دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیماری عفونی سالمونلا چیست / علائم و راههای درمان آن
11
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دلگرم- عفونت سالمونلا، یک بیماری باکتریایی‌ست که لوله گوارش را درگیر می‌کند. انسان معمولا از طریق آب و غذای آلوده به آن مبتلا می‌گردد.

عفونت سالمونلا چیست و از چه طریق انسان مبتلا میشود؟

دلگرم- عفونت سالمونلا، یک بیماری باکتریایی‌ست که لوله گوارش را درگیر می‌کند. باکتری سالمونلا در روده انسان و حیوان یافت شده و از طریق مدفوع منتشر می‌شود. انسان معمولا از طریق آب و غذای آلوده به آن مبتلا می‌گردد.

علائم بیماری سالمونلا

علائم عفونت سالمونلا چیست ؟

اکثر افراد آلوده شده به عفونت سالمونلا هیچ علایمی ندارند؛ در بقیه‌ی موارد در طی ۸ الی ۷۲ ساعت علایم اسهال، تب و درد‌های شکمی بروز یافته و غالب افراد سالم، بدون هیچ نوع درمان خاصی در طول چند روز خود به خود بهبود می‌یابند. در برخی موارد، به علت وخامت بالای اسهال ناشی از سالمونلا میزان بالایی از آب بدن از دست می‌رود در این حالت نیاز به ملاحظات بالای دارویی‌ست. در صورت پخش شدن عفونت به کل روده مشکلات بالقوه خطرناکی جان انسان را تهدید خواهد کرد. در صورت سفر به کشورهایی با سیستم آب و فاضلاب ضعیف احتمال خطر بروز عفونت‌های سالمونلا افزایش خواهد یافت

نحوه درمان عفونت سالمونلا چگونه است؟

بیشتر مبتلایان بدون استفاده از روش‌های درمانی در مدت چهار تا هفت روز بهبود می‌یابند. افرادی که دارای اسهال شدید هستند، نیاز به جبران مایعات از دست رفته دارند. این مایعات را می‌توان از طریق داخل وریدی به بدن آنها رساند.

درمان با آنتی‌بیوتیک در کودکان، افراد ضعیف و سالمند به دلیل قوی عمل کردن باکتری سالمونلا نتیجه‌بخش است. همیشه برای درمان، آنتی‌بیوتیک توصیه نمی‌شود اما اگر باکتری روده را عفونی کرده باشد، مصرف آنتی‌بیوتیک لازم است.

هرگز برای کودکان لاک پشت نخرید!!

لاک پشت گوش قرمز عامل ابتلا به بیماری سالمونلا در کودکان

نوعی لاک پشت موسوم به لاک پشت گوش قرمز وجود دارد که خطر ابتلا به بیماری عفونت سالمونلا را در کودکان افزایش میدهد. از این رو توصیه میشود برای کودکان زیر پنج سال به هیچ وچه لاک پشت خریداری نکنید!



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (11 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits