دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علائم و علت درمان گیاهی و خانگی آبسه گلو در بزرگسالان

درمان خانگی عفونت و آبسه گلو

علائم و علت درمان گیاهی و خانگی آبسه گلو در بزرگسالان
45
زمان مطالعه: 10 دقیقه
علائم و درمان آبسه گلو - علائم و علت آبسه گلو ، آبسه دور لوزه ای در قطب فوقانی لوزه کامی حلق به وجود می آید و شایعترین آبسه فضای گردن است که در افراد بزرگسال، بیش از کودکان دیده می شود.

علائم و درمان آبسه گلو

یک متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ سر و گردن در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انواع آبسه مربوط به سر و گردن را معرفی کرد.آبسه دور لوزه ای در قطب فوقانی لوزه کامی حلق به وجود می آید و شایعترین آبسه فضای گردن است که در افراد بزرگسال، بیش از کودکان دیده می شود. او با بیان اینکه این آبسه ابتدا با سلولیت بافت اطراف لوزه شروع شده و در صورت درمان نشدن، در کمتر از چند روز به آبسه تبدیل می شود، نشانه های آن را شامل تورم لوزه، انحراف زبان کوچک به طرف مقابل، تغییر صدا و در موارد شدیدتر قفل شدن فک ( تریسموس ) و حرکات دردناک گردن عنوان کرد.

فیزیوتراپی آبسه، اغلب این بیماری به کودکان مبتلا به ضعف تا 2 ضربه می زند. سال، که نتیجه یک بیماری التهابی و عفونی منتقل شده یا منتقل شده است؛ آبسه رگهای خونی این بیماری در اکثر بزرگسالان آسیب دیده است. فوران های ناگهانی در ناحیه نزدیک حنجره محلی قرار دارند. علل چنین آبسه هر دو بیماری های عفونی گلو و آسیب مکانیکی به مخاط است؛Circumolephalic آبسه این نوع آبسه ناشی از برخی از انواع آنژین است، و همچنین آسیب های غشای مخاطی گلو.

علت آبسه گلو

این بیماری توسط میکروفلور مخلوط، که در آن استرپتوکوک ها غالب هستند، استافیلوکوک ها در ترکیب با انواع دیگر E. coli ایجاد می شود.شايعترين علل آبسه گلو، پروتئين التهابي اندام تناسلي - مزمن هستند.در بعضي موارد، آنها تونيليت مزمن، معمولا فوليکولار هستند. اغلب آبسه گلو را می توان با تشدید زنجرنج مزمن ایجاد کرد. همچنین پروسه های التهابی در گلو می تواند یک نتیجه از آدنوئید ها باشد. آنها لوزه های نازوفارنکس بزرگ هستند.

باکتری های هسته ای که به فضای نازوفارنکس ضربه می زنند، شروع به رشد در غشای مخاطی گلو می کنند، و در نتیجه باعث ایجاد قرمزی و سپس فوران های گلودرد می شوند. همچنین افزایش و قرمز شدن لوزه ها وجود دارد.کل فرآیند با احساسات دردناک در گلو همراه است، اغلب در گوش می افتد.

آبسه گلو

علائم بیماری آبسه گلو

این بیماری تقریبا بلافاصله ظاهر می شود. همراه با تب، احتقان بینی، ترشحات مخاط، تنگی نفس، احساسات دردناک در گلو، غدد غده هیپوگلیسمی همراه است. بیمار دچار فرو رفتن، نفس کشیدن، گاهی حتی صحبت کردن است. تومور حرکت عضلات دور را مسدود می کند.همچنین مشخصه لرز، نفس بد، تهوع، استفراغ، کم آبی بدن است. این بیماری همچنین با عضله و سردرد، ضعف عمومی، خستگی، خواب آلودگی همراه است.فوران های متخلخل بر بافت های اطراف با نوسان (تورم) مشخص می شود.در لمس یک گلو در ناحیه، بوسیله یک آبسه رخ می دهد، تومور وجود دارد، مهر و موم بر روی پوست، پوسته های پوستی به لمس گرم می شوند، لنفاوی ها ملتهب می شوند.

تشخیص آبسه

سطحی را می توان با بررسی بصری اوروفارنکس بیمار انجام داد. اما تقریبا در 46٪ موارد در بافت های گلو، آبسه داخلی تشکیل شده است که می تواند تنها با بررسی سخت افزار بیمار تشخیص داده شود. برای تشخیص آسیب شناسی و تعیین مرحله توسعه واکنش های التهابی لثه، انواع زیر را می توان تجویز کرد:

توموگرافی کامپیوتری (CT)

آزمایش لایه ای از ارگانهای ENT، که طی آن متخصص تصاویری از بافت ها را در محل زایمان دریافت می کند.

رادیوگرافی

عکاسی از اندام های تنفسی با کمک اشعه ایکس

آزمایش خون

تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی، در طی آن تعداد پلاکت ها، گلبول های قرمز و گلبول های سفید خون در خون تعیین می شود.

سونوگرافی (اولتراسوند)

گرفتن یک تصویر دو بعدی از گلو با کمک امواج صوتی با فرکانس بالا.

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI)

تشخیص ارگانهای ENT، که در طی آن از تابش غیر یونیزه استفاده می شود، اما یک میدان مغناطیسی امن و پالس فرکانس رادیویی است.

درمان آبسه لوزه

آنتی بیوتیک رایج ترین شکل از درمان آبسه لوزه است.دکتر شما نیز ممکن است درمان آبسه لوزه را به کمک آنتی بیوتیک ها یا برش برای تخلیه انجام دهد.اگر شما قادر به خوردن و نوشیدن هستند، ممکن است برای شما دریافت مایعات برای هیدراتاسیون داخل وریدی (از طریق IV) و هم چنین مسکن برای جلو گیری از درد تجویز کند.

همانطور که با گلودرد استرپتوکوکی مزمن و التهاب لوزه ها، هنگامی که آبسه هستند در محدوده زمانی معین، دکتر شما ممکن است برداشت لوزه ها برای جلوگیری از عفونت های آینده و شدید تر توصیه کند. تنها جراحی است. بستری اجباری در بیمارستان، که در آن یک درمان علامتی، خاص، تجویز می شود، و یک کالبد شکافی انجام می شود.

از درمان علائم انتصاب شده:

داروهای ضد تب دارو (داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی)؛ تزریق نوکاکائین به عضلات جویدن برای کاهش اسپاسم؛ آنتی هیستامین ها برای کاهش ادم و جلوگیری از عوارض اتوایمیون؛ در بیماری شدید با سندرم مضر مشخص، درمان سم زدایی اجباری است. درمان ویژه شامل استفاده از آنتی بیوتیک های وسیع است.

این می تواند فلوروکینولون از نسل دوم و سوم (norfloxacin، لووفلوکساسین، افلوکساسین)، سولفونامیدها (Biseptolum، Sulfargin) و سفتریاکسون اول به نسل سوم (سفازولین، سفتریاکسون، سفوتاکسیم). پنی سیلین های محافظت شده و ترکیب آنها با اسید کلوولانیک، مانند آموکسیل، آموکسیکلاو، لینکوویسیسین، موفق بوده اند. نوع آنتی بیوتیک، دوز و روش مصرف آن تنها پس از ارزیابی کامل وضعیت بیمار توسط یک پزشک تجویز می شود. درمان جراحی شامل باز کردن و تمیز کردن حفره آبسه در زمینه درمان دارویی می شود. با روش های رایج، آبسه قسمت دهانی رحم باید تنها پس از مشورت با پزشک در نظر گرفته شود.

آیا من نیاز به بیهوشی دارم؟

بیمار مبتلا به آبسه گلو تحت بیهوشی موضعی عمل می کند. بیهوشی عمومی توصیه نمی شود زیرا حجم عمل بیهوشی کوچک و محلی کاملا کافی است. بیهوشی محلی نیازی به آماده سازی طولانی ندارد، بیمار در طول عملیات به مخاطب در دسترس است، می تواند به افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی، بیماران مبتلا به سن پیشرفت کند. بیهوشی در درمان آبسه رفلاحی برای افراد مبتلا به بیماری روانی و افرادی که از نظر بی حسی موضعی از مواد مخدر استفاده می کنند استفاده می شود.

پس از روانکاری یا استفاده از محل برش با لیدوکائین، مخاط مخاطب را با محلول پروکین برای بی حس شدن نفوذ می کند. هنگامی که حساسیت ناپدید می شود، یک بخش تا دو سانتی متر در همان عمق در ناحیه بزرگتر تورم تولید می شود. بعد، سوراخ با پرچین ها گسترش می یابد و زهکشی می شود. به دیواره های حفره با هم نشوید و با هم نشوید، توراند کوچک گازسوز در برش گذاشته می شود. سوراخ شدن به مدت سه روز بررسی می شود، در صورت لزوم به نظر می رسد که محتوای لثه کافی باشد و در صورت لزوم باز شود. برای استفاده از گلوله و خون، به گلو زده نگردید، از ته ظرف استفاده کنید.

حفره با یک راه حل از آنتی بیوتیک یا آنتی سپتیک شسته می شود، اغلب برای چنین اهدافی از سولفونامید ها استفاده می شود، به عنوان مثال، استرپتوکاید. بسته به محل آبسه، توصیه می شود که لوزه ها را از بین ببرید. با تمرکز بر آموزش و پرورش، این روش نه تنها برای از بین بردن بیماری بلکه برای پیشگیری از عود بیماری است. بسته به شدت بیماری، یک یا هر دو لوزه برطرف می شوند.

آبسه گلو

علائم تنزیلکتومی

عود مکرر آبسه در گذشته؛ tonsillitis مزمن؛ محلی سازی جانبی آبسه پاراتونسلیال؛ پاراتونزیلیت پیچیده آبسه شدید دیابت پس از عمل جراحی، وضعیت بیمار بدتر می شود.

در معرض موارد تنزیلکتومی

بیماریهای سیستم خونساز؛ بریبی، به ویژه چیپس؛ بیماری فشار خون بالا؛ کاهش انعقاد خون؛ سل؛ بیماری های تخریب شده سیستم قلبی عروقی؛ سپسیس؛ ترومبوز عروق مغز؛ التهاب لوزه ها. پس از عمل، گلو باید با یک ضد عفونی کننده برای شستشو پاک شود. به طور معمول، لوزه ها در طول زهکشی آبسه حذف می شوند. به ندرت دسترسی به آموزش پاتولوژیک از طریق سطح جلویی گردن انجام می شود. برای بهبود پس از جراحی، بعد از جراحی، گلو را با راه حل های ضد عفونی کننده (Oracept، furatsilin) ​​یا نمک هیپرتونیک و محلول یدل بشویید.

اثر مثبت درمان آبسه گلو در موارد بدون عارضه در اولین دقیقه پس از باز شدن حفره آبسه دیده می شود. دمای آن کاهش می یابد، درد کاهش می یابد، علائم مسمومیت از بین می رود. در این حالت، پزشک می تواند بیمار را در روز پنجم بستری در بیمارستان تجویز کند. به طور متوسط، بیمار در حدود 10 روز در بیمارستان است.

عوارض آبسه گلو

عوارض جانبی اگر آبسه های رحم نتوانند درمان شوند یا تنها درمان شوند، ممکن است چنین عوارضی رخ دهد: در نتیجه ترکیب فیوزی بافت نرم گردن، عروق کالیبرهای مختلف می توانند آسیب ببینند، که منجر به خونریزی می شود. هموراژیا از شریان ها و آرترایول ها می تواند منجر به مرگ ناگهانی شود.

دستیابی به آبسه در فضای رحم منجر به نفوذ اسپاسم به بافت چربی پشت رحم می شود که از طریق آن می تواند به سمت پایین برود و باعث می شود استنیت شود. سپسیس Genitalization این فرآیند به علت گسترش هماتوژن یا لنفوژن عفونت. انتشار فلور پاتوژن به داخل حفره جمجمه ممکن است به آبسه مغزی، مننژیت باکتریایی، ترومبوز سینوس غشایی منجر شود. آبسه های هیپرال می تواند توسط perichondritis یا فلمگون گردن پیچیده شود. پنومونی در گسترش عفونت در ریه ها. آسفیکسی به علت ادم بافت چربی و حفره حفره گسلی در گلو تنفسی.

خونریزی ممکن است با برش رخ دهد، اما در محیط بیمارستان، احتمال جلوگیری یا متوقف خونریزی در زمان بسیار بالاتر است. همچنین آبسه های گلو می تواند منجر به تشدید بیماری های مزمن مانند رماتیسم، پیلونفریت، سل، یا بیماری های قلبی عروقی شود. پیشگیری پیشگیری خاص از آبسه های گلو وجود ندارد.

پیشگیری از آبسه گلو

برای جلوگیری یا کاهش شانس ابتلا به بیماری: زمان برای درمان گلودرد یا سایر بیماری های عفونی گلو؛ عادت های بد را رها کنید یکسال و نیم به مدت معاینه در دندانپزشک؛ با تسکولیت مزمن - حذف غده؛ پیروی از قوانین بهداشت شخصی؛ دفاع از بدن را تقویت کنید.

برای اجتناب از عوارض، لازم است به شدت به دنبال توصیه های دکتر و قبل از موعد به قطع دوره آنتی بیوتیک. آبسه گلو یک التهاب دروغین از سلولز و گره های لنفاوی ناحیه پاراتونسلیار، پریگلوتیس یا زاگوشوتال است. اغلب آن به عنوان یک نتیجه از آنژین است، اما می تواند با mastoiditis، فارنژیت، اوتیت حاد گلودرد، طوالنی از رحم مخاطی، و غیره رخ می دهد.

آبسه گلو یک مفهوم عمومی است، که با توجه به ICD، ترکیبی از سه بیماری است:

paratonsillar ( آبسه لوزه ها) retropharyngeal سرسخت اتیولوژی و پاتوژنز آنتی بیوتیک ها برای آبسه بلافاصله پس از درمان جراحی اعمال می شود.

آنتی بیوتیک های طیف گسترده ای از اقدامات منصوب می شوند:

سفالوسپورین ها (cefpir، ceftazidime) فلوروکینولون ها (لووفلوکساسین، پفلوکساسین، اما کودکان با احتیاط) و همچنین آماده سازی سولفانیل آمید. علاوه بر درمان آنتی بیوتیک، سم زدایی درمان (reamberin)، آنتی هیستامین (لوراتادین، تواژیل) تجویز می شود. اجباری است که گلو خود را (حداقل 3 بار در روز) با یک محلول ضعیف از سودا با ید، فوراکیلین یا سایر آنتی سپتیک ها بشویید.

یک نوشیدنی فراوان تجویز می شود، UFO، اکسیژن با فشار بالا. با تشخیص به موقع و به درستی انجام درمان - مطلوب. بازیابی پس از 10-14 روز رخ می دهد. آبسه گلو، که به نام آبسه رتروفاگرنژال نیز نامیده می شود، اثرات تجاوز به گلو را از غدد پیشرو و لنفاوی نشان می دهد. ظهور این بیماری توسط میکروارگانیسم های پاتوژن ایجاد می شود که از طریق لنفوپات ها از طریق گوش میانی، بینی و بینی به بدن وارد می شود.

در بعضی موارد، آبسه رترفارنژل به علت بیماری هایی مانند:

تب ساردین؛ سرخک آنفلوآنزا علاوه بر این، آبسه آمیگدال ممکن است به علت آسیب های مکانیکی مخاط مخاطب سوراخ بینی ظاهر شود. انواع آبسه های گلو این نوع آبسه ها وجود دارد: گلودرد circumindicola؛ طرف فروپاشی بلع اغلب در سنین اولیه توسعه می یابد. این بیماری در طی یک بیماری التهابی عفونی یا بعد از آن رخ می دهد. آبسه رتورفارنژال جانبی اغلب در بزرگسالی یافت می شود. فوران های گسلی در ناحیه نزدیک حنجره متمرکز شده اند. عوامل ایجاد این روند در بیماری های عفونی گلو یا در آسیب مکانیکی مخاط است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (45 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits