دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مسواک | بهترین زمان برای عوض کردن مسواک

چند ماه یکبار مسواک را عوض کنیم؟

مسواک | بهترین زمان برای عوض کردن مسواک
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهترین زمان تعویض مسواک از نظر پزشکان!انجمن دندان پزشکی امریکا به مردم توصیه می کند مسواک خود را (یا در مسواک های برقی، سر آن را) هر سه ماه یک بار تعویض کنند. اما برخی دندان پزشکان معتقدند این زمان تعیین شده برای همه ی افراد مناسب نیست.

زمان مناسب تعویض مسواک کی است؟

زمان مناسب برای عوض کردن مسواک

یک مسواک معمولی می تواند بیش از ده میلیون جرم و باکتری را درون خود جای دهد.
مسواک وسیله ساده و در عین حال مفیدی برای تمیز و سالم نگه‌داشتن دندان‌ها محسوب می‌شود که در صورت بی‌توجهی به نکات لازم در حین خرید مسواک و نیز درست استفاده‌نکردن از آن سلامت دندان‌های شما را به خطر می‌اندازد.
مسواک محیطی بسیار مستعد برای پرورش میکروارگانیسم ها یا موجودات ریز میکروسکوپی است. این باکتری ها تهدید خیلی بزرگی برای این مرواریدهای سفید نخواهند بود.

بهترین نوع مسواک، مسواکی است که در دهانتان کاملا احساس راحتی کرده و دندان‌هایتان را بخوبی تمیز کند. مخروطی یا مستطیلی‌بودن سر مسواک و موج‌دار، صاف یا قوس‌داربودن ریشه‌های مسواک کاملا به شما بستگی دارد. هر نوعی را که انتخاب می‌کنید، باید با آن احساس راحتی کنید و به آسانی به تمام نقاط دهان شما دسترسی داشته باشد.

به گفته متخصصان:

تعویض مسواک یا تعویض سر مسواک (در صورتی که از مسواک برقی استفاده می کنید) به طور متوسط هر ۳ ماه یکبار صورت گیرد. البته این مدت زمان بیشتر از اینکه به خود مسواک بستگی داشته باشد به دارنده مسواک مربوط می شود. اگر شما دستان سنگینی داشته باشید برس مسواک ممکن است بسیار سریعتر از این زمان فرسوده شود.

چون مسواک محیط مناسبی برای رشد میکروب‌ها، باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها به شمار می‌رود، دقت کنید که بعد از هر سرماخوردگی، گلودرد و عفونت، افتادن در محیط‌های آلوده یا استفاده توسط افراد دیگر، مسواک خود را تعویض کنید.

نکته: مهم نیست از مسواک دستی و معمولی استفاده می‌کنید یا مسواک‌های برقی، چیزی که حائز اهمیت است تعویض بموقع آن است. زمان تعویض مسواک تنها موقعی است که نیازی به تقویم و زمان‌بندی ندارد.

همچنین بخوانید:

فواید چوب مسواک از نظر طب سنتی ایران

علت خونریزی لثه هنگام مسواک زدن

هشدار جدی در مورد عوارض مسواک نزدن!

ویژگی مسواک خوب کدامند؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits