دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۹ نکته شگفت انگیز برای پذیرایی از مهمان‌ها
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوست دارید مهمانی‌هایتان بی عیب و نقص برگزار شوند، به مهمان‌هایتان خوش بگذرد و سلیقه‌تان زبانزد همه شود، این مقاله برای شما نوشته شده است.

چگونه میهمانی های خود را جذابتر کنیم ؟

عشق به مهمانی دادن و پذیرایی کردن در خیلی‌ها وجود دارد؛ کسانی که دوست دارند همه را دور هم جمع کنند و ساعت‌های خوشی را برایشان به یادگار بگذارند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوست دارید مهمانی‌هایتان بی عیب و نقص برگزار شوند، به مهمان‌هایتان خوش بگذرد و سلیقه‌تان زبانزد همه شود، این مقاله برای شما نوشته شده است.

کامتان را شیرین کنید

شیرینی جزو جدا نشدنی میزهای مهمانی است. کافی است انواع شیرینی، پشمک و نوقا برای پذیرایی را سر میز بگذارید و دم‌نوش یا چای خوش طعم را هم کنارش قرار دهید تا طراوت مهمانی‌تان چند برابر شود. اگر کسی از مهمان‌هایتان دیابت دارد یا رژیم است، خوب است از خوراکی‌های رژیمی و مواد شیرین حاوی استویا کمک بگیرید تا او هم بتواند در شیرین کامی بقیه مهمان‌ها سهیم شود. به طور اختصاصی به او بگویید که فلان مدل شیرینی یا پشمک را برای تو تهیه کرده‌ام.

روی خوش را دریغ نکنید

اولین و مهم‌ترین اصل برگزار کردن یک مهمانی خوب، داشتن میزبان خوب است. میزبان خوب کسی است که ارتباط برقرار کردن با مهمان‌هایش را بلد باشد. اگر دوست دارید مهمان‌هایتان با شما احساس راحتی و صمیمیت کنند؛ باید روی رفتارهایتان کار کنید. برای این کار به موارد زیر دقت داشته باشید:

  • لبخند بزنید: هیچ چیز بدتر از میزبانی که اخم‌هایش توی هم است یا لبخند نمی‌زند، نیست. این میزبان احساس ناخواستنی بودن را به مهمان‌هایش منتقل می‌کند.
  • توجه به زبان بدن: زبان بدن یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. دست به سینه نایستید، دستتان را بالای سرتان نگذارید و پاهایتان را به سمت آشپزخانه قرار ندهید. با آرامش در حضور مهمانتان بنشینید؛ راحت تکیه دهید، دست‌ها را آزاد بگذارید و پاهایتان را تکان ندهید. تکان دادن پاها احساس استرس و بی‌قراری را به مهمان منتقل می‌کند.
  • ارتباط چشمی: وقتی مهمانتان صحبت می‌کند یا وقتی مشغول گفت و گو با او هستید، حتما به چشم‌هایش نگاه کنید. اگر چشم‌هایتان مرتب این طرف و آن طرف بگردد، در حقیقت به مهمانتان می‌فهمانید علاقه‌ای به حرف‌هایش ندارید؛ بنابراین اصول ارتباط چشمی را یاد بگیرید.
  • اهمیت خوب شنیدن: آدم‌هایی که توانایی خوب شنیدن و گوش دادن به حرف‌های طرف مقابلشان را دارند، افرادی گرم و صمیمی هستند که ناخودآگاه در بقیه احساس راحتی ایجاد می‌کنند. به حرف‌های مهمان‌هایتان به خوبی گوش کنید.
  • استقبال گرم: اگر بتوانید یک استقبال گرم و با هیجان داشته باشید، کار بزرگی انجام داده‌اید. به مهمانتان نشان دهید از دیدن او خوشحال هستید و به خانه شما خوش آمده است.

۹ نکته شگفت انگیز برای پذیرایی از مهمان‌ها

اهمیت خوراکی مرغوب

از میوه خوب گرفته تا آجیل و خشکبار، گردو و خرما خشک مرغوب را روی میز و در دسترس مهمان‌هایتان قرار دهید. مهم نیست اگر ایام عید نیست و صرفا یک مهمانی رسمی است. مهم این است که وجود آجیل و هر خوراکی مرغوب دیگری باعث می‌شود حالت مجلسی مهمانی شما حفظ شود و مهمانتان متوجه شود به پذیرایی مناسب از او اهمیت می‌دهید. اگر مواد خوراکی روی میزتان کهنه باشند یا ظاهرشان مشکل داشته باشد، تقریبا به این معناست که آمدن مهمانتان آنقدر اهمیت نداشته که به خاطرش وقت بگذارید و سراغ خوراکی‌های تازه و باکیفیت بروید.

اهمیت ظروف زیبا

برای اینکه بتوانید حق مطلب را در مورد مهمانداری ادا کنید، بهتر است سرویس غذا خوری زیبایی تهیه کنید که یکدست است. یکدست نبودن لیوان‌ها، بشقاب‌ها یا حتی قاشق و چنگال رسمی بودن مهمانی شما را زیر سوال می‌برد. اگر امکان تهیه ظروف جدید ندارید، سعی کنید با ترفندهایی مثل استفاده از پوشش لیوان یا پوشش دسته قاشق و چنگال، عدم هماهنگی را تا حدودی پنهان کنید.

نحوه چیدمان صندلی‌ها

یکی از نکاتی که ممکن است خیلی‌ها به آن توجه نکنند، نحوه چیدمان صندلی‌ها نسبت به هم است. اگر مبل‌هایتان را دور از هم قرار داده‌اید، احتمال اینکه صمیمیتی بین مهمان‌هایتان ایجاد شود، بسیار کم است. فاصله صندلی‌ها نباید طوری باشد که افراد مجبور باشند برای صدا کردن همدیگر، صدایشان را بالا ببرند.

در عین حال خوب است مبلمان یا صندلی‌ها را گرد بچینید تا مهمان‌ها مجبور نشوند برای دیدن چهره هم سرشان را این طرف و آن طرف بچرخانند. این کار باعث ارتباط چشمی بهتر و رابطه گرم‌تر می‌شود.

خودتان را خسته نکنید!

اگر عادت دارید قبل از مهمانی خودتان را از دست و پا بیندازید و آنقدر کار کنید که دیگر رمقی برایتان نماند، لطفا دست از این کار بردارید. خیلی بد است که همه جنبه‌های پذیرایی تمام و کمال باشد؛ اما پای چشم میزبان از خستگی گود افتاده باشد یا مرتب خمیازه بکشد. سعی کنید کارهایتان را چند روز قبل از مهمانی تقسیم کنید تا در روز جشن کمتر تکاپو را داشته باشید. بهترین لباستان را بپوشید، به خودتان برسید و بشاش باشید.

بازی‌های دسته جمعی در مهمانی ها

فکر کردن به سرگرمی

معمولا زمانی که مهمان‌ها غریبه باشند یا برای اولین بار وارد منزل شوند، بهتر است موضوعی برای گفتگو در آستین داشته باشید که بین آن‌ها مشترک باشد. در فرهنگ‌های دیگر به این سبک سوال‌ها یخ شکن یا Ice breaker می‌گویند؛ اما اگر مهمان‌هایتان از قبل همدیگر را می‌شناسند، معمولا نیازی به این سوال نیست و آنقدر حرف توی حرف می‌آید که خود به خود یخ همه باز می‌شود.

بازی‌های دسته جمعی

اگر جو مهمانی‌هایتان خودمانی است و علایق مشترکی دارید، برای اینکه به همگی خوش بگذرد تهیه و تدارک یک بازی دسته جمعی را ببینید. از قبل با توجه به تعداد مهمان‌ها وسایل بازی را فراهم کنید و شب مهمانی به محض اینکه احساس کردید حوصله جمعیت در حال سر رفتن است، بازی را از آستینتان بیرون بکشید. بازی‌ها علاوه بر سرگرم کننده بودن تاثیر زیادی روی شناخت بهتر همدیگر دارد و صمیمیت بین افراد را بالا می‌برد.

سر زدن به تک تک مهمان‌ها

سلام و احوالپرسی دسته جمعی سر جای خود؛ یکی دیگر از ترفندهایی که می‌توانید مهمانی‌تان را با آن گرم کنید، سر زدن به تک تک مهمان‌ها و احوالپرسی اختصاصی است. اینطوری هر فردی متوجه جایگاه ویژه‌اش برای میزبان می‌شود و صمیمیت شما هم با او بیشتر خواهد شد. در پایان احوالپرسی یا ابتدای آن از مهمانتان بپرسید به چیزی نیاز دارد و به او خوش می‌گذرد؟ این سوال‌ها هم اهمیت دادن شما به او را نشان می‌دهد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits