دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان گرفتگی صدا با طب سنتی
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
درمان گرفتگی صدا با طب سنتی:درمان سریع گرفتگی صدا/روش‌های معجزه‌آسا برای رفع گرفتگی صدا/ با این بخش از دلگرم همراه باشید و با این دمنوش‌های گیاهی خوش‌صدا شوید.

درمان سریع گرفتگی صدا

روش‌های معجزه‌آسا برای رفع گرفتگی صدا/ با این بخش از دلگرم همراه باشید و با این دمنوش‌های گیاهی

خوش‌صدا شوید.

hoarseness

رفع گرفتگی صدا

متخصصان معتقدند هنگام گرفتگي صدا كه درفصل زمستان رخ مي دهد، سكوت بهترين درمان است. به نقل از خبرگزاري آلمان، متخصصان آلماني معتقدند صحبت نكردن به بهبود گرفتگي صدا كمك مي كند زيرا باعث وارد شدن فشار كمتري به تارهاي صوتي و حنجره مي شود.جوا كردن به دليل واردكردن فشار صوتي و [...]متخصصان معتقدند هنگام گرفتگي صدا كه درفصل زمستان رخ مي دهد، سكوت بهترين درمان است. متخصصان آلماني معتقدند صحبت نكردن به بهبود گرفتگي صدا كمك مي كند زيرا باعث وارد شدن فشار كمتري به تارهاي صوتي و حنجره مي شود.

نجوا كردن به دليل واردكردن فشار صوتي و تحريك سيستم صوتي كمتر به بهبود گرفتگي صدا كمك مي كند.علت اصلي گرفتگي صدا اغلب سرايت عوامل بيماري سرما خوردگي است به همين دليل متخصصان توصيه مي كنند هنگام بروز سرما خوردگي از مكانهاي پردود اجتناب كرده و آب زيادي مصرف كنيم.علاوه بر اين بستن گلو وگرم نگه داشتن آن و كاهش استفاده از مواد محرك، به جلوگيري از بروز گرفتگي صدا كمك مي كند. هواي خشك ايجاد شده درنتيجه وسايل گرم كننده باعث تحليل رفتن تارهاي صوتي ميشود.

بر اساس اين گزارش متخصصان معتقدند: افرادي كه دچار گرفتگي صدا شده اند بايد به طور منظم هواي تازه استنشاق كرده و درهواي آزاد پياده روي كنند.برای درمان گرفتگی صدا در موقع سرماخوردگی می‌توان از دمنوش‌های گیاهی مانند آویشن مانند تنورک، گل گاوزبان استفاده کرد و این گیاهان خلط گلو و عفونت ناشی از ‌آن را از بین می‌برد.

مصرف گل گاوزبان و عناب و همچنین شربت شیرین بیان می‌تواند گرفتگی صدا را در افراد سرما خورده رفع کند و سلامتی تارهای صوتی را به انسان باز گرداند.دمنوش گل گاوزبان و عناب را باید روزی 2 بار مصرف کرد تا اثربخشی آن در خود سرماخورده دوچندان شود و می‌توان شربت شیرین بیان را برای بهبودی کامل گرفتگی صدا روزانه یک استکان قبل از غذا استفاده کرد.

مخلوط گل زوفا، بنفشه کاکوتی و آویشن می‌تواند به صورت دمنوش گرفتگی صدا را با تقویت تارهای صوتی و رفع عفونت گلو از بین ببرد و این یک روش قدیمی و سنتی برای درمان گرفتگی و دورگه‌ای صدا در زمان عارضه سرماخوردگی است.

غرغره کردن مایعات و گلوشوی ها باعث افزایش گرفتگی صدا یا طولانی شدن زمان بهبود خواهد شد. عجب نکنید. حین غرغره سیالات یا مایعات، بسیاری از مردم نمی توانند مایع سیال را در انتهای دهان خود بغلتانند و همین عادت، باعث تحریک بیشتر تارها و نواحی حنجره و گلو خواهد شد.

قهوه، شکلات، چای، کوکا و هرچه دارای کافئین است، به خشکی بیشتر گلو و تارهای صوتی می انجامد؛ از مصرف آنها حداقل در زمان گرفتگی صدا یا سرماخوردگی خودداری کنید.
به جای همه آنها آب ولرم بنوشید، بخصوص اگر گرفتگی صبحگاهی یا بیداری بعد از خواب صدای تارهایتان را خشن کرده است.

از مکان های آلوده به دود سیگار، غبار و خاک اره، مواد شیمیایی و مانند اینها دور شوید. همه آنها جلوی استراحت تارها و بهبود را می گیرد.اگر نمی توانید از صاف کردن صدایتان جلوگیری کنید، حداقل مدام آن را تکرار نکنید. سرفه کردن یا صاف کردن صدا و گلو، زمان بهبود و درمان تارها را افزایش می دهد.

در طب سنتی، خوردن لعابی که پس از جوشاندن چهار تخم یا چهار دانه حاصل می شود، برای درمان گرفتگی صدا، نرم کردن سینه و تارهای صوتی مفید دانسته شده است. دانه «به» به تنهایی، بامیه، خوردن سیب همراه با جویدن دانه هایش نیز باعث نرمی صدا می شود.در بین برخی از مردم، خوردن مقداری جوشانده برگ کرفس یا اسفناج پخته هم به عنوان رافع گرفتگی صدا متداول است.

*********************************************************

گردآوری شده مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits