دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با موارد مصرف قطره خوراکی کولیک ایز
34
زمان مطالعه: 6 دقیقه
قطره خوراکی کولیک ایز برای از بين بردن نفخ و خروج گازهاي احتباس يافته دستگاه گوارش اطفال و کودکان و بر طرف نمودن دردهاي شکمي و کوليک حاصله تجویز می شود.

قطره خوراکی کولیک ایز داروی ضد نفخ کودکان

قطره خوراکی کولیک ایز برای از بين بردن نفخ و خروج گازهاي احتباس يافته دستگاه گوارش اطفال و کودکان و بر طرف نمودن دردهاي شکمي و کوليک حاصله تجویز می شود.

کولیک یا همان دل درد کودکان، مشکل شایعی است که اکثر نوزادان در هفته های اول تولد به آن دچار می شوند و حتی ممکن است این مشکل تا شش ماهگی ادامه داشته باشد. دلیل اصلی به وجود آمدن این مشکل در نوزادن، عدم تکامل سیستم گوراشی آنان در ماه های اول تولد میباشد. قطره کولیک ایز برای رفع کولیک در نوزادان تهیه شده است.

ترکیبات موجود در کولیک ایز


ماده مؤثره اصلی این محصول سایمتیکون می باشد. این دارو به فرآیند خارج کردن گاز معده و روده کمک می کند و باعث رفع مشکل کولیک در نوزادن می شود. به علاوه این دارو در رفع سوء هاضمه نوزادن تاثیر فراوانی دارد. قطره کولیک ایز، علاوه بر سایمتیکون، حاوی عصاره شوید و رازیانه می باشد. این داروهای گیاهی در رفع نفخ شکم و کولیک بسیار مؤثر هستند.

قطره کولیک ایز در هر ۱ میلی لیتر خود دارای ۴۰ میلی گرم عصاره طبیعی سامیتیکون، ۵۰۰/۰ میلی لیتر شوید و ۷۰۰۰/۰ میلی لیتر رازیانه است.

موارد مصرف کولیک ایز


کولیک نوزادان، شاید مهمترین مشکل والدین در هفته های اول تولد فرزندشان باشد که با بی خوابی و گریه شدید نوزادان همراه است. این بیماری آنقدر برای نوزاد و والدین رنج آور است که باید سریعا درمان شود. قطره کولیک ایز با ترکیبات گیاهی ویژه، می تواند بهترین درمان برای این مشکل بسیار شایع باشد. این محصول کاملا بی ضرر بوده و از بدو تولد قابل استفاده است.

کولیک ایز

طریقه‌ مصرف قطره کولیک ایز

مقدار مصرف این قطره می تواند نسبت شرایط نوزاد متفاوت باشد. به طور معمول مصرف روزانه سه بار و در هر بار 3 الی 5 قطره از این محصول برای نوزادان مبتلا به کولیک، کافی است. از این قطره می توان به همراه دیگر داروهای ضد نفخ استفاده کرد. به طور مثال می توان حدود 5 قطره از این محصول را داخل یک قاشق شربت گریپ میکسچر حل کرد و به نوزاد داد. البته در مصرف داروهای ضد نفخ حتما به نحوه مصرف آنها باید دقت شود. مصرف بسیاری از این داروها می تواند برای نوزادان زیر یک ماه، مضر باشد.

میزان مصرف پیشنهادی کولیک ایز به شرح زیر است:

  • زیر ۶ ماه: ۰/۵ میلی لیتر( معادل ۱۰ قطره)، ۴ بار در روز
  • ۶-۱۲ ماه: ۰/۷۵ میلی لیتر( معادل ۱۵ قطره)، ۴ بار در روز
  • بالای ۱ سال: ۱ میلی لیتر( معادل ۲۰ قطره)، ۴ بار در روز و یا طبق دستور پزشک

زمان مصرف کولیک ایز

زمان مصرف کولیک ایز ۱۵ دقیقه قبل از غذا توصیه می شود!

شرح مزایای مصرف قطره کولیک ایز

کودکان پس از تولد نگرانی های مختلفی ممکن است برای والدین و اطرافیان خود پدید آورند که این امر بسیار طبیعی بوده و این ذره ای از شیرینی این روزها نمی کاهد اما باید توجه داشت که می توان به راحتی و سرعت خیلی از مشکلات، دردها و گریه های کودک را برطرف ساخت. قطره کولیک ایز از سری محصولات برند ویتان کشور آلمان است که چاره خیلی از لحظات شما خواهد بود.

گاه یک کودک سالم به خصوص در اواخر روز شروع به گریه های شدید می کند، گریه ای که پس از سیری، تعویض پوشک و لباس و… برطرف نمی شود، در این گریه ها کودک پشت خود را قوس می دهد و زانوها را به سمت شکم فرو می برد، ممکن است این گریه ها سه ساعت مداوم در جریان باشد؛ مادران و پدرانی که کودک اول خود را بزرگ می کنند اکثرا مضطرب شده و خودشان نیز بی قرار می شوند، بهتر است بدانید که هیچ چیز مانند حفظ آرامشتان نمی تواند به کودک کمک کند چرا که او هم این انرژی را از شما می گیرد.

کولیک و یا همان نفخ و دل درد نوزادی پدیده ای است که همه نوزادان با آن درگیر می شوند، هیچ گاه یک مادر را نباید به علت حادث شدن این اتفاق سرزنش کرد چرا که مادران خودشان از همه بیشتر با تحقیق و پرس وجو سعی دارند بهترین غذاها را بخورند تا آسیبی از طریق شیرشان به کودک وارد نشود، از این رو ما هم به شما البته به توصیه متخصصان چند پیشنهاد می دهیم:

  • سعی کنید لبنیات را چند روزی از رژیم غذایی خود حذف کنید.
  • به جای مصرف شیر از ماست بهره ببرید.
  • در مصرف گندم، برخی میوه ها و حبوبات یا انواع کلم زیاده روی نکنید.
  • از شیرخشک هایی که پایه آن ها بر اساس پروتین گیاهی است برای کودک استفاده کنید.
  • موقع شیر دادن مطمئن شوید که هوا وارد معده نوزاد نمی شود.
  • اگر از شیشه شیر استفاده می کنید از نوع ضد نفخ آن خریداری نمایید.

حتما پس از شیردهی هوای تجمیع شده را با (آروغ) از بدن کودک خارج کنید؛ برای این کار می توایند سر نوزاد را روی شانه خودتان بگذارید و آرام پشت او را بمالید یا به طور ملایم ضربه بزنید.
گاه پس از رعایت همه موارد بالا و موردهای دیگری که در مجال ما نمی گنجد، باز هم کودک از کولیک رنج می برد، ما به شما قطره کولیک ایز را پیشنهاد می دهیم و برای این پیشنهاد نیز دلایل بسیار محکمی داریم:

  • قطره کولیک ایز دارای اثر ضد نفخ قوی است و تسکین سریع کودک را در پی دارد.
  • قطره کولیک ایز فاقد هر گونه رنگ و طعم دهنده مصنوعی و اثرات آلرژیک است.
  • برای قطره کولیک ایز تا به حال هیچ گونه مورد منع مصرف یا تداخل دارویی خاصی و یا عوارض جانبی گزارش نشده است.
  • از برندی می آید که در تهیه داروهای کودک در جهان بسیار سرآمد و موفق است.
  • خوش طعم و مورد استقبال کودکان است.
  • در بسته بندی این محصول یک عدد قطره چکان مدرج جهت تنظیم دقیق دوز دارو وجود دارد.

قطره کولیک ایز را به کودک بخورانید و شاهد تاثیر شگفت انگیز و بی ضررش بر روی کودک باشید تا از آرامش کودک در خوابی آرام و بدون درد لذت ببرید.

قطره کولیک ایز

نکات قابل توصیه هنگام مصرف کولیک ایز

  • بهترین زمان مصرف 15 دقیقه قبل از غذا و یا شیرخوردن نوزاد می باشد.
  • کولیک ایز جهت تشخیص، درمان و یا پیشگیری از بیماری نمی باشد.
  • قبل از هر بار مصرف کولیک ایز بطری را خوب تکان دهید.
  • از قطره چکان مدرج داخل جعبه استفاده کنید.
  • کولیک ایز بیشتر از مقدار توصیه شده مصرف نشود.

شیوه نگهداری کولیک ایز

  • توصیه می گردد در صورت باز بودن درب محصول پس از خریداری از استفاده آن اجتناب کنید.
  • پس از مصرف کولیک ایز درب آن را محکم بسته و دور از دسترس اطفال ،هم چنین نور خورشید و یخ زدگی قرار دهید!

divider

بیشتر بخوانید:

فواید ماساژ دادن کودکان و نحوه صحیح ماساژ آنها

چه ورزش هایی به رشد قدی کودکان کمک میکند

چگونه کودک قد بلند داشته باشیم ؟

آیا شیر مادر به جز تغذیه کودک خواص درمانی دیگری دارد؟

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (34 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits