دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۳ راهکار خانگی برای درمان افسردگی
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
درمان افسردگی : از آنجایی که روانپزشکی داروهای ضد افسردگی را معرفی کرده است. مردم فراموش کرده اند که تغییرات کمی در شیوه زندگی و رژیم غذایی، می تواند افسردگی را معالجه و درمان کند

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید

افسردگی یک اختلال بسیار ناتوان کننده است. این مسئله نه تنها برای کسی که آن را تجسم می کند، مشکل ساز است، بلکه برای چگونگی مراقبت از آن فرد چالش های زیادی را نیز ایجاد می کند.

علل متعددی از افسردگی وجود دارد. که در طبیعت متنوع هستند و ممکن است شامل مشکلات عاطفی حل نشده، عدم تعادل مواد شیمیایی در مغز، عدم تعادل هورمونی یا انتقال دهنده عصبی، سمیت فلزی، آلرژی غذایی، کمبود تغذیه، الکل، عدم وجود نور خورشید و دیگران باشد.

بالاترین شیوع افسردگی در گروه میانسال یا بزرگسالی دیده می شود، اگرچه افراد در هر سنی می توانند آن را تجربه کنند. همچنین دیده می شود که در زنان بیشتر شایع است تا در مردان. افراد مبتلا به بیماری هایی مانند سرطان، دیابت و سایر اختلالات / بیماری های ناتوان کننده می تواند علائم دیگری باشد.طیف وسیعی از علائم افسردگی شامل غم و اندوه ، تحریک پذیری، خستگی، اشتهای زیاد یا کم، بی خوابی، ناامیدی، بی نظمی در فعالیت های پیش از موعد، افکار خودکشی باشد.

divider

درمان خانگی برای درمان افسردگی

از آنجایی که روانپزشکی داروهای ضد افسردگی را معرفی کرده است و پیشرفتهای زیادی در زمینه فیزیولوژی انجام داده است، مردم بیش از پیش به آنها اعتماد کرده و فراموش کرده اند که بسیاری از عادات سالم و تغییرات کمی در شیوه زندگی و رژیم غذایی، می تواند افسردگی را درمان کند. برخی از داروهای طبیعی برای درمان افسردگی در زیر شرح داده شده است


1. رژیم غذایی متعادل و سالم

سروتونین یک ماده شیمیایی است که نقش حیاتی در حفظ روحیه و احساسات مثبت دارد. گرچه یک رژیم خوب و سالم برای سلامت جسمی و روانی بسیار ضروری است، بعضی از غذاها به طور طبیعی تقویت کننده سروتونین هستند و باعث می شوند که آرامش را برای مدت طولانی حفظ کنند. این غذاها شامل چربی سالم مانند روغن نارگیل ، روغن کتان، روغن ماهی هستند. همچنین برای تامین امگا 3 می توانید از گیلاس و تخم مرغ استفاده کنید.

2. سعی کنید کمتر قهوه مصرف کنید

کافئین ممکن است بر اخلاق شما تاثیر بگذارد و بعد از مدتی آرامش جزئی، احساس خستگی کنید. مصرف کنندگان قهوه اغلب بخش مهمی از سروتونین، 5-HIA، را از طریق ادرار دفع می کنند و بنابراین تولید سروتونین را کاهش می دهد.

3. چای سبز بخورید

L-theanine یک ماده مغذی بسیار مهم در چای سبز است که باعث آرامش اعصاب می شود . همچنین مواد موجود در آن اجازه نمی دهد تا شما احساس خستگی کنید. خوردن یک فنجان چای سبز داغ؛ شروع خوبی برای روز است.

4. تا آنجا که ممکن است مراقبه داشته باشید (meditation)

با توجه به مشغول بودن فکر و انجام کارها در طول روز به راحتی می توانیم روی مارپیچ افسردگی قرار بگیریم. تفکر و مراقبه حداقل 30 دقیقه و حداکثر 45 دقیقه درمان اعجاب آوری برای درمان استرس و افسردگی می باشد. این بازتاب نه تنها برای ما مهم است بلکه به راحتی می تواند بدون هیچ عارضه ای آرامش را به شما برگرداند.

5. طب سوزنی

طب سوزنی تحقیقاتی در زمینه درمان افسردگی و اضطراب صورت داده. بدن تعداد زیادی از اندورفین ها را آزاد می کند زمانی که طب سوزنی یک سوزن را در هر یک از 400 نقطه مشخص شده قرار می دهد. آزادی اندورفین ها باعث احساس آرامش می شود؛ احساساتی که اکثر مردم تا مدت ها پس از طب سوزنی آن را تجربه کرده اند.

6. چای بابونه بنوشید

گفته شده است که فلاونوئید خاصی در چای بابونه وجود دارد که باعث آرامش روح می شود بابونه دارای خواصی است که بدن را آرام می کند و در بهبود کیفیت خواب کمک می کند. اگر کمی شیر و عسل را به آن اضافه کنید باعث می شود طعم آن بهتر شود.

درمان افسردگی در خانه

7. ملاقات با یک روان شناس

حتی در بیشتر مناطق توسعه یافته مراجعه به روان شناس را شایسته نمی دانند اما هرگز نباید از مراجعه به روان شناس خجالت بکشید یا احساس ناراحتی کنید زیرا هیچ چیز مهمتر از سلامت روانی شما نیست. صحبت کردن راجب ناراحتی ها و دردهایتان می تواند بسیار مفید تر از داروهای مخدر باشد.

8. مخمر آب جو

مخمر جو مکملی است که از قدیم در یونان علاقمندان زیادی داشته این ماده می تواند از بسیاری از اختلالات عصبی مانند افسردگی و اضطراب جلوگیری کند.

9. افزایش مصرف ويتامين های B

دوپامین ، سروتونین و اپینفرین بعضی از انتقال دهنده های عصبی هستند که نقش کلیدی در عملکرد کلی مغز و همچنین حفظ روحیه شاد را بازی می کنند. این انتقال دهنده های عصبی با مقدار خوبی از ویتامین B12 و مانند آن تولید می شود. ویتامین B می تواند از طریق مکمل ها یا رژیم غنی شده با ویتامین B مصرف شود. غذاهای حاوی مقادیر زیادی ویتامین B شامل ماهی، اسفناج، صدف، پنیر، بوقلمون و فلفل می شوند.

10. افزایش منیزیم در رژیم غذایی

منیزیم یک ماده معدنی بسیار مهم است که به ما کمک می کند تا انرژی تولید کند، RNA و DNA را سنتز کند، ضربان قلب را تنظیم کرده و مواد شیمیایی را در مغز ما پایدار نگه دارد. بادام سرخ شده، لوبیای قرمز پخته، موز، اسفناج آب پز شده و شیر سویا منابع غنی منیزیم هستند.

11. ورزش و تمرین

راز بزرگ درمان بسیاری از بیماری ها بی تردید ورزش است. با انجام دادن ورزش خود را از افسردگی دور نگه دارید

12. نور درمانی

این درمان مخصوص کسانی است که از افسردگی فصلی رنج می برند. سعی کنید که از نورهایی استفاده کنید که شما را شادتر کند و از نورهای قرمز و تیره کمتر استفاده کنید.

13. دانه کدو تنبل بخورید

L-تریپتوفان یک اسید آمینه است که تولید سروتونین را افزایش می دهد. دانه کدو تنبل با این اسید آمینه و همچنین منیزیم غنی شده است. شما می توانید آنها را به نمک یا آب نمک اضافه کنید تا طعم بیشتری به آنها اضافه کنید.

divider

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits