دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید بی نظیر و کاربردهای درمانی قرص ونوگل 
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
قرص ونوگل برای درمان واریس های سطحی، هموروئید و فلبیت تولید شده است. این قرص حاوی عصاره خشک شاه بلوط هندی برای درمان واریس و درد ساق پا است.

موارد مصرف و عوارض جانبی قرص ونوگل

قرص ونوگل برای درمان واریس های سطحی، هموروئید و فلبیت تولید شده است. این قرص حاوی عصاره خشک شاه بلوط هندی (Aesculus hippocastanum) است. مطالعات علمی نشان می دهند که عصاره دانه های شاه بلوط هندی اثر بسیار سودمندی بر درمان علائم نارسایی مزمن وریدی مانند التهاب و ورم پا، احساس سنگینی و درد پا، کوفتگی، صدمات رگ به رگ شدن و التهاب عضلات صاف متعاقب جراحی دارد. در جریان یکی از آزمایشات برای درمان واریس، اثر ضد التهاب و از بین رفتن درد ساق پا، برای عصاره شاه بلوط هندی اثبات شده است.

مواد موثره قرص ونوگل

مهمترین ماده موثره شاه بلوط هندی ترکیبی از تری ترپن های گلیکوزیدی به نام آئسین (Aescin)می باشد. سایر مواد عبارتند از فلاونوئیدها (روتین، کرستین و ایزوکریستین)، هیدروکسی کومارینها شامل آسکولین، فراکسین و اسکوپولین

ویژگیهای قرص ونوگل

درمان واریس سطحی وعمیق وریدی برطرف کننده درد و احساس سنگینی ناشی از نارسایی مزمن وریدی درمان کمکی هموروئید

قرص

روش مصرف قرص ونوگل

بزرگسالان: ۱عدد قرص صبح، ۱ عدد قرص شب ترجیحاً همراه با غذا مصرف شود.

آثار فارماکولوژی قرص ونوگل

واریس یا گشاد شدن سیاهرگ ها، شایعترین بیماری عروقی انسان است که حدود ۲۰-۱۰ درصد جمعیت را مبتلا می کند. علت زمینه ای، افزایش فشار سیاهرگی است که ناشی از ایستادن های طولانی، بارداری، ضربه و یا بیماری کبدی می باشد. به علت نارسایی دریچه های موجود در جدار سیاهرگ ها بازگشت خون وریدی از عروق به سمت قلب دچار نارسایی شده و پر خونی وریدها را سبب می شود.

امروزه از دانه های گیاه شاه بلوط هندی به طور گسترده به عنوان درمان حمایتی در حفظ عملکرد وغشاء دیواره وریدها و بهبود جریان خون در نارسایی مزمن وریدی استفاده می شود. مطالعات علمی اثر سودمند استفاده از عصاره دانه های این گیاه را در درمان علائم نارسائی مزمن وریدی مثل احساس سنگینی و دردهای پاها، التهاب و ورم پا، التهاب عضلات صاف متعاقب جراحی و صدمات رگ به رگ شدن، کوفتگی و درد اثبات کرده اند.

آئسین موجود در عصاره شاه بلوط هندی با آزاد کردن پروستاگلاندین F۲a تونیسیته وریدها را افزایش داده، نفوذپذیری عروق را نسبت به پروتئین های با وزن مولکولی پایین، الکترولیت ها و آب به درون فضاهای بین بافتی کاهش می دهد و آدم همراه با التهاب را بهبود می بخشد این عصاره آنزیمهای لیزوزمی را مهار نموده و باعث کاهش تخریب غشاء و دیواره وریدهای می شود.

در یک مطالعه دوسوکور راندم در عرض ۴ هفته بر روی ۴۰ بیمار که به علت نارسایی مزمن وریدی دچار ورم پاها بودند. اثر ضد التهاب و بر طرف شدن درد ساق پاها با تجویز عصاره شاه بلوط هندی به اثبات رسیده است. در مطالعه ای بر روی ۲۴۰ بیمار، در طی دو هفته، مصرف ۵۰ میلی گرم دو بار در روز از عصاره شاه بلوط هندی در مقایسه با پلاسبو و مکانیسم های فشاری مانند بانداژ و یا جوراب واریس، نتایج درمانی بهتری حاصل گردید.

عوارض جانبی قرص ونوگل

در موارد نادر ممکن است موجب خارش، تهوع و مشکلات گوارشی شود.

ونوگل

موارد منع مصرف قرص ونوگل

  • این دارو در بیماران کبدی و کلیوی منع مصرف دارد.
  • در افراد زیر ۱۸ سال نباید مصرف شود.
  • مصرف دردوران بارداری وشیردهی فقط با نظر پزشک توصیه می شود.

تداخل های داروئی قرص ونوگل

از مصرف همزمان با داروهای وارفارین، سالیسیلات ها و دیگر داروهای انتی کوآگولانت (ضد انعقاد) اجتناب شود.

شرایط نگهداری قرص ونوگل

در جای خشک و خنک، دور از نور و گرما و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

بیشتر بخوانید:

مزایای مصرف قرص دافلون در درمان واریس

درمان قطعی واریس با کرم ونوویتال

راه های مناسب برای درمان واریس پا + فیلم

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits