دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بهترین روش ترک قرص بوپرنورفین

چگونه قرص b۲ را ترک کنم ؟

بهترین روش ترک قرص بوپرنورفین
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با ما در این مطلب همراه شوید تا با قزص بوپرنورفین یا همان قرص ب۲(b2) و عوارض آن و تفاوت قرص ب۲(b2) با دیگر مواد مخدر و همچنین راه ترک آن بیشتر آشنا شویم .

بهترین روش ترک قرص ب۲ چیست؟

بوپرنورفین یک ماده مخدر نیمه صنعتی است که خواص تسکین دهنده و ضد درد دارد و برای ترک اعتیاد استفاده می شود ولی متاسفانه افراد پس از استفاده از این دارو، گرفتار استفاده از آن می شوند.

با ما در این مطلب از مجله دلگرم همراه شوید تا با قزص بوپرنورفین یا همان قرص ب۲(b2) و عوارض آن و تفاوت قرص ب۲(b2) با دیگر مواد مخدر و همچنین راه ترک آن بیشتر آشنا شویم .

بوپرنورفین چیست؟

قرص ب۲(b2) یا بوپرنورفین یکی از داروهایی است که اکثرا برای ترک و درمان اعتیاد بکار می رود. ولی در بسیاری از موارد مشاهده شده که فرد با مصرف ناصحیح این دارو گرفتار وابستگی و اعتیاد به خود قرص ب۲ شده است.

بوپرنورفین یک ماده مخدر نیمه صنعتی است که خواص تسکین دهنده و ضد درد دارد. هر چند ب۲ مخدر است و باعث ایجاد حالت نشئگی در فرد می شود اما نسبت به مخدرهایی چون متادون ضعیف تر است.

ب۲ یک قرص زیرزبانی بوده و مصرف آن بصورت جویدن یا بلعیدن، خطرناک است.

تفاوت قرص ب۲ با دیگر داروهای مخدر

مانند دیگر داروهای مخدر هر چه دوز مصرفی ب۲ بیشتر شود، فرد دچار نشئگی بیشتری می شود. ولی فرق بوپرنورفین با سایر داروهای مخدر این است که این دارو دارای یک سقف است.

هنگامی که فرد به این سقف برسد، مصرف بیشتر و اضافه کردن دوز، دیگر تاثیری روی او نخواهد داشت. به عبارت دیگر از یک جایی به بعد فرد با زیاد کردن دوز مصرفی نیز نمی تواند به نشئگی بیشتر برسد.

عوارض قرص بوپرنورفین

عوارض قرص بوپرنورفین : مانند دیگر داروهای مخدر، مصرف ب۲ باعث کندی در تنفس می شود.

هر وقت عملکردهای تنفسی کاهش یافت و نشانه های حساسیت دارویی مثل تورم صورت، لب ها، زبان و گلو دیده شد، باید سریعا به پزشک مراجعه کرد.

چگونه بوپرنورفین را ترک کنیم؟

چگونه بوپرنورفین را ترک کنیم؟

همان طور که اشاره شد، بعضی افراد برای اینکه ماده مخدر دیگری مثل هرویین را کنار بگدارند، به مصرف قرص ب۲ روی می آورند و اگر دچار سو مصرف شوند، به این قرص وابسته و معتاد می شوند.

اگر فکر می کنید با کنار گذاشتن ناگهانی قرص و تحمل کردن دردهای جسمی و روحی پس از آن می توانید ب۲ را ترک کرده و پاک شوید، بدانید که ریسک بسیار بزرگی کرده اید.

بوپرنورفین نیز مانند بسیاری از داروهای مخدر دیگر از جمله ترامادول، می بایست بصورت تدریجی و با کم کردن دوز، تازه آن هم نه به صورت خودسرانه بلکه تحت نظر پزشک انجام شود.

باز هم تاکید می کنم اگر قصد ترک ب۲ را دارید هیچگاه این کار را خودسرانه انجام ندهید. در صورت تشخیص پزشک، ترک بوپرنورفین می تواند در خانه نیز صورت گیرد.

اگر این قرص به طور اصولی ترک نشود، آسیب های جدی و جبران ناپذیری بر زندگی فرد خواهد داشت.

separator line

بیشتر بخوانید :

بوپرنورفین و عوارض مصرف آن برای ترک اعتیاد !



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

. 4 | ۳ سال پیش
سلام خسته نباشید، عزیزان حرف شما درست زیر نظر پزشک، اما من چند جا تماس گرفتم هر کدوم یه قیمتی میگفتن یه جا تماس گرفتم گفت یازده میلیون هزینشه برا یک هفته، عزیزان من و امسال من جیبمون خالیه ترو خدا حداقل بگید چه دارویی بگیریم تا برا ترک کمکمون باشه، یک روز هم کار نکنیم دور از جونتون گرسنه‌ایم خدا پیغمبری کمک کنید مبلغ هاتون خیلی نجومیه
0
9

hits