دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دمنوش لاغری و از بین بردن چربی اضافی بدن
2
زمان مطالعه: 9 دقیقه
دمنوش لاغری و از بین بردن چربی اضافی بدن:کاهش وزن به سرعت برق و باد!با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با دمنوش های مناسب برای کاهش وزن و لاغری آشنا شوید.

کاهش وزن به سرعت برق و باد!

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با دمنوش های مناسب برای کاهش وزن و لاغری آشنا شوید.

http://www.delgarm.com/health/regimen

لاغر کننده های سریع را بشناسید

کاهش وزن به سرعت با داشتن یک رژیم غذایی مناسب تحقق می یابد. به همین منظور در این بخش لاغر کننده های سریع که شامل سه دسته ی " میوه ها و سبزیجات لاغر کننده - ادویه های لاغر کننده و لاغر کننده های گیاهی یا همان چای لاغر کننده " می باشد را به شما معرفی می کنیم.

داروهای گیاهی از سه طریق به کاهش وزن کمک می کنند:

۱) از طریق دفع سریع غذا و غیر قابل دسترس کردن غذا برایجذب بدن که می توان از داروهای (ملین ـ مسهل ـ مدر )استفاده کرد مانند:سنا -زنیان ـ گل راعی ـ ختمی ـ گلسرخ و......

۲) از طریق سوخته شدن چربیها(بالا بردن کار غده تیروئید):انیسون ـ زیره ـ خرگوشک ـ سیاه دانه و.......

۳) مواد محلل چربیها و غیر قابل نفوذ آنها در بدن: سرکه(سیب) ـ چای سبز ـ ترشیجات و...

لاغر کننده های سریع

چرا چربی های اضافه دور شکم جمع می شوند؟

به عقیده ی متخصصان آمریکایی چربی های شکمی باعث کاهش تراکم مواد معدنی استخوان ها شده و خطر بروز پوکی استخوان را افزایش می دهند. همه ی ما زمانی که متوجه می شویم شکممان بزرگ تر از حد معمول شده است قبل از هر چیزی نگران تناسب و زیبایی انداممان می شویم و اینکه لباس هایمان تنگ شده اند. در حالی که این مسئله جدی تر از این حرف هاست. چربی انباشته شده در ناحیه ی شکم حتی باعث بروز میگرن و سردرد می شود. دلایل متعددی نیز برای چاقی شکم وجود دارد که در زیر به مهمترین آن ها اشاره می کنیم:

  • عدم تحرک بدنی مناسب

بی تحرکی، خانه نشینی و پشت میز نشینی بدترین دشمن سلامت و عامل اصلی تجمع چربی در شکم و سموم در بدن محسوب می شود. عادتی که شما را چاق و بیمار می کند.
گل های گیاه چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت محسوب می شوند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها است و به دفع چربی ها و نو کردن بافت های بدن و تقویت عضلات کمک زیادی می کند.

  • تغذیه ی نامناسب

مصرف فست فود، غذاهای چرب و ناسالم، آبنبات ها، کیک و شیرینیجات، نوشابه های گازدار و مصرف افراطی کربوهیدرات ها باعث تجمع چربی دور شکمی خواهد شد.

  • هورمون ها

اختلال در هورمون ها باعث بروز مشکلات متابولیکی و چاقی به خصوص چاقی شکمی می شود.

  • ژنتیک

ژنتیک عامل حدود 50 درصد بروز چاقی دور شکمی است. نتایج پژوهشی که در Institut Sanford Burnham آمریکا انجام شده است، نشان می دهد ویژگی های فیزیکی اعضای خانواده روی هم تأثیر دارد و تجمع چربی در نواحی خاص بدن را مشخص می کند. یعنی اگر مادر یا پدر و حتی عمه های شما دچار چاقی شکمی باشند احتمال اینکه شما نیز دچار چنین مشکلی شوید زیاد است. بنابراین باید تا حد امکان حواستان به عادت های غذایی تان باشد و از بی تحرکی و پرخوری دوری کنید.

  • استرس

استرس روی غدد فوق کلیوی تأثیر می گذارد و آن ها را وادار به ترشح هورمون های مختلفی مانند آدرنالین و کورتیزول می کند. وجود کورتیزول در خون نیز باعث تجمع چربی در بدن می شود. این روند را لیپوژنز (تولید چربی) می گویند.

تأثیر گیاهان دارویی در لاغری شکم

گیاهان و در واقع دمنوش های تهیه شده از آن ها باعث پاکسازی بدن، تحریک متابولیسم یا سوخت ساز بدن، افزایش حجم ادرار و دفع آن و بهبود گوارش می شوند. این دمنوش ها سرشار از اسید اسکوربیک است که یک آنتی اکسیدان قوی برای دفع چربی ها، سلول ها و بافت های مرده و آسیب دیده محسوب می شوند.

زمانی که این سلول های مرده از بین می رود سلول های جدید جای آن ها را گرفته و به این ترتیب استحکام عضلانی بالا می رود. دمنوش های گیاهی میزان قند خون و حالت مقاومت سلول های بدن به انسولین را کاهش می دهند. اگر به دنبال روشی برای کنترل و کاهش استرس خود می گردید می توانید به این دمنوش های گیاهی اعتماد کنید. این دمنوش ها تجمع چربی ها و التهاب در بافت های بدن و میزان اضطراب و استرس را کاهش می دهند.

لاغر کننده های سریع


میوه ها و سبزیجات لاغرکننده

  • موز, آناناس, انگور و مانگو را به عنوان صبحانه مصرف کنید تا در عین تامین انرژی لازمه برای آغاز روز و فعالیت به کاهش وزن شما کمک کند.
  • سیب و گلابی سرشار از فیبر می باشند. این دو میوه کم کالری هستند و احساس گرسنگی را برطرف می کنند.
  • گریپ فروت سرشار از ویتامین C است و سطح انسولین را در خون پایین می آورد و موجب فشار خون و کاهش قند خون می شود. موجب سوزانده شدن چربی در بدن می شود. اگر تحت درمان برای بیماری خاصی می باشید در مورد مصرف گریپ فروت با دکتر خود مشورت کنید زیرا مصرف این میوه با بعضی از داروها تداخل دارد.
  • هندوانه - هلو- سیب و.. میوه هایی با کربوهیدرات پایین تر هستند اما آب فراوانی در آنها وجود دارد که به همین دلیل درجه حرارت بدن را کنترل و تنظیم می کنند و به دفع کلسترول های مضر از بدن کمک می کنند.
  • مقداری لیمو - پرتقال و یا خانواده خوش مزه به سیستم حرکتی بدن این اجازه را می دهد که نیروی خود را تامین کرده و گرسنگی و ضعف رخ ندهد.
  • کرفس کم کالری است و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد
  • کلم بروکلی با چربی ها مقابله می کند و حاوی موادی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن در برابر بیماری ها محافظت می کند.
  • سیر تقویت کننده های قوی سیستم ایمنی بدن می باشد و موجب کارکرد بهتر متابولیسم بدن می شود در نتیجه چربی ها در بدن سریع تر سوزانده می شوند.
  • کدو با اینکه بسیار کم کالری است دارای مقادیر قابل توجهی از املاح معدنی است و بنابراین در رژیم لاغری بسیار مفید است.

لاغر کننده های سریع

ادویه های لاغر کننده

  • دارچین:علاوه برافزایش متابولیسم که گام مهمی در کمک به کاهش وزن و نیز حفظ وزنی سالم است، قند خون را نیز تنظیم می کند
  • زنجبیل:. مطالعات نشان داده است که زنجبیل می تواند هم سوخت وساز بدن را افزایش دهد و هم جلوی اشتها را بگیرد.
  • خردل:می تواند میزان متابولیسم را تا 25 درصد به ناگهان افزایش دهد. با مصرف روزانه 3 و نیم قاشق چای خوری خردل می توانید روزانه 45 کالری اضافی بسوزانید.
  • زردچوبه: این ادویه خوش رنگ حاوی کورکومین است که رگ های خونی را از تشکیل بافت چربی اضافی بازمی دارد که این امر هم وزن را کاهش می دهد هم چربی بدن ر
  • زیره:که هم برای تولید انرژی و هم گوارش مفید ست به افزایش کنترل گلایسمیک در افراد مبتلابه دیابت نوع دوم هم کمک می کند. همچنین از خاصیت ضد اضطراب و نیز تقویت حافظه برخوردار است.

لاغر کننده های سریع


لاغر کننده های گیاهی و نوشیدنی های گیاهی لاغری

  • چای قره قاط:میزان قند خون را متعادل می کند و اشتهای فرد را کاهش می دهد.
  • چای اولنگ (چای چینی):ثابت شده است که کلسترول را کاهش می دهد و به روند چربی سوزی کمک می کند.
  • چای گل بامیه:حاوی فلاونوئید و ماده معدنی است که در کاهش جذب چربی به بدن کمک می کند.
  • چای انیس:دارای خاصیت ضدمیکروبی است، در حفظ سلامت دستگاه گوارش موثر است و آب بدن را کاهش می دهد.
  • چای سبز:EGCG برای حفظ سلامت متابولیکی مفید است. مصرف این چای باعث کاهش وزن و سوخت کالری می شود.
  • چای نعناع:باعث تسریع روند هاضمه می شود، ایمنی بدن را در برابر عفونت ها افزایش می دهد و سوء هاضمه را برطرف می کند.
  • چای سفید:این چای میزان جذب چربی در بدن را کاهش می دهد و با استرس نیز مقابله می کند.
  • چای ماته:این چای حاوی ماده شیمیایی است که به روند چربی سوزی کمک می کند.

لاغر کننده های سریع

گیاه چای ترش برای کاهش چربی شکمی


گل های گیاه چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت محسوب می شوند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها است و به دفع چربی ها و نو کردن بافت های بدن و تقویت عضلات کمک زیادی می کند. شما می توانید چای ترش را از عطاری ها تهیه کنید.

مواد لازم
گل چای ترش 10 گرم
آب 1 لیوان معادل 200 میلی لیتر

روش تهیه
آب را بجوشانید و زمانی که به جوش آمد گل های چای ترش را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کرده و بگذارید 10 دقیقه بماند. در نهایت چایتان را صاف کرده و دو بار در روز میل کنید. این روند را به مدت 10 روز ادامه دهید و سپس 5 روز استراحت کنید. می توانید چای ترش را به صورت خنک و همراه با یخ نیز میل کنید. رنگ قرمز و طعم مطلوب آن به دلتان می نشیند.

دمنوش برگ بو و دارچین

مواد لازم
چوب دارچین 1 تکه 3 گرمی
برگ بو 2 برگ
آب 1 لیوان (200 میلی لیتر)

روش تهیه
آب را بجوشانید و سپس چوب دارچین و برگ بو را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت حدود 20 دقیقه بجوشد و سپس به مدت 10 دقیقه دم بکشد. دمنوش را صاف کرده و هر روز صبح به صورت ناشتا میل کنید. این کار را تا 10 روز ادامه دهید. سپس 1 هفته مصرفتان را قطع کنید و دوباره دوره را شروع کنید.

دمنوش مریم گلی با عسل و لیموترش

مواد لازم
مریم گلی تازه یا خشک 15 گرم
آب 1 لیتر
آب لیموترش 1 عدد
عسل 1 قاشق غذاخوری

روش تهیه

مریم گلی و عسل را به آب جوش اضافه کرده و 20 دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کرده و 15 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در نهایت دمنوش تان را صاف کنید. سپس آب لیموترش را به آن اضافه کرده و در طول روز میل کنید. می توانید این درمان را تا 5 روز ادامه دهید و سپس 5 روز استراحت کنید.

لاغر کننده های سریع

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۴ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

هانیه | ۶ سال پیش
من قدم 172وزنم 65چطور 5کیلو لاغر بشم ک بدنم شل نشه؟ممنون از اطلاع رسانی خوبتون
0
0
تبسم | ۶ سال پیش
سلام . من 35 سالمه 100 کیلو وقد 160 کم کاری تیرویید دارم چربی شکم وپهلو دارم لطفا راهنمایی کنید
1
2
محمد | ۶ سال پیش
من12سالمه 58وزن و149 قدمه تونستم 2کیلوتوی 2 هفته کم کنم البته با تمرینات خییییلی زییاد ممنون از دلگرم
0
0
بهاره | ۶ سال پیش
سلام من ۲۵ سالمه و ۶۹ کیلو هستم با قد ۱۶۲ با هفته ای ۳ روز ورزش و این دم نوش ها چقد طول میکشه ۵۵ کیلو بشم ؟؟؟؟
0
0

hits