دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
برای سلامتی قلب خود آبمیوه بنوشید!
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آبمیوه برای سلامتی و نوشیدن آبمیوه و آبمیوه برای قلب و فواید آبمیوه و چگونگی آبمیوه برای سلامتی و میوه ها و سبزیجات و نوشیدنی های مفید و آبمیوه گیر و سلامت قلب

آبمیوه برای سلامتی

آبمیوه برای سلامتی

مصرف آب و عصاره برخی میوه ها و سبزیجات برای سلامت قلب مفید است. به گفته انجمن قلب آمریکا، مصرف چهار وعده میوه و سبزیجات، می تواند سلامت قلب را تا حدود زیادی تضمین کند. البته متاسفانه اغلب افراد، این توصیه را جدی نگرفته و به آن عمل نمی کنند.

مشکلات قلبی در بسیاری از کشورها، قاتل شماره یک بسیاری از مردم است. اما با برخی پیشگیری ها و مصرف برخی مواد غذایی و نوشیدنی های مفید، می توان از احتمال بروز حملات و عوارض قلبی پیشگیری کرد.

آبمیوه های مفید، نوشیدنی های سالمی برای دفع مواد خطرناک سایر غذاها به شمار می روند و نوشیدن آب میوه برای سلامتی و برخی سبزیجات باعث جذب سریع آنزیم های مفید، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی می شود. همچنین مصرف این نوشیدنی ها فرایند هضم غذاها را نیز سرعت می دهد.

برای اینکه بتوانید مصرف منظم آب میوه های تازه را شروع کنید، قبل از هر چیز به یک آبمیوه گیر مناسب نیاز دارید. شما باید یک آبمیوه گیر با دور موتور سریع و قدرتی در حد ۴۵۰ وات و بیشتر خریداری کنید. سرعت بالا باعث می شود آبمیوه در زمان کمتری تهیه و آماده شود.

مصرف سریع آبمیوه پس از تهیه توصیه می شود؛ عواملی مانند اکسیداسیون که به سرعت اتفاق می افتد، منجر به کاهش میزان مواد مغذی آبمیوه می گردد. چنانچه امکان مصرف سریع آن پس از آبگیری وجود ندارد، بهتر است آبمیوه را در ظرفی دربسته در یخچال نگه داشته و در زمانی کمتر از یک روز به مصرف رسانید.

آبمیوه برای سلامتی

چه میوه ها و سبزیجاتی را باید برای آبگیری انتخاب کرد؟
انجمن قلب آمریکا اضافه می کند که میوه ها و سبزیجات زرد، نارنجی و قرمز رنگ، به این منظور انتخاب های مناسبی هستند. میوه هایی مانند انار، گریپ فروت، انگور قرمز و سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی انتخاب های خوبی برای آبگیری هستند.

برای مثال آنتی اکسیدان موجود در انار، از تشکیل رسوب چربی بر دیواره شریان ها، جلوگیری می کند. همچنین در یک مطالعه در دانشگاه ناپل ایتالیا، مشخص شده که مصرف عصاره ی زغال اخته، بر سلامت قلب موثر است. همچنین تاثیر آب انگور قرمز، در کاهش میزان کلسترول، کمک به کاهش خطر لخته شدن خون در بدن و همچنین جلوگیری از آسیب به رگ های خونی و تثبیت فشار خون موثر است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits