دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
5 خاصیت معجزه آسا آب کرفس
11
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آب کرفس اکثرا با مواد دیگری مخلوط میشود تا طعم بهتری ایجاد شود اما میدانید که آب کرفس خالص چه فواید فوق العاده ای دارد ؟

آب کرفس برای همه خوب است، مهم نیست که چه شرایط زندگی دارید، چه شغلی دارید و یا کجا زندگی میکنید.

فواید آب کرفس

آب کرفس تقویت کننده شکم است

آب کرفس پر از فیبرهای طبیعی هست که حتی زمانی که به راحتی با چشم هم مشخص است. استفاده و خوردن این فیبرها باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش شما میشود و همچنین تاثیرات مثبت زیادی را بر اعصاب شما دارد و بسیار آرامش بخش است.

آب کرفس میتواند عفونت های موجود در سیستم گوارش را از بین ببرد و این خاصیت فوق العاده برای افرادی که بیماری های گوارشی دارند فوق العاده است.

مقادیر بالای سدیم موجود در کرفس میتواند باعث افزایش جذب غذا در سیستم گوارش شما شود. آنزیم های موجود در آب کرفس باعث افزایش مقدار هیدروکلریک اسید میشود که به هضم آسان غذا کمک شایانی میکند.

اگر هر روز صبح قبل با شکم خالی دو لیوان آب کرفس بخورید، در مدت یک هفته تاثیرات شگفت انگیز آن را در بدن خود مشاهده خواهید کرد.

آب کرفس برای استخوان ها

اگر توجه کرده باشید متوجه میشوید که حتی شکل کرفس هم مثل استخوان است. در واقع در کرفس 23% سدیم وجود دارد و در استخوان انسان هم 23% سدیم وجود دارد. جالبه.

کرفس و آب کرفس از مقادیر بالایی از کلسیم و سیلیکون برخوردار است که برای بازسازی بافت های استخوانی آسیب دیده موثر است. همچنین کرفس دارای ویتامین k است که در متابولیسم استخوان و مقابله در برابر آرتروز نقش اساسی دارد.

البته به یاد داشته باشید که برای اینکه از تمامی آب کرفس بتوانید استفاده کنید ، حتما باید آن را بصورت تازه تهیه کنید.

آب کرفس
آب کرفس

آب کرفس برای پاک سازی خون

آب کرفس دارای ترکیباتی هست به نام "کومارین" که به فعالیت گلوبول های قرمز کمک میکند. همچنین این مواد در کاهش فشار خون و پاکسازی خون کمک نقش زیادی دارند.

همچنین سدیم موجود در آب کرفس به کنترل میزان غلظت خون کمک شایانی دارد و از غلیظ شدن بیش از حد خون جلوگیری میکند. آب کرفس سرشار از ویتامین A و C و آهن و منیزیم است که در عمل ساخت گلبول های قرمز هم تاثیر گذار است.

آب کرفس ضد سموم است

یکی دیگر از خاصیت های شگفت انگیز آب کرفس توانایی آن در کنترل میزان اسیدی بودن بدن است که به این وسیله میتواند هرگونه عامل اسیدی را خنثی کند. این خاصیت آب کرفس در محافظت از سلول های سالم و کنترل سطح مواد معدنی ضروری تاثیر گذار است و خطر بیماری های قلبی، بیماری های استخوانی و التهابات را کاهش میدهد و با تقویت سیستم ایمنی باعث میشود تا وزن خود را بخوبی در حالت متعادل حفظ کنید.

ترکیب سدیم و پتاسیم موجود در آب کرفس باعث افزایش میزان ادرار شده و به دفع سموم کمک میکند. همچنین با دفع کلسیم اضافی به کلیه کمک کرده و از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری مینماید.

آب کرفس
آب کرفس

آب کرفس ضد التهاب است

دو ترکیب به نام های "پولیستیلین" و "لوتلوئین" که در آب کرفس وجود دارد باعث شده تا این آبمیوه طبیعی یک ضد التهاب بسیار قوی باشد.

این خاصیت ضد التهاب آب کرفس موجب جلوگیری از بیماری هایی همچون : آرتروز، بیماری های قلبی، سرطان و آلزایمر میشود.

divider

طرز تهیه آب کرفس



امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با خواص آب کرفس آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (11 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits