دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تقویت ابرو با روشهای ساده خانگی
7
زمان مطالعه: 12 دقیقه
تقویت ابرو با روغن کرچک برای داشتن ابروها و مژه هایی پرپشت و زیبا ،روغن کرچک گزینه ای بسیار عالی و موثر شناخته شده است


راههای ساده پرپشت کردن و تقویت ابرو


تقویت ابرو یکی از کارهایی است که هر خانمی حداقل یکبار در طول زندگی خودش به آن احتیاج خواهد داشت. برگرداندن ابروها به دوران نوجوانی و پرپشت کردن آنها، آرزوی بسیاری از خانم‌هاست. لکه‌های سفید پوست که از وسط ابروها دیده‌می شوند، برای بسیاری از خانم‌ها عذاب آور است. بعضی‌ها مدام مداد به دست جلوی آینه هستند تا این نقاط خالی را پر کنند و انواع سایه‌های ابرو را می‌توان در کیف آرایشی آنها دید. درست است که استفاده از لوازم آرایشی می‌تواند ابروهای شما را پرپشت کند اما استفاده طولانی مدت از این مواد شیمیایی، عوارضی را به همراه دارد.


می‌توان به تاتو و کاشت ابرو نیز پناه برد که هزینه خاص خودش را دارد. می‌توان از راه‌های ساده‌تری هم استفاده کرد و سراغ مواد طبیعی رفت. روغن‌های طبیعی که به سادگی در منزل یا مغازه نزدیک منزل وجود دارند، می‌توانند ابروهای شما را به دوران نوجوانی بازگردانند. فقط باید کمی حوصله کنید و درمان‌هایی که در اینجا برای‌تان آورده ایم قدم به قدم بخوانید و 4 تا 7 هفته صبر کنید تا ابروها دوباره جوانه بزنند. فراموش نکنید که ابروها نقش مهمی در چهره شما دارند. ابروهای خوش‌حالت می‌توانند، چشمان شما را زیباتر نشان داد و حالت چشمان شما را تغییر دهند.


در ابتدای کار در صورت مشاهده هر گونه ریزش غیر طبیعی بهتر است به پزشک مراجعه کنید. آزمایش خون می تواند میزان آهن و کارکرد تیروئید شما را نشان دهد. چون مثلا کم کار شدن تیروئید می تواند باعث نازک شدن و ریزش مو، ابرو و مژه شود، همچنین آهن در فرآیند رساندن اکسیژن به سلول ها نقش دارد و اکسیژن از مواد مهمی است که به رشد ابرو و موها کمک می کند، در صورت تشخیص پزشک، خوردن غذاهای حاوی آهن یا قرص های آهن می تواند بسیار مفید باشد.


افراد زیادی در دنیا هستند که چنین مشکلی را دارند. ممکن است موی ابروها به علل متعددی دچار ریزش شوند، علت مهمی که می تواند منجر به این مورد شود، نوعی خاصی از بیماری به نام آلوپسیاست که در این بیماری سیستم ایمنی بدن، فولیکول های مو را به عنوان باکتری می شناسد و در نتیجه رشد ابرو و موها کند شده و در آمدن دوباره آن ها می تواند بسیار مشکل باشد.

ابرو


تقویت ابرو با راهکارهای طبیعی و ساده


تقویت ابرو با روغن زیتون


روغن زیتون مواد مغذی لازم برای رشد موها را به پوست و مو می رساند. می توانید چند قطره روغن زیتون را به ابروهای خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن نقطه از پوست خود کنید. ماساژ دادن پوست سبب بهبود و تسریع در رسیدن مواد مغذی به پوست می شود.
توصیه می شود که این کار را حداقل یک بار در روز و به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه بر روی پوست خود (مناطقی که رشد ابرو کم شده است) انجام دهید.

تقویت ابرو با روغن آووکادو


روغن آووکادو یکی از روغن های مغذی پوست و مو است. این روغن را بیشتر به کسانی توصیه می شود که پوستی ملتهب در کف سر دارند یا موهای شان بیش از اندازه نازک شده است.


تقویت ابرو با روغن بادام


بی شک یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها، روغن بادام است که دسترسی به آن نیز راحت است.


پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند. اگر این روغن را با محصولات شوینده مخلوط کنید اثربخشی بیشتری خواهد داشت اما به تنهایی هم می تواند موها را درخشان، چرب و مقاوم کند. برای رشد موها بهتر است از روغن بادام تلخ و برای پوست از روغن بادام شیرین استفاده کنید.


تقویت ابرو با روغن کرچک


برای داشتن ابروها و مژه هایی پرپشت و زیبا ،روغن کرچک گزینه ای بسیار عالی و موثر شناخته شده است. هر شب مقداری از این روغن را روی مژه ها بمالید و امیدوار باشید پس از مدتی کوتاه ضخیم تر شدن مژه ها و رشد ابرو و مژه جدید را مشاهده کنید. برای کسب نتیجه بهتر در این خصوص، می توانید از برس ریمل های قدیمی خود برای ابروها و مژه ها استفاده کنید.


تقویت ابرو با روغن نارگیل


روغن نارگیل برای رشد ابرو موثر است و علاوه بر تغذیه پوست، به نرم نگه داشتن پوست نیز کمک زیادی می کند. برای استفاده از آن چند قطره از روغن نارگیل را به ابروهای خود بمالید و ماساژ دهید.


تقویت ابرو با روغن رزماری


در طب سنتی معتقدند ماساژ دادن پوست سر با روغن رزماری برای جلوگیری از ریزش مو مفید است و پوست سر را سالم نگه می‌دارد. همچنین شاهد تولید انواع لوسیون از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده نیز هست.

تقویت ابرو با الوورا


تقویت ابرو با روغن فندق


امروزه، روغن فندق در بسیاری از عطاری‌ ها در دسترس است. چند قطره روغن فندق را روی سر انگشتان خود بریزید و ابروها را با آن ماساژ دهید. بهتر است این کار را در شب انجام دهید.اجازه دهید روغن فندق تا صبح رو ابروهایتان بماند. صبح بعد از بیدار شدن، می‌توانید صورت خود را با شوینده‌ ای ملایم بشویید. تکرار این درمان هر شب و تا زمانی که نتیجه مطلوب بگیرید، توصیه می‌شود.


تقویت ابرو با سیر


سیر به رشد ابروها کمک می کند، ولی با سوزش فراوان همراه است، روش استفاده آن به این صورت است که ، سیر را از وسط نصف کرده و کمی فشار دهید تا آب بیاندازد ،و بعد به موهای ابرویتان بمالید و آن ها را شانه کنید و بگذارید به مدت چند ساعت بماند. بهترین راه حل پیشنهادی به خانم ها این است که یک عدد سیر را رنده نموده،آب آن را در جهت رویش ابرو روی ابروها ( تغییر مدل ابرو ) کامل قرار دهند.پس از آنکه سیر خشک شد با آب ولرم ابروها را در جهت رویش شستشو داده و حداقل روزی دوبار به این کار ادامه دهند.


تقویت ابرو با قرص ال دی


یکی دیگر از همان باورهای عجیب و غریب که در میان بانوان خیلی هم کم نیست، این است که از قرص‌های ضدبارداری به عنوان دارویی برای رویش مو و درمان کم‌پشتی موهایشان استفاده می‌کنند. برخی از بانوان قرص‌های ضدبارداری را خرد کرده و به صورت پودر درمی‌آورند و از آن محلولی درست کرده و روی پوست سرشان می‌گذارند تا به رویش مجدد موهایشان که کم‌پشت شده‌اند، کمک کنند. این یک باور غلط درباره خواص قرص‌های ضدبارداری در سلامت و زیبایی موها است و این روش موجب رشد مجدد موها نمی‌شود.


بهتر است خانم‌ها اثرات دقیق قرص‌های ضدبارداری و خواص آنها را از پزشک خود بپرسند و از استفاده‌های بی‌دلیل و بی‌فایده از این قرص‌ها در مقاصد دیگر خودداری کنند. گرچه قرص‌های ضدبارداری دارای ترکیبات هورمونی هستند ولی جذب پوستی این هورمون‌ها از طریق پوست سر آن‌قدر ناچیز است که به شمار نمی‌آید و از سوی دیگر موجب تقویت رشد موهای شما نمی‌شود.


تقویت ابرو با آب پیاز


آب پیاز به رشد سریع‌تر و تقویت ابرو و متراکم‌تر شدن آنها کمک می‌کند. آب پیاز حاوی گوگرد است که بافت کلاژنی مناسب و موردنیاز برای رشد ابروها را بهبود می‌بخشد. از طرفی فولیکول‌های مو را هم تقویت می‌کند.

یک پیاز کوچک را رنده و آب آن را صاف کنید؛ابروهایتان را برای ۵ دقیقه با این محلول ماساژ بدهید؛ اجازه بدهید ابروهایتان خشک شوند، سپس با یک پاک‌کننده‌ی ملایم یا آب سرد ابروها را تمیز کنید .این روش را یک‌بار در روز برای چند هفته تکرار کنید.

اب پیاز برای تقویت ابرو


تقویت ابرو با زرده تخم مرغ


جنس موی ابروها از پروتئین کراتین است و تخم‌مرغ منبع عالی پروتئین به‌شمار می‌رود. بنابراین به بهبود سلامت، ضخیم شدن و تقویت ابرو کمک می‌کند.


زرده‌ یک عدد تخم‌مرغ را از سفیده‌ی آن جدا کنید؛ زرده را خوب هم بزنید و آن را با یک تکه پنبه یا یک گوش‌پاک‌کن به ابروهایتان بمالید؛ 15 تا ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس ابروهایتان را با آب سرد بشویید.این روش درمانی را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا به نتیجه‌ مطلوب برسید.


تقویت ابرو با بذر شنبلیله


بذر شنبلیله هم جزو دانه‌هایی است که به تقویت ابرو و افزایش ضخامت موهای ابرو کمک می‌کند. این بذر سرشار از پروتئین، نیکوتین و لسیتین که برای رشد و تقویت ابرو مؤثر است. بذر شنبلیله به بازسازی فولیکول‌های مو کمک می‌کند.


۱ قاشق چای‌خوری بذر شنبلیه را حداقل برای ۵ ساعت خیس کنید؛بذر خیس‌خورده‌ی شنبلیله را خوب له کنید؛ سپس کمی روغن نارگیل یا بادام به آن اضافه کنید؛این مخلوط را قبل از خواب به ابروهایتان بزنید و بگذارید تمام شب روی ابروهایتان بماند؛ صبح روز بعد ابروهایتان را با کمی آب گرم بشویید. این روش درمانی را ۲ تا ۳ بار در هفته به‌مدت ۲ ماه ادامه بدهید.


تقویت ابرو با آلوئه ورا


آلوئه‌ ورا دارای خواص مرطوب‌کنندگی و حاوی آنزیم‌هایی است که فولیکول‌های مو و ابرو را برای رشد سریع‌تر و ضخیم‌تر تغذیه می‌کند. آلوئه‌ورا پوست اطراف ابروها را هم بسیار نرم و لطیف می‌کند.


از یک برگ آلوئه‌ورا، قسمت اصلی یعنی همان بخش ژلاتینی آن را را جدا کنید و به آرامی ابروهایتان را با آن ماساژ بدهید؛ ۳۰ دقیقه زمان بدهید و سپس با مقداری آب ولرم ابروهایتان را بشویید.


روش دیگر این است که نصف قاشق چای‌خوری، ژل آلوئه‌ورا را با مقداری عسل یا روغن نارگیل مخلوط کنید و روی ابروهایتان بمالید 30 دقیقه صبر کنید و سپس ابروهایتان را بشویید . برای کسب نتیجه‌ی بهتر یکی از این روش‌ها را یک‌بار در روز انجام بدهید.


تقویت ابرو با لیمو ترش


لیمو ترش ابروهای‌ شما را براق می‌کند و می‌تواند برای رشد موهای ابرو و ضخیم‌تر شدن تارهای آنها مفید باشد. لیمو ترش سرشار از ویتامین C و B، اسید فولیک و سایر مواد مغذی است که کیفیت رشد موهای ابرو را بالاتر می‌برد.


یک برش لیمو را به آرامی روی ابروهایتان ماساژ بدهید؛۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم بشویید.چند برش لیموترش را در یک چهارم فنجان روغن نارگیل بخوابانید و بگذارید برای مدت حداقل ۱۵ روز در جای خشک و خنک بماند؛ این معجون را هر شب قبل از خواب با یک گوش‌پاک‌‌کن یا مقداری پنبه روی ابروها بمالید؛ صبح روز بعد با کمی آب ولرم بشویید.


هرکدام از این روش‌ها را یک‌بار در روز برای پرپشت شدن ابروهایتان انجام بدهید. زمانی‌که این محلول را روی ابروهایتان می‌زنید، تا ۲ ساعت در معرض نور آفتاب قرار نگیرید چون لیمو باعث روشن شدن رنگ ابروها می‌شود.


تقویت ابرو با شیر


شیر هم جزو موادی است که به پرپشت کردن ابرو و ضخیم‌تر شدن آنها کمک می‌کند. شیر سرشار از پروتئین و بسیاری مواد مغذی دیگر است که ریشه‌‌ی مو را تغذیه می‌کنند و رشد موها را بهبود می‌بخشد.


مقداری شیر در یک کاسه بریزید؛مقداری پنبه را به کمی شیر آغشته کنید و به آرامی روی ابروهایتان بمالید؛ اجازه بدهید ابروها خشک شوند، سپس آنها را با آب گرم بشویید؛ این روش درمانی را تا رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب ادامه بدهید.


تقویت ابرو با وازلین


استفاده از وازلین نیز تقریبا همانند روغن زیتون است با این تفاوت که شاید مجبور باشید، 2 بار در روز از آن استفاده کنید. البته روغن زیتون رشد ابروها را سریع تر می کند ولی وازلین بیشتر روی ضخامت موی ابروها تاثیر دارد و آن ها را ضخیم تر می کند و در نتیجه ابروها پرتر به نظر خواهند رسید. وازلین بیشتر برای کسانی مناسب است که ابروهای باریک را ترجیح می دهند ولی دوست دارند ابروهای شان پر و یکدست به نظر برسد.

تقویت ابرو با وازلین


نکات مهم برای داشتن ابروهای پرپشت

  • از وکس و اصلاح بیش از حد ابرو پرهیز کنید.
  • اطراف ابرو را با حرکات ملایم و دایره ای و در جهت رشد موهای ابرو ماساژ دهید.
  • از مصرف بیش از حد لوازم آرایش بر روی ابرو خودداری کنید. در صورت استفاده از مداد و سایه ابرو از فشار بیش از حد آن ها بر روی ابروها بپرهیزید.
  • به اندازه کافی استراحت کنید و از استرس دوری کنید. زیرا این دو می توانند بر روی رشد ابروها موثر باشند.
  • با نوشیدن آب فراوان بدن خود را هیدراته کنید.

divider

بیشتر بخوانید:

مدلهای ارایش چشم و ابرو مجلسی و شیک حرفه ای

معجزه خرگوشک برای رشد مو و ابرو

برای داشتن ابروی پرپشت بخوانید

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم




این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (7 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits