دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص خرما با گردو
28
زمان مطالعه: 7 دقیقه
توصیه هایی در مورد مصرف خرما با گردو _ خرما، میوه‌ای با طبع گرم با خواص بسیار زیاد، این میوه برای رفع خشونت بسیار عالی است.

هزار خواص فوق العاده خرما با گردو برای سلامتی

اگر هر روز یک خرما با گردو بخورید و یکی از خواص آن را بشمارید، در پایان سال باز هم روزها کم می‌آید و خواص خرما به پایان نمی‌رسد. با دلگرم همراه شوید.

مصرف خرما را فراموش نکنید

خواص بی نظیر خرما با گردو

  • موجب افزایش شادی و کاهش شدید خستگی می شود
  • فسفر گردو بهتر جذب می شود
  • سردرد های ناشی از کم آبی را کاهش می دهد

مصرف گردو همراه خرما

خرما میوه ای شیرین، خوش طعم و خوش خوراک و در ردیف میو هایی قرار می گیرد که سرشار از کلسیم، فسفر، منیزیم و ویتامین ها بوده که برای تأمین سلامتی بدن بسیار مفید و ضروری می باشند.

در واقع فواید خرما آنقدر زیاد است که می‌گویند اگر هر روز یک خرما بخورید و یکی از خواص آن را بشمارید، در پایان سال باز هم روزها کم می‌آید و خواص خرما به پایان نمی‌رسد.

افزایش سلامتی و استحکام استخوان‌ها با مصرف گردو همراه خرما

وجود مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی در خرما، این میوه‌ی مغذی را به اَبَر خوراکی مفیدی برای استحکام استخوان‌ها و مبارزه علیه بیماری‌های دردناک و ناتوان‌ کننده‌ ای نظیر پوکی استخوان تبدیل کرده است.

خرما حاوی سلنیوم، منگنز، مس و منیزیوم است که همگی برای رشد، استحکام و حفظ سلامتی استخوان‌های افراد بسیار ضروری هستند؛ به ویژه برای افرادی که وارد دوران سالخوردگی می‌شوند و استخوان‌های‌شان به تدریج ضعیف می‌شود. بنابراین، با مصرف خرما استخوان‌های‌تان را تقویت کنید!

خرما را با گردو بخورید : خواص خرما با گردو

حفظ سلامت قلب با خرما و گردو

مزایای گردو ممکن است به مقدار چربی غنی اشباع نشده و یا “سالم” بدن، از جمله اسید های چرب ضروری امگا ۳، و نیز انواع مختلف آنتی اکسیدان ها باشد. واقعیت اینست که حتی مقادیر کم گردو مزایای زیادی برای سلامتی قلب بهمراه دارد.

خرما برای حفظ سلامت قلب بسیار موثر است. تعدادی خرما را یک شب در آب بخیسانید،‌ سپس هنگام صبح، آن‌ها را له کنید و مصرف نمایید؛

طبق یافته‌های علمی، این کار در تقویت قلب تاثیر مثبتی دارد. هم‌چنین خرما منبعی غنی از پتاسیم است؛ مطالعات نشان داده‌اند پتاسیم می‌تواند خطر سکته‌ی مغزی و دیگر بیماری‌های مرتبط با قلب را کاهش دهد.

به علاوه، پژوهشگران مصرف خرما را به عنوان راهی سالم و خوشمزه برای کاهش سطوح کلسترول LDL در بدن توصیه می‌کنند؛ LDL یکی از عوامل اصلی سکته‌های قلبی، بیماری قلبی، و سکته‌ی مغزی به شمار می‌رود.

بنابراین، مصرف هفته‌ای دو وعده خرما می‌تواند به واقع سلامت عمومی قلب را بهبود ببخشد.گرچه گردو خود از منابع مهم چربی به‌حساب می‌آید، اما در عین حال کاهش‌دهنده عوامل موثر در بیماری‌های قلبی- عروقی است.

پیش از این نتایج پژوهش‌های مختلف نشان داده بود که مصرف گردو خطر ابتلا به سندروم متابولیک، مجموعه‌ای از نشانه‌های ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش می‌دهد.

گردو طبیعتی گرم داشته، تصفیه‌کننده خون است و سبب تحریک جریان صفرا می‌شود.

افزایش وزن با خواص خرما و گردو

همیشه باید خرما را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم تلقی کرد. خرما حاوی قند، پروتئین و بسیاری از ویتامین‌های ضروری است. اگر خرما را با پوره‌ی خیار نوش جان کنید، می‌توانید وزن‌تان را به حد طبیعی برسانید و به جای تحمل لاغری به تناسب اندام برسید.

یک کیلوگرم خرما حاوی تقریبا ۳۰۰۰ کالری است، و میزان کالری موجود در خرما برای تامین نیاز روزانه‌ی بدن انسان کافی است. اگر نحیف و لاغر هستید و قصد دارید وزن‌تان را بیش‌تر کنید، یا می‌خواهید برای جلب توجه دخترها ماهیچه‌های‌تان را بزرگ‌تر کنید، یا به علت ابتلا به مشکلات جسمانی و بیماری‌های خطرناک بدن‌ تان ضعیف شده است، به خوردن خرما نیاز دارید!

مزایای استفاده از خرما همراه با گردو

مزایای گردو ممکن است به مقدار چربی غنی اشباع نشده و یا “سالم” بدن، از جمله اسید های چرب ضروری امگا ۳، و نیز انواع مختلف آنتی اکسیدان ها باشد. واقعیت اینست که حتی مقادیر کم گردو مزایای زیادی برای سلامتی قلب بهمراه دارد.

خرما برای حفظ سلامت قلب بسیار موثر است. تعدادی خرما را یک شب در آب بخیسانید،‌ سپس هنگام صبح، آن‌ها را له کنید و مصرف نمایید؛ طبق یافته‌های علمی، این کار در تقویت قلب تاثیر مثبتی دارد. هم‌چنین خرما منبعی غنی از پتاسیم است.

مطالعات نشان داده‌اند پتاسیم می‌تواند خطر سکته‌ی مغزی و دیگر بیماری‌های مرتبط با قلب را کاهش دهد. به علاوه، پژوهشگران مصرف خرما را به عنوان راهی سالم و خوشمزه برای کاهش سطوح کلسترول LDL در بدن توصیه می‌کنند؛ LDL یکی از عوامل اصلی سکته‌های قلبی، بیماری قلبی، و سکته‌ی مغزی به شمار می‌رود.

بنابراین، مصرف هفته‌ ای دو وعده خرما می‌تواند به واقع سلامت عمومی قلب را بهبود ببخشد.گرچه گردو خود از منابع مهم چربی به‌حساب می‌آید، اما در عین حال کاهش‌دهنده عوامل موثر در بیماری‌های قلبی- عروقی است.

پیش از این نتایج پژوهش‌های مختلف نشان داده بود که مصرف گردو خطر ابتلا به سندروم متابولیک، مجموعه‌ای از نشانه‌های ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش می‌دهد. گردو طبیعتی گرم داشته، تصفیه‌کننده خون است و سبب تحریک جریان صفرا می‌شود.

تقویت حافظه با خرما و گردو

گردو را به نام «غذای مغز» نیز می‌شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا ۳ فراوان آن می‌باشد. برای درست عمل کردن مغز، به امگا ۳ نیاز داریم.

مصرف ۴ عدد مغز گردو در روز موجب افزایش اسید چرب ضروری امگا ۳ می‌گردد. ۱۵درصد از چربی‌های گردو از نوع چربی‌های غیر اشباع و مفید برای سلامت قلب می‌باشد.

این نوع چربی، پایین آورنده کلسترول بد (LDL) و افزایش دهنده کلسترول خوب (HDL) است. یک چهارم فنجان مغز گردو، در حدود ۸/۹۰ درصد نیاز روزانه بدن به این چربی ضروری را تامین می‌کند.

مصرف خرما به عنوان یی جایگزین برای غذاهای حاوی قند بسیار توصیه می شود زیرا خرما به دلیل داشتن قند طبیعی به راحتی بر روی حافظه کوتاه مدت مغز تاثیر می‌گذارد و قند نیز خورای مغز است و وقتی این خورای فراهم شود فعالیت خود را به خوبی انجام می‌دهد.

بهترین توصیه به دانش آموزان در زمان امتحانات این است یه شب قبل غذاهای آرام بخش مثل سوپ جو بخورند تا ‌آرامش داشته باشند همچنین کاهو، دوغ و ماست نیز به عنوان غذاهای آرام بخش توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید :

تغذیه مناسب برای درمان پوکی استخوان

بهترین تغذیه در دوران قاعدگی از نظر طب سنتی ایران

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (28 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

جواد مومنی | ۳ سال پیش
خیلی پست خوبی بود خرما و گردو هر دوتاشون خیلی مفید اند
0
1

hits