرشدن ترک‌های قدیمی می‌شود.

۸ کاربرد سس مایونز که تا کنون نمی دانستید! خواص بی نظیر سس مایونز

برخی موارد استفاده جادویی از سس مایونز

عبارتند از:

  • اگر آدامس به موهای‌ تان چسبیده است، کافی است کمی سس مایونز را با انگشت روی آدامس بزنید تا کاملا چرب شود. حالا به راحتی می‌توانید آدامس را از موهای‌تان جدا کنید.
  • پیش از لاک زدن (مانیکور) انگشتان خود را به مدت ۵دقیقه به مایونز آغشته کنید. ناخن‌های شما نرم و زیبا می‌شود.
  • کلیدهای پیانو کثیف شده و راهی برای تمیز کردن آن سراغ ندارید؟ کمی مایونز بر روی آن‌ها بزنید، صبرکنید چند دقیقه باقی بماند و بعد با یک پارچه کتانی به آرامی آن را تمیز کنید.
  • یک حلقه در انگشت‌تان گیر کرده است؟ ماساژ مایونز بر روی آن به راحتی باعث خارج کردن انگشتر از دست می‌شود.
  • برای پاک کردن نقاشی با مداد شمعی از روی دیوار می‌توانید کمی مایونز روی نقاشی‌هایی که بر روی دیوار نقش بسته، بمالید. ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد با پارچه کتانی پاک کنید.
  • بهترین روش برای بلند کردن برچسب‌های چسبیده به دیوار کمد وغیره استفاده از سس مایونز است. سس مایونز را برروی برچسب بزنید، چند دقیقه صبر کنید و بعد بدون زخمی کردن دیوار می‌توانید برچسب را به راحتی جدا کنید.
  • برای داشتن پوست نرم کمی سس مایونز به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود بمالید و بعد با آب ولرم صورت خود را بشویید.
  • گاهی اوقات بر روی ماشین مواد چسبنده‌ای مانند صمغ و غیره… چسبیده می‌شود. بهترین روش برای پاک کردن آن استفاده از سس مایونز است.
  • کشتن شپش! بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند با استفاده از سس مایونز شپش‌ها را از بین ببرید. ویژگی استفاده از سس مایونز برای از بین بردن شپش‌ها، ارزان بودن و کمتر سمی بودن سس مایونز نسبت به داروهای دیگر است.
  • روش استفاده: نخست مایونز را به خوبی روی سر ماساژ دهید. سر را با یک کلاه پوشش دهید. به مدت یک شب بگذارید بروی سر بماند. در نهایت صبح سر خود را شانه زده و بشویید.

پاک کردن لکه‌های آب از روی میزهای چوبی

  • استفاده به عنوان ماسک صورت برای پوست‌های خشک در نواحی گردن و صورت و دست
  • اگر چوب یا وسایل چوبی‌تان ترک برداشته است، می‌توانید مقداری سس مایونز را در شکاف‌ها آغشته کنید. بعد از چند روز می‌بنید که خراشیدگی‌ها خیلی مشخص نیست.
  • و در نهایت فراموش نکنید که سس مایونز چاشنی خوبی برای سالاد و ساندویچ‌ها است.

۸ کاربرد سس مایونز که تا کنون نمی دانستید! خواص بی نظیر سس مایونز

خواص فوق العاده سس مایونز

سس مایونز، خواص بسیاری برای سلامتی دارد. خواص سس مایونز را در این‌جا آورده‌ایم:

1 - حفظ سلامت مو

مطالعات نشان داده‌اند که مایونز برای تقویت موها و حفظ سلامت آن‌ها مفید است. این سس برای درمان موهای بی‌طروات و وز نیز خوب است. برخی افراد برای نرم و ابریشمی کردن موها از سس مایونز به عنوان نرم کننده استفاده می‌کنند. گذاشتن مایونز روی ریشه مو، مو را تقویت کرده و آن را براق می‌کند.

2 - درمان پوست

یکی دیگر از خواص سس مایونز برای سلامتی این است که می‌تواند به درمان پوست خشک و ترک برده کمک کند. با استناد به مطالعات انجام شده، سس مایونز می‌تواند به درمان پوست آفتاب سوخته نیز کمک کند. گذاشتن مایونز روی پوست آفتاب سوخته، آن را التیام می‌بخشد. سس مایونز، سلول‌های مرده پوست را برداشته و ترک پا، لب، آرنج و خشکی پوست را رفع می‌کند.

3 - حفظ سلامت قلب

خوراکی‌های زیادی هستند که برای حفظ سلامت قلب مفیدند اما سس مایونز، بهترین آن‌هاست. تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد که ویتامین E موجود در مایونز می‌تواند از بروز سکته جلوگیری کند. مایونز حاوی امگا۳ است که برای حفظ سلامتی قلب مفید است.

4 - حفظ نرمی پوست

همان گونه که در بالا گفته شد مایونز به نرمی پوست کمک می‌کند و می‌توان آن را روی پوست به ویژه پوست صورت گذاشت. مایونز، پوست را نرم، درخشان و سالم می‌کند. به صرف پول زیادی برای تغذیه پوست نیازی ندارید، فقط کافی است که برای داشتن پوستی سالم و به لطافت بچه، از سس مایونز استفاده کنید.

5 - حفظ سلامت ریه

یکی دیگر از خواص مایونز، حفظ سلامت ریه است. همه ما می‌دانیم که ریه برای دفع دی اکسید کربن موجود در خون، لازم است. مایونز به عملکرد صحیح ریه کمک می‌کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits