دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت شایع کاهش میل جنسی مردان و عواملی که در سرد مزاجی مردان موثر است.

دلایل روانی کاهش میل جنسی در آقایان چیست؟

علت شایع کاهش میل جنسی مردان و عواملی که در سرد مزاجی مردان موثر است.
5
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کاهش میل جنسی در بسیاری از افراد اتفاق می‌افتد، اما معمولا از آن کم صحبت می‌کنند، به ویژه در مردها. آنها از اینکه دیگران فکر کنند از نیروی مردانگی‌شان کم شده است، وحشت دارند. دلایل بسیاری کاهش میل جنسی را به وجود می آورند و در عین حال روش های...

انواع کاهش میل جنسی و علت آن

کاهش میل جنسی به عنوان یکی از اختلالات جنسی شایع می باشد که به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شوند:

نوع اولیه

در این نوع به علت اختلالات آناتومی و عملکردی و فیزیولوژیکی مثل اختلال در تشکیل غدد جنسی و یا نارسایی اولیه غدد جنسی ایجاد می شود. از مشخصات این نوع بی میلی جنسی این است که یک فرد بعد از بلوغ اصلاً میل و تمایل جنسی ندارد. این مشکل به صورت شایع در کسانی که غده هیپوتالاموس و یا هیپوفیز آنها در ترشح هورمونی محرک جنسی کم کار هستند و لذا باعث می شود که هورمون تستوسترون این افراد شدیداً کاهش پیدا کند. این نوع خیلی نادر ولی در افراد جوان در مواقعی ما مشاهده می کنیم.

نوع ثانویه میل جنسی

در این نوع یک فرد میان سال که کاملاً از نظر جنسی فعال بوده به صورت ناگهانی از کاهش میل جنسی شکایت می کنند.

علل کاهش میل جنسی

علل کاهش میل جنسی

علل مختلفی در کاهش میل جنسی دخیل هستند که به توضیح تک تک آنها می پردازیم:

۱- تشویش ذهنی

نیروی ذهنی موتور محرک مسایل جنسی می باشد. هر گونه مشغولیت، درگیری های ذهنی و یا بیماری های روحی و روانی از قبیل افسردگی، استرس و اضطراب که باعث تشویش ذهن میشوند شدیداً میل جنسی را کاهش می دهد.

۲- داروها

بیمارانی که مبتلا به فشار خون و افسردگی هستند و از داروهای ضدافسردگی و ضد فشارخون استفاده می کنند اغلب دچار اختلال در نعوظ و کاهش شدید میل جنسی می شوند.

۳- بیماری های جسمی

ابتلا به بیماری های بدخیم دیابت، فشارخون، بیماری . ام اس بیماری های تصلب شرائین و درگیری عروق از عواملی هستند که هم قدرت نعوظ و هم میل جنسی را کاهش می دهد.

۴- عدم هماهنگی زوجین

امروزه مردان زیادی را می بینیم که مبتلا به انزال زودرس هستند که این قضیه باعث ناراحتی همسرشان می شود و این افراد به علت از دست دادن اعتماد به نفس و ترس از قرار گرفتن در این شرایط ناراحت کننده به صورت روحی و روانی دچار کاهش میل جنسی می شوند.

۵- اتفاقات ناخوشایند و حاد زندگی

افرادی که به صورت ناگهانی در معرض اتفاقات ناخوشایند و ناراحت کننده زندگی از قبیل طلاق، از دست دادن عزیزان، ورشکستگی مادی و غیره می شوند مبتلا به کاهش میل جنسی ناگهانی می شوند.

علل کاهش میل جنسی

۶- مصرف الکل و اعتیاد به مواد مخدر

با توجه به باور غلط بعضی از مردان جهت درمان انزال زودرس از تریاک و غیره استفاده می کنند که این وابستگی در نهایت باعث تحلیل رفتن میل جنسی مردان می گردد.

۷- مصرف الکل

در دراز مدت باعث اختلال در نعوظ و افت میل جنسی می شود.

۸- افت میل جنسی بعد از زایمان

خانم ها بعد از زایمان به علت تغییر در ترشحات هورمونی و شیردهی به درجاتی دچار افت میل جنسی خواهند شد که بسته به افراد درجه آن فرق می کند.

۹-کمبود ثانویه در هورمون های جنسی و یا یائسگی مردانه

هر فرد جوانی که از کاهش میل جنسی، اخیراً مراجعه می کند ما بیمار را از نظر سلامت هورمون های جنسی بررسی می کنیم که عبارتند از:

۱۰- بررسی هورمون های جنسی

اندازه تستوسترون خون

تستوسترون قوی ترین هورمون مردانه است که در توان جنسی و میل جنسی مردان جوان مؤثر می باشد. هر گونه کاهش در تستوسترون خون باعث افت میل جنسی خواهد شد.

بالارفتن پرولاکتین خون

بالارفتن پرولاکتین خون به علت ترشح بیش از حد آن از مغز به علت تومور می تواند خود را با کاهش میل جنسی و بزرگی پستان های مرد جوان و میانسال نشان دهد. که باید درمان شود.

گرایش همجنس گرایانه

به عنوان اختلال جنسی یا منشاء روحی و روانی باعث افت میل جنسی به جنس مخالف می گردد. که باید توسط روانکاو بررسی شود

۱1- سرکوب کننده های میل جنسی با منشاء طرف مقابل

به عنوان مثال بوی نامطبوع، عدم ظاهر فیزیکی آراسته، ساختار فیزیکی از قبیل چاقی بیش از حد و یا لاغری مفرط و … که باعث سرکوب اشتیاق جنسی طرف مقابل می شود.

۱2- اختلاف و تنش جدی با شریک جنسی

با منشاء روحی و روانی باعث افت میل جنسی خواهد شد.

علل کاهش میل جنسی

درمان کاهش میل جنسی

اگر مبتلا به کاهش میل جنسی هستیم چه کار باید کرد؟ درمان براساس علت ایجاد کنننده می باشد.

و اما توصیه های کلی اینجانب:

۱- درمان بیماری های زمینه ای: اگر بیماری جسمی و روحی باعث ایجاد مشکل هستند باید درمان شوند. مثل دیابت، فشارخون و مشکلات هورمونی

۲- حرکت به طرف ارامش ذهن و اعصاب نیروی ذهنی قدرتمندترین قمست نیروی جنسی است پس حرکت به طرف آرامش ذهن، کاهش و کنترل استرس و کاهش تنش و درگیری، کاهش عصبانیت، حرکت به طرف نشاط روحی، خواب متناسب، غذای خوب، ورزش و نرمش مداوم جزء موارد ضروری هستند که جهت حفظ میل جنسی باید آنها را داشته باشید.

۳- مشاوره با کارشناسان مسایل زناشویی

۴- یادگیری مهارت های برقراری ارتباط موثر با جنس مخالف

۵- رسیدگی به بهداشت فردی و معطرر بودن و آراستگی ظاهر برای طرف مقابل و ایجاد تنوع و جذابیت هر چه بیشتر برای طرف مقابل از مواردی هستند که باید جهت درمان و حفظ میل جنسی رعایت کنیم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.8 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits