دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رژ یم درمانی نوین
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رژیم درمانی نوین-رژیم درمانی-رژیم درمانی ومصرف ویتامین B-رژیم درمانی و کاهش سرطان روده بزرگ-

رژیم

رژیم درمانی ومصرف ویتامین B

ویتامین های گروه B از جهات مختلفی برای بدن سودمند به شمار می آیند، برخی از این موارد شامل کاهش احتمال سرطان سینه، عملکرد سالم سیستم عصبی، شکل گیری سالم گلبول های قرمز، عملکرد سالم هورمون ها است.

همچنین برخی مطالعات ویتامین B را در کاهش ریسک سکته های مغزی، کاهش شنوایی و نقص های جنینی موثر می دانند. ویتامین B6 در بسیاری از مواد غذایی شامل ماهی، کبد گوساله، نخود، سیب زمینی و موز یافت می شوند. غذاهای حاوی ریبوفلاوین- ویتامین B2 شامل بادام، پنیر، سبوس گندم، ماهی، گوجه فرنگی خشک شده در آفتاب و دانه کنجد می باشد.

طبق آخرین مطالعات انجام شده در مرکز ملی سرطان آلمان، افزایش دریافت ویتامین B2 و B6 با کاهش 20 درصدی ابتلا به سرطان روده بزرگ در ارتباط است.
در این مطالعه ی مشاهده ای رابطه دریافت ویتامین B و موارد ابتلا به سرطان کولون و رکتوم در 88045 زن آمریکایی طی 16 سال مورد بررسی قرار گرفت. در طی این مدت 1003 مورد سرطان کولورکتال گزارش شد.


نتایج مشاهدات نشان داد، افراد شرکت کننده در مطالعه که دریافت متوسط ویتامین B2 آنها بیشتر از سایرین بود (بیش از 97/3 میلی گرم ریبوفلاوین در روز)، نسبت به افرادی که مقدار مصرف ویتامین B2 در آنها کمتر از حد میانگین بود (8/1 میلی گرم در روز) 20 % احتمال ابتلا به سرطان کولون و رکتوم کمتر است.


همچنین دریافت ویتامین B6 بیشتر از 88/3 میلی گرم در روز نسبت به دریافت کمتر از حد متوسط B6 (کمتر از 52/1 میلی گرم در روز) اثر مشابهی بر کاهش احتمال بروز سرطان روده بزرگ داشته و ابتلا به این بیماری را تا 20% کاهش می دهد. اما با توجه به نتایج مطالعه فوق دریافت غذایی و یا مکمل درمانی با فولات تاثیر قابل توجهی بر ریسک ابتلا به سرطان کولون و رکتوم ندارد.


پس از اجرای برنامه غنی سازی با اسید فولیک (برنامه ای که در سال 1998 در آمریکا شروع و بین 3 تا 9 سال ادامه داشت)، ریسک ابتلا به سرطان کولون و رکتوم به طور موقت و مقطعی افزایش داشت. این تاثیر منفی ممکن است به علت افزایش دریافت فولات بیش از حد نیاز بوده و یا به این علت است که پس از پایان یافتن دوره غنی سازی غلات با فولات به طور قابل توجهی دریافت این ویتامین در افراد کاهش یافت.


نکته عملی: با توجه به اینکه پایین بودن سطح این ویتامین ها کمتر از حد مطلوب سبب تجمع هوموسیستئین شده و در نهایت احتمال ابتلا به سرطان کولون و رکتوم را افزایش می دهد، لذا افزایش دریافت ویتامین B2 و B6 نقش محافظت کننده ای برای سلامت روده خواهد داشت و با کاهش ابتلا به سرطان کولورکتال در ارتباط است.

منبع:Novindite.com



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits