دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تفاوت پروتز سینه و لیفت سینه چیست؟
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تفاوت پروتز و لیفت سینه : پروتز سینه با یک برش کوچک ۴ الی ۵ سانتی از زیر سینه گذاشته می­‌شود، در صورتی که لیفتینگ حداقل به ۳-۲ برش مانند: دور هاله، برش عمودی و حتی گاهی برش زیر سینه نیاز است که بتوانیم سینه را به محل مورد نظر انتقال بدهیم.

پروتز و لیفت سینه

خیلی از افراد برای افتادگی سینه درخواست انجام پروتز سینه دارند و فکر می­‌کنند پروتز کار لیفتینگ را انجام می‌­دهد و بالعکس. هر کدام از این روش‌­ها کار خودشان را انجام می­‌دهند. پروتز، حجم سینه‌­ها را افزایش می‌­دهد و مناسب افرادی است که کاهش حجم سینه دارند که درمان آن پروتز سینه است. کار پروتز سینه متفاوت است، پروتز سینه شاید به میزان خیلی جزئی در حد یک تا دو سانت باعث لیفتینگ سینه ­شود، اما به هیچ عنوان افتادگی بیشتر از این را اصلاح نخواهد کرد، نه تنها اصلاح نخواهد کرد بلکه ممکن است افتادگی را بیشتر کند، چون پوستی که افتادگی و شلی دارد اگر پروتز داخلش قرار بگیرد وزن پروتز افتادگی را بیشتر می‌­کند و شکل بدی را به سینه خواهد داد.

برخی از جراحان به جای انجام لیفت و پروتز سینه به طور همزمان، از پروتز‌های بزرگتر جهت اصلاح افتادگی استفاده می‌­کنند که نتایج ضعیفی دارد و بیمار از نتیجه عمل ناراضی می­‌شود

divider

تفاوت پروتز سینه و لیفت سینه

در زمان مشاوره جهت عمل پروتز سینه، پزشک میزان افتادگی سینه شما را ارزیابی می‌­کند و در صورتی که افتادگی در حدی باشد که با پروتز به تنهایی اصلاح نشود، انجام لیفت و پروتز سینه به طور همزمان را به شما توصیه می­‌کند. کسانی که افتادگی سینه دارند، بهترین روش برای درمان، لیفتینگ است که برش‌های آن با پروتز سینه متفاوت است، پروتز سینه با یک برش کوچک ۴ الی ۵ سانتی از زیر سینه گذاشته می­‌شود، در صورتی که لیفتینگ حداقل به ۳-۲ برش مانند: دور هاله، برش عمودی و حتی گاهی برش زیر سینه نیاز است که بتوانیم سینه را به محل مورد نظر انتقال بدهیم. لیفت سینه باعث می­‌شود سینه شما پُرتر شود، اما اندازه کلی آن را افزایش نمی­‌دهد. در مقایسه با لیفت سینه به تنهایی، اضافه کردن پروتز سینه به شما اجازه می­‌دهد سینه بزرگ­تری داشته باشید.

آیا لیفت سینه همزمان با پروتز سینه عمل مناسبی است؟

در صورتی از این عمل سود می­‌برید که:

می­‌خواهید اندازه سینه را افزایش دهید و لیفت هم انجام دهید.
نیاز به لیفت سینه دارید، اما می­خواهید سینه­‌هایتان پُرتر نیز بشوند.
به علت جراحی چاقی یا کاهش وزن سایز سینه شما تغییر کرده باشد.
نیاز به پروتز سینه دارید، اما افتادگی سینه شما بیشتر از آن چیزی است که با پروتز سینه به تنهایی جبران شود.
نوعی اختلال رشد سینه به نام سینه فشرده (constricted breast) دارید.

آیا عمل لیفت سینه عوارض خاصی دارد؟

هر عمل جراحی ممکن است حداقل عوارض کمی داشته باشد، کبودی و ورم در هر عملی وجود دارد و جزء عوارض محسوب نمی­‌شود و بعد از یک هفته بعد برطرف می­‌شود، ولی در کسانی که افتادگی سینه بسیار شدید دارند عارضه اصلی، نکروز نوک سینه است که باعث می­‌شود خون‌­رسانی به نوک سینه در این جراحی مختل شود که آن هم بستگی به جراح دارد، اگر جراح با آناتومی ناحیه‌ه­ای که جراحی می­‌شود آشنایی نداشته باشد و جراح پلاستیک نباشد ممکن است مشکل نکروز نوک سینه پیش بیاید و در کسانی که افتادگی خیلی شدید سینه دارند این ریسک بالاتر می‌­رود. عارضه بعدی، ممکن است اختلال شیردهی و اختلال نوک سینه به وجود آید، و در حال حاضر با وجود تکنیک­‌های جدید میزان این عوارض خیلی کاهش یافته است و خیلی از این­‌ها با گذشت زمان برطرف می‌­شوند و بهبود پیدا می­ کنند.


تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits