دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کاربردهای درمانی فوق العاده مکمل برست فیدینگ
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برست فیدینگ (Breastfeeding) برای کمک به سلامتی جسمی مادر در دوران شیردهی طراحی و تولید شده است. برست فیدینگ یک مکمل شیردهی حاوی انواع ویتامین ها است که می تواند نیازهای تغذیه ای مادر و کودک را برطرف کند.

برست فیدینگ چیست و چرا مصرف می شود؟

برست فیدینگ (Breastfeeding) برای کمک به سلامتی جسمی مادر در دوران شیردهی طراحی و تولید شده است. برست فیدینگ یک مکمل شیردهی حاوی انواع ویتامین ها است که می تواند نیازهای تغذیه ای مادر و کودک را برطرف کند.

اثرات فارماکولوژیک و مکانیسم اثر برست فیدینگ

برست فیدینگ یک مولتی ویتامین کامل برای تامین کلیه ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در دوران شیردهی می باشد که این مواد برای سلامت مادر و رشد مناسب کودک حیاتی هستند.

ویتامین آ موجود در این فرآورده نقش ضروری جهت رشد و نمو استخوانها، تقویت رشد مو، سلامت غشاهای مخاطی پوست، شکل گیری طبیعی دندان ها و تقویت سیستم ایمنی در مادر و کودک دارد.

ویتامین د3 موجود در این فرآورده نقش حیاتی در جذب کلسیم، فسفر و افزایش تراکم استخوانی دارد. همچنین این ویتامین نقش حیاتی در تنظیم عملکرد سیستم ایمنی مادر و نوزاد دارد.

ویتامین های ث و ای موجود در این فرآورده به علت دارا بودن اثرات آنتی اکسیدان، نقش موثری در حفظ و سلامت سلول های بدن در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد را دارند. این ویتامین ها در تقویت سیستم ایمنی و افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت ها نقش موثری دارند.

ویتامین های گروه ب تقش مهمی در سوخت و ساز، تامین انرژی، سلامتی بانوان شیرده و کاهش خطر ابتلا به بیماری های عفونی در کودکان ایفا می کند.

کلسیم موجود در این فرآورده برای رشد و تکامل استخوان نوزاد حیاتی می باشد و همچنین این عنصر معدنی در حفظ و استحکام استخوان های مادر و نوزاد موثر می باشد.

آهن موجود در این فرآورده از کم خونی ناشی از فقر آهن در مادر و نوزاد جلوگیری کرده و نیز به عنوان یک کوفاکتور ضروری برای آنزیم های مرتبط با سیستم ایمنی موجب تقویت سیستم ایمنی می شود.

زینک موجود در این فرآورده نقش جزء ضروری در متابولیسم پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها بوده و نیز رشد مو و ناخن، تقویت سیستم ایمنی و بهبود زخم نقش دارد. این عنصر تأثیر ویتامین دی را در سوخت و ساز استخوان از طریق فعال سازی سنتز دی ان ای در سلول های استخوانی افزایش می دهد. نیاز به عنصر روی در دوران کودکی به علت رشد سریع و حیاتی موجب کاهش عفونت های معمول در دوران کودکی نظیر اسهال و پنومونی می شود.

منیزیم موجود در این فرآورده در متابولیسم و سنتز پروتئین ها نقش مهمی دارد. به علاوه متابولیسم قندها و چربی ها به مقادیر زیادی منیزیم نیاز دارد. این عنصر در تولید انرژی، عملکرد صحیح عضلات، دستگاه عصبی، غدد فوق کلیوی و شکل گیری استخوان ها در مادر و کودک نقش مهمی دارد.

سلنیوم به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد در کاهش آسیب رادیکال های آزاد و رفع التهاب مفید و با تقویت سیستم ایمنی، ابتلای نوزاد به بیماری های عفونی را کاهش می دهد.

مس به اکسیده شدن گلوکوز و در نتیجه آزاد شدن انرژی در بدن کمک می کند. این عنصر در ساخت استخوان، گلبول قرمز و بروز پاسخ مناسب ایمنی در بدن نقش دارد. عنصر مس نقش موثری در رشد نوزاد پس از تولد دارد.

ید موجود در این فرآورده به عنوان یک ماده معدنی مورد نیاز برای تشکیل هورمون های تیروئیدی، در بسیاری از فرآیندهای متابولیک بدن نقش دارد. در طی شیردهی، ید برای تکامل سیستم عصبی نوزاد مورد نیاز بوده و کمبود آن می تواند بر روی تولید شیر اثر بگذارد.

Breastfeeding

مقدار و نحوه مصرف برست فیدینگ

مقدار و طول دوره مصرف این فرآورده توسط پزشک معالج تعیین می گردد. مقدار مصرف معمول: روزانه 2 عدد قرص همراه یا بعد از غذا مصرف شود.

موارد منع مصرف برست فیدینگ

حساسیت به هریک از اجزاء تشکیل دهنده فرمولاسیون احتیاط های لازم: در صورت حساسیت به هریک از اجزاء تشکیل دهنده فرمولاسیون فرآورده از مصرف آن خودداری نمایید.

از مصرف بیش از حد فرآورده خودداری نمایید. در بیماران دارای نارسایی کلیوی به علت خطر تجمع روی منع مصرف دارد.

روش نگهداری برست فیدینگ

در دمای کمتر از 30 درجه سانتی گراد، دور از نور و رطوبت نگهداری شود. تا زمان مصرف دارو را درون جعبه نگهداری نمائید.

مکمل را دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید:

فواید مصرف مکمل ب ب مام برای مادران شیرده

لیدی میل مکمل ایده آل بارداری و شیر دهی بر پایه شیر

قرص های افزایش شیر مادر : ترفندهای طلایی برای افزایش شیر مادران

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits