دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید بی نظیر قرص سیمموری برای تقویت حافظه
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
قرص سیمموری حاوی پودر جینسینگ کره ای، پودر برگ جینکوبیلوبا و عصاره برگ جینکوبیلوبا است که همگی باعث بهبود و تقویت حافظه می شوند. مصرف این قرص باعث افزایش تمرکز شده و از خستگی ذهنی و فراموشی جلوگیری می کند.

معرفی کاربردهای درمانی قرص سیمموری

قرص سیمموری حاوی پودر جینسینگ کره ای، پودر برگ جینکوبیلوبا و عصاره برگ جینکوبیلوبا است که همگی باعث بهبود و تقویت حافظه می شوند. مصرف قرص سیمموری باعث افزایش تمرکز شده و از خستگی ذهنی و فراموشی جلوگیری می کند.

موارد مصرف قرص سیمموری

  • بهبود گردش خون مغز، بازوها و پاها
  • بهبود حافظه و عملکرد ذهن
  • افزایش تمرکز و کمک به حفظ اطلاعات ذهنی
  • جلوگیری از خستگی ذهنی و کاهش فراموشی

روش مصرف قرص سیمموری

روزی یک تا دو عدد قرص سیمموری بعد از غذا (ترجیحا 1 عدد بعد از صبحانه و 1 عدد بعد از ناهار) مصرف شود. برای رسیدن به بهترین نتیجه، بهتر است قرص سیمموری یک ماه مصرف شود.

قرص سیمموری

مزایای مصرف قرص سیمموری

کم شدن توانایی شخص در یاد گیری موضوعات جدید با کاهش قدرت به یادآوردن دانسته ها و خاطرات قدیم، را اختلال حافظه می نامیم. هر بیماری که باعث اختلال در سوخت و ساز بافت های مغز شود، می تواند از دلائل به هم ریختگی حافظه و قدرت شناخت در شخص بیمار باشد. بیماری های مزمن و حاد تنفسی، نارسایی کبد و بیماری های غدد (پر کاری و کم کاری تیرویید) از این جمله می باشند . این موارد در افراد مسن مبتلا به بیماری های تحلیل برنده اعصاب و مغز، مثل افسردگی و آلزایمر، اختلالات حافظه و شناخت دیده می شود.

از دلایل دیگر برای ضعف حافظه می توان به بعضی از داروهای آرام بخش، داروهای ضد اسید معده مانند رانیتیدین و سایمتیدین، داروهای فشار خون، کورتیکواستروییدها، داروهای ضدالتهاب، داروهای ضد پارکینسون و... اشاره کرد و دلیل این امر حساسیت بیشتر سالمندان نسبت به جوانان و بزرگسالان نسبت به عوارض سموم داروها می باشد. سوء تغذیه نیز یکی دیگر از دلائل تحلیل کارکرد مغز می شود.

شرکت سیمرغ داروی عطار برای جلوگیری از تحلیل حافظه و تقویت حافظه و عملکرد ذهن با استفاده از کادری مجرب و استفاده از مواد اولیه عالی و ارگانیک و مطابق با استاندارد های بین المللی با معرفی و تولید قرص سیمموری سیمرغ، کوشیده است تا برای تقویت حافظه افراد و جلوگیری از تحلیل رفتن عملکرد ذهن سالمندان کمکی کرده باشد.

مواد تشکیل دهنده قرص سیمموری سیمرغ پودر جینسینگ کره ای و پودر و عصاره برگ جینکوبیلوبا می باشند، که اشاره ای به اندکی از خواص این گیاهان می کنیم.

جینسینگ: ریشه جینسینگ قسمت مورد استفاده این گیاه می باشد، که محتوی چندین ماده تاثیر گذار فعال است. جینسینگ موجود در قرص سیمموری برای ازدیاد مقاومت در برابر اختلالات زیست محیطی، بهبود استقامت ورزشی و جسمی، بهبود حافظه و تمرکز، ممانعت از آسیب عضلانی و در مبتلایان به بیماری آلزایمر به عنوان یک مقوی کاربردی عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

جینکوبیلوبا: از برگ جینکوبیلوبا برای زوال عقل و از دست ندادن حافظه استفاده می شود. این گیاه موجب بهبود گردش جریان خون در مویرگ ها، درمغز و سیستم عصبی مرکزی و سراسر بدن، چشم و گوش و... می شود. این گیاه مفید که در ترکیب قرص سیمموری بکار رفته است در سالمندان برای عدم تمرکز و اختلالات شنوائی و خلقی و از دست ندادن حافظه مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد منع مصرف قرص سیمموری

  • در دروان بارداری و شیردهی از مصرف قرص سیمموری اجتناب شود.
  • مصرف قرص سیمموری برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی شود.
  • خانم های مبتلا به سرطان پستان، سرطان رحم، سرطان تخمدان، اندومتریوز و فیبروید رحم از مصرف قرص سیمموری اجتناب کنید.

در صورت پیوند عضو از مصرف این فرآورده به دلیل تداخل با داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، جلوگیری شود.

در شرایط خونریزی و ترمبوز منع مصرف دارد. و حداقل دو هفته قبل از عمل جراحی مصرف قرص سیمموری قطع شود.

عصاره برگ جینکوبیلوبا ممکن است ترشح انسولین و سوخت و ساز را تغییر داده و همچنین ممکن است بر سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 تاثیر بگذارد. بیماران مبتلا به دیابت قرص سیمموری را با احتیاط مصرف کنند.

تقویت حافظه

تداخلات دارویی قرص سیمموری

جینکوبیلوبا ممکن است اثربخشی آلپرازولام در برخی از بیماران را کاهش دهد. این فرآورده (به دلیل وجود جینسینگ و جینکوبیلوبا) مانع از تجمع پلاکت ها می شود و اثر داروهای آنتی پلاکت را افزایش می دهد.

جینکوبیلوبا ممکن است بازجذب سروتونین را افزایش دهد. از لحاظ تئوری، مصرف همزمان جینکوبیلوبا و داروهای ضد افسردگی سروتونرژیک ممکن است منجر به کاهش کارایی داروهای ضد افسردگی شود.

  • مصرف همزمان جینکوبیلوبا با بوسپیرون و فلوکستین ممکن است منجر به جنون خفیف در بیماران مبتلا به افسردگی شود.
  • استفاده از عصاره برگ جینکوبیلوبا همراه با ترازودون ممکن است با کما همراه شود.

عوارض جانبی قرص سیمموری

جینسینگ در دوز درمانی بدون عارضه جانبی می باشد و در بعضی از بیماران ممکن است باعث بی خوابی شود.

جینکوبیلوبای موجود در قرص سیمموری می تواند منجر به اختلال ضعیف در دستگاه گوارش، سردرد، سرگیجه، تپش قلب، یبوست و واکنش های آلرژیک پوستی شود. خونریزی خود به خودی یکی از عوارض جانبی مرتبط با جینکوبیلوبا می باشد

شرایط نگهداری قرص سیمموری

در دمای زیر 30 درجه سانتیگراد دور از نور و رطوبت و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

بیشتر بخوانید:

فواید مصرف کپسول نروزان در تقویت حافظه

همه چیز در مورد قرص گیاهی ممورکس ( Memorex ) و عوارض آن

خواص اعجاب انگیز کپسول ممورال

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits