دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مزایای عالی قطره کارمینت برای درمان مشکلات گوارشی
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قطره کارمینت پورسینا از عصاره گیاهان نعناع، گشنیز و بادرنجبویه تهیه شده و این سه گیاه باعث تقویت اثر یکدیگر شده، به همین خاطر این قطره از خاصیت درمانی قابل توجهی برخوردار است.

معرفی قطره کارمینت و موارد مصرف آن

قطره کارمینت پورسینا از عصاره گیاهان نعناع، گشنیز و بادرنجبویه تهیه شده و حاوی هیچگونه ماده شیمیایی نمی باشد. این گیاهان از قدیم به عنوان اشتها آور و ضد سوء هاضمه مصرف می شده اند. ترکیبات این سه گیاه باعث تقویت اثر یکدیگر شده، به همین خاطر قطره کارمینت از خاصیت درمانی قابل توجهی برخوردار است.

ویژگی های قطره کارمینت

  • ضد نفخ و تسکین درد های حاصل از نفخ محرک
  • محرک معده و کمک کننده هضم غذا
  • ضد اسپاسم و مسکن دل درد
  • اشتها آور و ضد سوء هاضمه

فواید مصرف قطره کارمینت

  • اثر ضد درد کارمینت مربوط به (منتول) در نعنا، (لینالول) در گشنیز و (سیترال) در بادرنجبویه است.
  • اثر ضد نفخ مربوط به ماده (منتول) است که موجب شل شدن اسفنکتر می شود؛ و خروج گاز را به سمت روده هدایت می‌کند.
  • اثر ضد اسپاسم مربوط به (منتول) است که سیر کلسیم به سلول های ماهیچه ای را بلوکه می کند.

روش مصرف قطره کارمینت

بزرگسالان ۳۰- ۴۰ قطره و کودکان ۱۵- ۲۰ قطره را در نصف استکان آب ریخته و قبل یا به همراه هر وعده غذا (صبحانه، نهار و شام) میل نمایید.

قطره کارمینت

شرح مزایای قطره کارمینت پورسینا

قطره کارمینت پورسینا دارویی 100 درصد گیاهی است. این فرآورده از عصاره 3 گیاه نعنا (Mentha Spicata)، گشنیز (Coriandrum Sativum) و بادرنجبویه (Melissa Officinalis) تهیه شده است. گیاهان مذکور از مشهورترین گیاهان دارویی حاوی اسانس بوده که از زمان های دور بعنوان اشتها آور و ضد سوء هاضمه مصرف شده اند. مخلوط ترکیبات و اسانس های این سه گیاه باعث تقویت اثر یکدیگر شده و به همین خاطر این قطره از خاصیت درمانی قابل توجهی برخوردار است.

روغن‌های فرار موجود در قطره کارمینت مانند لیناکول، منتول و سیترال با داشتن اثرات آنتی اسپاسمودیک و کاهش تونوس اسفنکتر تحتانی مری موجب تسهیل خروج گازها از معده می‌گردند. به علاوه منتول موجود در نعناع احتمالا از طریق اثر آنتاگونیستی کلسیم موجب شل شدن عضلات صاف جداره کولون می‌شود.

بادرنجبویه

این گیاه نیرو دهنده و ضد تشنج است. و بعنوان مقوی معده، بادشکن، تسهیل کننده عمل هضم و معرق، مورد استفاده قرار می گیرد. از آن در رفع دل پیچه‌های ناشی از نفخ، درد معده با منشاء عصبی، احساس چنگ زدگی در معده و اختلالات هضمی استفاده می‌شود.

نعناع

نعنا گیاهی با طبع گرم و خشک است. از این گیاه برای درمان سوء هاضمه می‌توان استفاده کرد. یکی از بهترین مواد طبیعی در کمک به درمان انواع مشکلات گوارشی است. شاید بیشترین استفاده از نعنا برای کمک به درمان اختلالات گوارشی باشد. به بیمارانی که از نفخ شاکی هستند توصیه می‌شود نعنا را به صورت های مختلف از جمله تازه و دم‌کرده استفاده کنند.

توصیه های دارویی قطره کارمینت

چون گیاهان موجود در قطره کاملا خوراکی می باشند می توان درصورت نیاز مقادیر بیشتری از مقدار توصیه شده در بروشور را استفاده نمود و ایرادی به وجود نخواهد آورد.
این دارو نیازی به نگهداری در یخچال ندارد ولی قرار دادن آن در یخچال بلامانع است.
این فرآورده جهت تشخیص، درمان و یا پیشگیری از بیماری نیست.
مصرف همزمان آن با دارو ها و غذا ها ایجاد تداخل نمی نمایند.
دور از دسترس کودکان در جای خشک نگهداری شود.
در دمای کمتر از 30 درجه سانتیگراد نگهداری شود.
پس از مصرف در شیشه را محکم ببندید.

بیشتر بخوانید:

فواید دمنوش گلپر در درمان مشکلات گوارشی

قرص کلیدینیوم سی (درمان مشکلات گوارشی) و عوارض جانبی مصرف این ...

فواید شگفت‌انگیز پودر مرباخ برای درمان مشکلات گوارشی

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits