دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مزایای بی شمار مصرف کپسول کیوتن پلاس ۱۰۰
54
زمان مطالعه: 14 دقیقه
کپسول کیوتن پلاس 100 با تولید انرژی مورد نیاز سلول ها در سیستم گردش خون و سیستم ایمنی بدن، به رفع خستگی، دردهای عضلانی و ضعف عضلات بدن کمک شایانی می نماید.

آشنایی با موارد مصرف کپسول کیوتن پلاس 100

کپسول کیوتن پلاس 100 محصول شرکت یوروویتال با تولید انرژی مورد نیاز سلول ها در سیستم گردش خون و سیستم ایمنی بدن، به رفع خستگی، دردهای عضلانی و ضعف عضلات بدن کمک شایانی می نماید. کوآنزیم Q10 یک آنتی اکسیدان طبیعی بوده و رادیکال های آزاد را که موجب آسیب به سلول ها می شوند خنثی می کند.


کیوتن از جمله مواد شبه ویتامینی است که در عملکرد تمامی سلولهای بدن نقش اساسی دارند. این ماده به طور طبیعی در بدن ساخته می شود ولی با افزایش سن و برخی شرایط مانند مصرف برخی از داروها تولید آن در بدن، کاهش قابل توجهی می یابد. با مصرف روزانه یک کپسول کیوتن پلاس 100 نیاز بدن به این ماده با اهمیت به راحتی تامین خواهد شد.


هر کپسول کیوتن پلاس 100 علاوه بر 100 میلی گرم کیوتن کو آنزیم، حاوی ویتامین ث، ویتامین ای ، روی و فولیک اسید می باشد.این ویتامین ها و مواد معدنی در کنار هم می تواند بسیاری از نیازهای اصلی بدن را تامین کنند و سلامت فرد را تا حد زیادی تضمین نماید.

ویژگیهای کپسول کیوتن پلاس 100

  • تولید انرژی مورد نیاز سلول ها در سیستم گردش خون و سیستم ایمنی بدن
  • کمک به رفع خستگی، دردهای عضلانی و ضعف عضلات
  • حفظ سلامت سیستم قلب و عروق
  • کمک به حفظ سلامت، پوست، مو و ناخن
  • تنظیم فشار خون
  • پیشگیری از ایجاد بیماری های مزمن مانند سرطان
  • بهبود سردردهای میگرنی
  • پیشگیری از پیشرفت بیماری پارکینسون
  • پیشگیری‎ از پیری زودرس
  • آنتی‎اکسیدان و افزایش تولید انرژی

موارد مصرف کپسول کیوتن پلاس 100

همانطور که گفته شد، بدن انسان خود می تواند کیوتن مورد نیازش را تولید کند. ولی با افزایش سن بدن قادر به تامین کیوتن مورد نیاز خود نیست. در این صورت نیاز به مصرف مکمل کیوتن برای حفظ سلامتی بدن و تامین انرژی مورد نیاز، ضروری است. همچنین مصرف برخی از داروهای مثل پروپرانول و داروهای ضد چربی خون مثل لوواستاتین و آتورواستاتین با ایجاد اختلال در روند تولید کیوتن در بدن، باعث کاهش میزان کیوتن می شوند. مصرف مکمل کیوتن در این افراد نیز ضروریست.


کیوتن با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و از بروز بیماریهای قلبی و عروقی و همچنین سرطان پیشگیری نماید. تحقیقات نشان می دهد مصرف کیوتن در بیماری های تحلیل برنده اعصاب از قبیل پارکینسون و هانتینگتون می تواند بسیار مؤثر باشد. به ویژه اگر این مکمل در مراحل اولیه این بیماریهای مورد استفاده قرار بگیرد تا حد زیادی می تواند از پیشرفت آنها جلوگیری کند. همچنین کیوتن می تواند در بهبود سردردهای میگرنی مؤثر واقع شود و تعداد حملات میگرنی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. این شبه ویتامین می تواند مورد استفاده ورزشکاران و کسانی که فعالیت بدنی زیادی دارند نیز قرار بگیرد. چرا که مصرف مکمل کیوتن باعث تسهیل در آزادسازی انرژی در این افراد خواهد شد. همچنین این ماده می تواند در بهبود سریع بیماران، بعد از عمل های جراحی مؤثر واقع شود.

طریقه‌ مصرف کپسول کیوتن پلاس 100

روزانه یک عدد به همراه غذا مصرف شود. برای مقاصد درمانی، دوز 100 میلی گرم و بیشتر در روز توصیه می شود.

کیوتن پلاس

شرح مزایای مصرف کپسول کیوتن پلاس 100

یوبی کینیون یا کوآنزیم (CoQ10) Q10 در سال 1995 توسط فردکرین کشف شد. کوآنزیم Q10 یک ویتامین و یا ماده ویتامین مانند محسوب شده و مانند سایر ویتامین ها بطور طبیعی در منابع غذایی یافت می شود ولی مقدار آن در این منابع غذایی بسیار کمتر است. کوآنزیم Q10 در همه بافت ها سنتز می گردد. بیوسنتز آن یک فرایند چند مرحله ای است که حداقل به هشت ویتامین و چندین عنصر معدنی کمیاب نیاز دارد. کوآنزیم Q10 در چربی حل شده و در همه سلول های بدن وجود دارد و به عنوان کوآنزیم در بسیاری از مراحل آنزیماتیک مهم در تولید انرژی در درون سلول عمل می کند. بیشترین مقدار آن در اندام هایی چون کبد، قلب، عضله، کلیه و مغز یافت می شود. عملکرد دیگر آن به عنوان آنتی اکسیدان می باشد. سنتز درونی ویتامین و نیز جذب آن از طریق مواد غذایی موجب حفظ مقدار نرمال آن در یک فرد سالم می گردد. تأثیرات مثبت کوآنزیم Q10 در درمان بیماری ایدز، سرطان، زخم های معده، چاقی، دیس تروفی عضلانی، حساسیت، عملکرد سیستم ایمنی و نیز حفظ قدرت فیزیکی بدن مورد مطالعه قرار گرفته است.

نقش کوآنزیم Q10 در سلامت

ضد پیری:

کوآنزیمQ10 در بدن انسان ساخته شده و جهت انجام عملکرد های اساسی سلول ها ضروری است. مطالعات دانشمندان نشان می دهد که مقادیر کوآنزیمQ10 با گذشت سن و در بیماران قلبی، دیس تروفی های عضلانی، بیماری پارکینسون، سرطان، دیابت و نیز ایدز کاهش می یابد. همچنین برخی داروهای شیمیایی مقدار کوآنزیمQ10 را در بدن کاهش می دهد.کاهش مقادیر کوانزیم Q10 در اثر افزایش سن تاثیر قابل ملاحظه ای در بروز علائم و عوارض ناشی از پیری می گذارد .مصرف مقادیر مناسب این کوانزیم می تواند پیری را تاحدودی به تاخیر اندازد.

تولید انرژی:

سلول ها جهت تولید انرژی از کربوهیدراتها و چربی ها بصورت ATPیا انرژی مورد استفاده برای سلول ها، به کوآنزیم Q10 در غشای داخلی میتوکندری نیاز دارند. کوآنزیم Q10 بعنوان بخشی از زنجیر انتقال الکترون میتوکندریایی، الکترون ها را از اکی والان های تولید شده در متابولیسم گلوکز و اسیدهای چرب گرفته و سپس به پذیرنده های الکترونی انتقال می دهند. در عین حال پروتون ها را به خارج از غشای داخلی میتوکندری انتقال داده و ایجاد یک شیب پروتونی درآن می کنند. انرژی آزاد شده به هنگام بازگشت پروتون ها به بخش داخلی میتوکندری در تولید ATP مورد استفاده قرار می گیرد.

در انجام عملکرد سلولی:

لیزوزوم ها اندامک های سلولی هستند که برای گوارش بقایای سلولی تخصص یافته اند. آنزیم های گوارشی در لیزوزوم ها در PH اسیدی بیشترین فعالیت را دارند و لذا نیاز هست تا پروتون بطور مرتب وارد لیزوزوم شود تا PH اسیدی پایدار بماند. غشاهای لیزوزومی جدا کننده این آنزیم های گوارشی از بقیه بخش های سلولی حاوی مقادیر نسبتاً بالایی از کوآنزیم Q10 می باشند. تحقیقات اخیر نشان می دهند که کوآنزیم Q10 در انتقال پروتون ها در طول غشای لیزوزومی جهت ایجاد PH اسیدی نقش مهمی ایفا می کنند.

به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند:

کوآنزیم Q10 در شکل احیا شده به عنوان یک آنتی اکسیدان در میتو کندری و غشاهای لیپیدی عمل می کند و بدین ترتیب در زدودن رادیکال های آزاد، جلوگیری از پراکسیداسیون لیپید در غشاهای زیستی و نیز در لیپو پروتئین ها با چگالی کم (LDL) نقش دارد. همچنین پروتئین های غشایی را از آسیب های اکسیداتیو حفظ می کند. کوآنزیم Q10 تنها آنتی اکسیدان محلول در چربی می باشد که در بدن سنتز می شود. در بدن انسان Co-Q10 حاوی ۱۰ واحد ایزو پرنوئید می باشد که شکل غالب ،کوآنزیم Q10 است.


التهاب تقریباً در تمام بیماری ها و بویژه در بیماری قلبی- عروقی دیده می شود. مغز نیز به عنوان یک اندام حیاتی تحت تأثیر التهاب و استرس اکسیداتیو می باشد. سلول های مغزی که در معرض استرس اکسیداتیو بالا قرار می گیرند، در طول زمان از بین رفته و بایستی جایگزین گردند. کوآنزیم Q10 در کاهش تأثیرات اکسیداتیو نقش مهمی ایفا می کند.

تأثیر در بهبود مشکلات عصبی:

در بیماری های عصبی مانند بیماری پارکینسون ،ALS و آلزایمر اکسیداسیون مغزی از علایم شایع می باشد. کوآنزیم Q10 بعنوان یک عامل کاهش دهنده میزان پروتئین CRF یکی از نشانه های وجود التهاب، در کاهش علایم این بیماری ها نقش مهمی ایفا می کند. حدود دو سوم مغز از چربی ساخته شده است. همچنین میلین ،غلاف محافظت کننده که نورون های عصبی را می پوشاند از ۳۰% پروتئین و ۷۰% چربی ساخته شده است. تحقیقات دانشمندان در زمینه تأثیرات سودمند کوآنزیم کیوتن در بیماری MS و نیز ترمیم غلاف میلین نتایج مثبتی به همراه داشته است.همچنین مطالعات دانشمندان نشان از تأثیرات مثبت مصرف کوآنزیم Q10 در بیماران پارکینسونی و نیز در سردردهای میگرنی دارند.

کوآنزیم کیو

تاثیر در سلامت پوست:

کوآنزیم Q10 برای سلامت پوست مهم می باشد و همچنین تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد که مصرف موضعی CoQ10 می تواند از پوست در برابر نور خورشید و سایر تابش های مضر محافظت نماید. بررسی های دانشمندان آلمانی نشان می دهد که کوآنزیم Q10 از سطح پوست نفوذ کرده و به لایه های زنده اپیدرمیس رفته و در آنجا استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد که از تأثیرات مهم آن کاهش چین و چروک پوست می باشد. مطالعه دیگری در ایتالیا نشان می دهد کوآنزیمQ10 در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی شده پوست نیز تأثیر بسزایی می تواند داشته باشد.

به عنوان یک ماده ضد سرطان:

اندازه گیری میزان CoQ10 در بیماران ملانومایی می توانند در تعیین مرحله بیماری، اینکه متاستاز داده است یا نه، کمک نماید. در اواسط دهه ۱۹۶۰، محققان ژاپنی نشان دادند که در میوکاردیوم یا عضله قلبی، مقادیر فراوان CoQ10 ذخیره شده است.

در سلامت سیستم قلبی و عروقی:

تأثیر کوآنزیم Q10 در قلب قابل ملاحظه می باشد: قلب انسان یکی از اندامهای بسیار پر انرژی است که در روز حدود ۰۰۰/۱۰۰ بار و در سال ۳۶ میلیون بار می زند و جهت تأمین انرژی مورد نیاز خود، به کوآنزیم Q10 نیاز مبرم دارد.

در تنظیم ژن ها:

مطالعات دانشمندان در زمینه نقش کوآنزیم Q10 بعنوان یک تنظیم کننده قدرتمند ژن ها، به نتایج مثبتی رسیده است. فهرست وسیع ژن هایی که توسط CoQ10 تنظیم می گردند می تواند در تعیین مکانیسم مولکولی تنظیم بروز ژن توسط CoQ10 کمک فراوانی نماید.

تقویت سیستم ایمنی:
نقش CoQ10 در تقویت سیستم ایمنی حیاتی است. CoQ10 عملکرد سیستم ایمنی را در افراد با نقص ایمنی (مانند ایدز) و عفونت های مزمن ناشی از ویروس، باکتری یا قارچ تقویت می کند.

در دیابت:

مکمل کوآنزیم Q10 می تواند در سلامت قلب و نیز کاهش قند خون و کنترل مقادیر بالای کلسترول و نیز فشار بالای خون در بیماران دیابتی موثر باشد. موارد مذکور از شایع ترین علایم در دیابت می باشند.

حفظ قدرت بدنی در افراد:

کوآنزیم Q10 می تواند مقاومت فیزیکی را در افراد مبتلا به انسفالومیوپاتی میتوکندریایی بهبود بخشد. مطالعات دیگر نشان می دهد که مکمل CoQ10 در بهبود و حفظ قدرت فیزیکی در افراد سالم نیز می تواند موثر باشد.

در تنظیم میزان کلسترول خون:

در افرادی که کلسترول آنها بالاست، میزان کوآنزیم Q10 پائین می آید. علاوه بر این داروهای پائین آورنده کلسترول خون که استاتین نامیده می شوند مانند لوواستاتین، پاراواستاتین و … نیز ذخایر CoQ10 را بدون اینکه تأثیر این داروها را در کاهش کلسترول کاهش دهد، جبران می نماید.

کمبود کوآنزیم Q10:

کوآنزیم Q10 بطور طبیعی در بدن انسان ساخته می شود. ولی در بیمارانی که بیوسنتز CoQ10 به خاطر بروز اختلالات میتوکندریایی یا متابولیکی شدید یا کاهش شدید در جذب CoQ10 از مواد غذایی مختل می گردد، کمبود آن رخ می دهد. همچنین در بیماران دیابتی، سرطانی و قلبی کاهش میزان کوآنزیم Q10 مشاهده می گردد.

منابع غذایی برای CoQ10 :

منابع غذایی سرشار از کوآنزیم Q10 عبارتند از گوشت ماهی و ماکیان و نیز سویا.

مقدار مورد نیاز کوآنزیم Q10 برای بدن چه میزان است؟

بر اساس مطالعات صورت گرفته در دانمارک میزان متوسط مصرف روزانه کوآنزیم کیوتن ۳ تا ۵ میلی گرم در روز برآورد شده است.

چه کسانی نیاز بیشتری به مصرف کو آنزیم Q10 دارند؟

به خاطر داشته باشیم کوآنزیم Q10 به علت داشتن تأثیرات متعدد در بدن، برای هر کسی در طول زندگی مورد نیاز می باشد.

  • افرادی که بطور مرتب به ورزش می پردازند.
  • افراد سالخورده
  • افرادی که در محیط های آلوده زندگی می کنند.
  • افرادی که پوست ضعیفی دارند.
  • افرادی که از مشکلات قلبی- عروقی رنج می برند.
  • افرادی که دچار اختلالات از بین برنده عصبی هستند.

کپسول کیوتن پلاس


اسید فولیک موجود در کپسول کیوتن پلاس 100

فولیک اسید به همراه ویتامینB12 در تشکیل، بلوغ و تکثیر سلول های قرمز خونی تأثیر می گذارد. همچنین برای رشد و تقسیم همه سلول های بدن شامل سلولهای عصبی و نیز تعدادی از انتقال دهنده های عصبی یا نوروترانسمیترها نیز لازم است. در تولید اسیدهای نوکلئیک شامل RNA , DNA که حاملین اطلاعات ژنتیکی می باشند، نیز موثر است. در متابولیسم پروتئین شرکت داشته و در فرایند رشد عمومی بدن کمک می کند. در تشکیل آنتی بادی ها که عوامل از بین برنده عفونت می باشند نقش داردودر سلامت پوست و مو نیز موثر شناخته شده است.
فولیک اسید مهمترین ماده غذایی شناخته شده برای خانم های باردار و جنین در حال تکامل می باشد. اسید فولیک تولید شیر را نیز افزایش می دهد. کمبود فولیک اسید موجب آنمی یا کم خونی می گردد که در زنان باردار و کودکان بیشتر دیده می شود. علایم دیگر شامل اختلالات پوستی، ریزش مو، اختلال در گردش خون، خستگی و افسردگی نیز می تواند به هنگام کمبود اسید فولیک بروز نماید. اختلالات تولید مثلی مانند سقط های خودبخودی و زایمان های بسیار دردناک و نیز افزایش میزان مرگ و میر در نوزادان نیز می تواند از دیگر علایم باشد.

ویتامین C موجود در کپسول کیوتن پلاس 100

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب بوده و جهت رشد و تکامل طبیعی بدن لازم است. در ترمیم بافت ها در تمام بخشهای بدن و سنتز کلاژن که پروتئین ضروری در ساخته شدن پوست، عضله هاو رگ های خونی می باشد، نقش دارد. ویتامین C در سلامت استخوان ها، دندان ها و غضروف های بدن موثر است و یکی از آنتی اکسیدانهای شناخته شده در بدن است.

ویتامین E موجود در کیوتن پلاس 100

ویتامین E متشکل ازهشت آنتی اکسیدان است که مهمترین آنها، آلفاتوکوفرول می باشد و تنها شکلی از ویتامین E است که بطور فعال در بدن انسان ساخته می شود. ویتامین E در همه بافت های بدن ذخیره گشته و این ذخایر بافتی می تواند در مقابل کمبود این ویتامین، مقاومت نشان دهد.این ویتامین جهت انجام عملکردطبیعی تولید مثلی، باروری و افزایش قدرت جنسی مردانه بسیار موثر است. ویتامین E مانع تخریب اسیدهای چرب اشباع نشده، هورمون های جنسی و ویتامین های محلول در چربی توسط اکسیژن گشته و موجب گشاد شدن مویرگ ها شده و جریان خون به بافت عضلانی را افزایش می دهد. لخته های خون را حل کرده و مانع از تشکیل آنها می شود. ولی در انعقاد طبیعی خون بی تأثیر است. موجب افزایش ادرار نیز می گردد.


ویتامین E در رطوبت، نرمی و لطافت پوست نیز موثر است و خاصیت محافظت کنندگی در برابر نور آفتاب دارد. کمبود ویتامین E منجر به تغییرات تخریبی در مویرگ های خونی و نهایتاً بیماری های قلبی و کبدی می گردد. کمبود این ویتامین در مغز نیز بسیار تأثیر گذاشته و قدرت جنسی را تا حد زیادی کاهش می دهد. کمبود دراز مدت ویتامین E موجب بروز اختلالات تولید مثلی، سقط جنین، ناباروری و اختلالات عضلانی نیز می گردد.

عوارض جانبی کپسول کیوتن پلاس 100

کیوتن یک مکمل بسیار بی ضرر است و مصرف آن حتی در دزهای بالا مشکل مهمی را به وجود نمی آورد. در موارد نادر مصرف دزهای بالای 200 میلی گرم باعث ایجاد مشکلات گوارشی از قبیل اسهال و استفراغ شده است. که این مشکل با تقسیم دزها در چند وعده به راحتی حل می شود. خانمهای باردار و افرادی که داروی خاصی مصرف می کنند بهتر است قبل از مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت نمایند.
افراد مبتلا به اختلالات مزمنی مانند نارسایی قلبی، مشکلات کلیه یا کبد، یا دیابت باید با احتیاط از این مکمل استفاده کنند. CoQ10 می‌تواند سطح قند خون و فشار خون را کاهش دهد. دوزهای بیشتر از 300 میلیگرم می‌تواند بر سطح آنزیم کبدی تاثیر بگذارد

تداخلات دارویی کپسول کیوتن پلاس 100

افرادی که داروهای رقیق‌کننده خون و تیروئید مصرف می‌کنند باید قبل از مصرف مکمل CoQ10 با پزشک خود مشورت کنند. با توجه به کمبود شواهد در مورد ایمنی این مکمل، استفاده از آن برای کودکان یا برای زنان باردار یا شیرده توصیه نمی‌شود.

هشدار مصرف کپسول کیوتن پلاس 100

در خانم های باردار و شیرده

شرایط نگهداری کپسول کیوتن پلاس 100

دور از دسترس اطفال و در جای خشک و خنک نگهداری شود.

divider

بیشتر بخوانید:

با این مواد غذایی دارای آنتی اکسیدان طول عمر و جوانی خود را تضمین کنید!

ده آنتی اکسیدان که کمتر می شناسید

ویتامین E و فواید مصرف آن

فواید مصرف مکمل A-Z ویتامین + لوتئین ( A-Z Completten)

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (54 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits