دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با مزایای درمانی فوق العاده شربت پلارژین
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شربت پلارژین از داروهای گیاهی مناسب برای تمامی عفونت‌های حاد دستگاه تنفسی (به ویژه برونشیت و سرماخوردگی) است که علاوه بر اینکه شدت علائم بیماری را کاهش می‌دهد به طور قابل توجهی دوره درمان را نیز کوتاه می‌کند.

موارد مصرف و عوارض جانبی شربت پلارژین

شربت پلارژین (Plargin) برای درمان سرفه کودکان و علائم سرماخوردگی (آبریزش بین، گلودرد و گرفتگی بین) استفاده می‌شود. شربت پلارژین از داروهای گیاهی (حاوی عصاره خشک ریشه گیاه پلارگونیوم سیدوایدس و عسل) برای تمامی عفونت‌های دستگاه تنفسی (به ویژه برونشیت و سرماخوردگی) است که این دارو به صورت جداگانه برای کودکان (پلارژین کیدز) و بزرگسالان تولید می‌شود.

داروهای سرفه و سرماخوردگی، سرماخوردگی را درمان نمی‌کنند و سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی اغلب نیازی به درمان با دارو ندارند. از پزشک یا داروساز خود در مورد راه‌های دیگر برای درمان سرفه کودک خود از قبیل نوشیدن مایعات زیاد، استفاده از اسپری یا قطره‌های نمکی نیز سوال کنید.

شربت پلارژین از داروهای گیاهی مناسب برای تمامی عفونت‌های حاد دستگاه تنفسی (به ویژه برونشیت و سرماخوردگی) است که علاوه بر اینکه شدت علائم بیماری را کاهش می‌دهد به طور قابل توجهی دوره درمان را نیز کوتاه می‌کند. این دارو به دلیل بو و طعم مطبوعی که دارد برای کودکان مناسب می‌باشد.

مقدار و روش درست مصرف شربت پلارژین

قبل از شروع درمان با این دارو، بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات دارویی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید.

دوز و مقدار شربت پلارژین از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ دارو را دقیقاً همانطور که پزشک به شما تجویز کرده است، استفاده نمایید. معمولا شربت پلارژین را می‌توانید ۵ میلی‌لیتر ۳ بار در روز به کودکان ۱۲-۶ سال و ۲/۵ میلی‌لیتر ۳ بار در روز به کودکان ۶-۱ سال بدهید.

بزرگسالان می‌توانند ۷٫۵ میلی لیتر ۳ بار در روز مصرف نمایند. توجه داشته باشید که دوره درمان با شربت پلارژین نباید بیش از دو هفته شود.

اگر مصرف شربت پلارژین را در یک نوبت از یاد بردید، در نوبت بعد مصرف را دو برابر نکنید. برای جلوگیری از عود مجدد علائم بیماری شربت پلارژین را تا چند روز بعد از بهبودی نسبی استفاده نمایید.

شربت پلارژین

مصرف شربت پلارژین در دوران بارداری و شیردهی

مصرف داروی پلارژین در دوران بارداری و شیردهی باید با مشورت پزشک باشد.

موارد منع مصرف پلارژین

  • به تاریخ انقضای پلارژین توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام‌شده است،از آن مصرف نکنید.
  • هرگز شربت پلارژین را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.
  • تداخل دارویی شربت پلارژین را چک کنید و اگر در حال استفاده از دارویی هستید که با این دارو تداخل دارد، با پزشک خود راجع به استفاده از داروهایتان مشورت نمایید.

تداخلات دارویی پلارژین

تداخل دارویی ممکن است عملکرد داروها را تغییر و خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد. یک لیست از تمام داروهایی (ازجمله داروهای با نسخه / بدون نسخه و داروهای گیاهی) که استفاده می‌کنید تهیه کرده و آن را با دکتر و داروساز خود به اشتراک بگذارید. دوز داروی مصرفی خود را بدون مشورت با دکتر خود تغییر نداده و یا مصرف دارو را ترک نکنید.

هشدارها درباره مصرف شربت پلارژین

بعضی دارو‌ها را نمی‌توان در بعضی از شرایط تجویز نمود و بعضی دارو‌ها نیز در صورتی که نیاز به درمان تکمیلی باشد تجویز می‌گردد؛ بنابراین بهتر است که قبل از مصرف شربت پلارژین ، پزشکتان از موارد زیر مطلع باشد:

  • اگر شما در حال مصرف داروی خاصی هستید.
  • اگر سابقه واکنش آلرژیک به گیاه خاص یا داروی گیاهی دارید.

شربت

عوارض مصرف شربت پلارژین

  • همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌ کنندگان بعد زا مصرف پلارژیم عارضه خاصی نداشتند.
  • اگر شما هر علائم دیگری دارید که احساس می‌کنید به خاطر استفاده از شربت پلارژین می‌باشد، با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض مصرف بیش از حد شربت پلارژین

شربت پلارژین را بیش از دوز تجویز شده توسط پزشک ، مصرف نکنید. اگر احساس کردید که فردی دچار مسمومیت شده است و علائمی مانند تنگی نفس ، غش و ضعف (از حال رفتن) در او دیدید، سریعاً با اورژانس تماس بگیرید.

شرایط نگهداری از شربت پلارژین

  • دارو را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
  • دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه‌ دارید.

بیشتر بخوانید:

مزایای مصرف شربت پروسپان برای بهبود سرفه

موارد مصرف شربت اکسپکتورانت

فواید و موارد مصرف داروی برم هگزین

بهترین شربت ها برای درمان سرفه کدامند؟

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (2 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits