دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید بی نظیر و معجزه آسا سیب زمینی برای سلامتی
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سیب زمینی:با خواص سیب زمینی آشنا شویم؛سیب زمینی گیاه بومی آمریکای جنوبی است و هنوز هم بصورت وحشی در شیلی و آرژانتین می روید .

با خواص سیب زمینی آشنا شویم

سیب زمینی گیاه بومی آمریکای جنوبی است و هنوز هم بصورت وحشی در شیلی و آرژانتین می روید .در قرن شانزدهم بوسیله اسپانیولی ها به اروپا برده شد و اکنون در اروپا و آمریکا از نظر مصرف اولین سبزی است .با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید بی نظیر سیب زمینی آشنا شوید.

با خواص سیب زمینی آشنا شویم

سیب زمینی POTATO نام علمی Solanum tuberosum

سیب زمینی درتمام طول سال وجود دارد .سیب زمینی بدلیل داشتن مقدار ویتامین C ضد بیماری اسکوربیت است و کشورهائیکه از این گیاه استفاده می کردند هیچگاه مردم آنجا به این بیماری دچار نمی شدند .ساقه هوایی سیب زمینی دارای بریدگیهایی مرکب از 7 تا 12 برگچه اصلی است و در فواصل این برگچه نیز برگچه هایی کوچکتر وجود دارد .انواع مختلف سیب زمینی بر حسب رنگ گل و پوست غده های زیر زمینی آن تقسیم بندی می شود .در روی پوست سیب زمینی سوراخهای کوچکی وجود دارد که دارای جوانه است و این جوانه هاست که منشاء گیاه تازه است .

خواص سیب زمینی

درمان های خانگی با استفاده از سیب زمینی

درمان مشکلات گوارشی و معده

مطالعه ای که در سال ۲۰۰۶ توسط محققان دانشگاه فرایبورگ در آلمان انجام شده نشان می دهد که دو سوم از بیماران مبتلا به ناراحتی های گوارشی گزارش کردند که مشکلاتشان پس از استفاده از سیب زمینی فروکش کرده است.

زخم معده

یکی دیگر از درمان های سنتی که ریشه در علم تجربی دارد، استفاده از آب سیب زمینی برای درمان زخم معده و پیشگیری از آن است. یک تیم تحقیقاتی از دانشمندان دانشگاه منچستر، نشان دادند که به دلیل وجود یک مولکولی که در آب سیب زمینی این گیاه می تواند باکتری ایجاد کننده زخم معده را سکوب کند و به جلوگیری و حتی درمان زخم معده کمک کند.

خواص ضد سرطانی

اگر چه سیب زمینی ممکن است به درمان تمام انواع سرطان پاسخ ندهد اما در تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ توسط محققان دانشگاه کشاورزی شمال شرقی چین انجام یافت مشخص شد که یک ماده در آب سیب زمینی به نام patatin وجود دارد که قادر به متوقف کردن تکثیر سلول های سرطانی در موشهای مبتلا به سرطان ملانوم است.

بهبود جذب چربی

اگر شما کلسترول بد دارید و یا به تری گلیسیرید بالا مبتلا هستید، آب سیب زمینی می تواند به شما در جذب چربی کمک کند. دانشمندان معتقدند این خاصیت به دلیل بالا بودن کیفیت آنتی اکسیدان در این گیاه است.

درمان آرتروز

با توجه به مطالعات که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، خوردن یک تا دو قاشق چای خوری آب سیب زمینی قبل از هر غذا می تواند به بهبود علائم آرتریت کمک کند. همچنین، شما می توانید سیب زمینی را شسته و در یک قابلمه آب بریزید و پس از ۳ الی ۴ دقیقه جوشیدن آن را فشار داده و اجازه دهید سرد شود. شما می توانید یک فنجان از این محلول را تا چهار بار در روز برای تسکین درد آرتریت و التهاب بنوشید.

درمان اسکوربوت

اسکوربوت یک بیماری ناشی از کمبود ویتامین C است که علائمی مانند ورم و خونریزی لثه و مشکلات در بهبود زخم را به همراه دارد. با توجه به سطح بالایی از ویتامین C که در آب سیب زمینی وجود دارد می تواند برای درمان اسکوربوت به صورت مرتب استفاده شود.

خواص سیب زمینی

درمان های خانگی با استفاده از سیب زمینی

مراقبت از پوست

سیب زمینی یک پاک کننده طبیعی فوق العاده، به ویژه برای پوست صورت است. رنده کردن سیب زمینی خام و مالیدن آن بر روی پوست می تواند موجب تقویت و درخشندگی پوست شود.

درمان زخم، بریدگی و ترک

برای درمان صدمات جزئی پوست، مقدار کمی از سیب زمینی را رنده کرده و با عسل و یا روغن زیتون مخلوط کنید. این مخلوط را برای بهبود زخم ها استفاده کنید. برای درمان آفتاب سوختگی نیز، برش سیب زمینی نازک را در محل سوختگی برای چند دقیقه قرار دهید.

خواص سیب زمینی

منبع:دکتر سلام،اکا ایران

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits