دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
11 خاصیت باور نکردنی کوئرستین از نظر علمی
3
زمان مطالعه: 8 دقیقه
مزایای کوسترکتین عبارتند از: پیشگیری از آلرژی، جلوگیری از رادیکال های آزاد، حمایت از سلامت قلب و عروق، کاهش درد، کنترل فشار خون، افزایش پوست،

کوئرستین چیست؟

خواص سلامتی کوئرستین شامل جلوگیری از آلرژی ها، جلوگیری از رادیکال های آزاد، حمایت از سلامت قلب و عروق، کاهش درد، افزایش استقامت، کنترل فشار خون، افزایش پوست، جلوگیری ازایجاد سلول های سرطانی، مفید در بیماری آترواسکلروز، کنترل سطح استرس و حمایت از سلامت تنفسی است.

Quercetin فلاونوئیدی است که به طور گسترده ای در رژیم غذایی انسان به علت اثرات مثبت آن بر سلامت عمومی در نظر گرفته شده است. این فلاونوئید انواع مختلفی از مشکلات سلامتی را درمان می کند و معمولا در میوه ها و سبزیجات، به عنوان مثال، سیب، میوه های مرکبات، پیاز، زیتون، انواع توت ها و انگور یافت می شود.

divider

Quercetin چیست؟

این ماده در سبزیجات و میوه های تازه یافت می شود،این موضوع باعث افزایش فعالیت و تولید انرژی می شود. شما می توانید مقدار زیادی از کوئرستین را با مصرف آب انار تازه به طور مرتب دریافت کنید. و شما می توانید بدن خود را فقط با نوشیدن یک فنجان گرم چای سبز غنی کنید.

علاوه بر منبع طبیعی، مکمل های کوئرستین نیز در بازار موجود است. به گفته کارشناسان، مصرف آن در هر شکل می تواند استرس را کاهش دهد. این فلاونوئید بالقوه برای حفظ سلامت تنفسی نیز مفید است. در اینجا این ماده باعث تشویق شما به مصرف غذاهایی می شود که مقدار زیادی کوئرستین مصرف می کنند.

divider

جدول ارزش غذایی کوئرستین (Quercetin) :

خصوصیتمیزان ارزش غذایی
ارزش تغذیه ای Quercetin
سدیم25 میلی گرم
کلسترول0 میلی گرم
تیهامین120٪
ریبوفلاوین110٪
نیاسین90٪
ویتامین B6 110%
ویتامین E135٪
ویتامین D150٪

divider

11 خاصیت کوئرستین :


1.به درمان آلرژی کمک می کند :

Quercetin به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی شناخته می شود که آلرژی های فصلی و همچنین حساسیت به مواد غذایی را از بین می برد. علاوه بر این، فلاونوئید دارای توان بالقوه برای کاهش آستیگماتیک و واکنشهای پوستی است.
بدن شما طبيعتا هيستامين توليد مي کند.

این ماده چیزی است که به عنوان واکنش آلرژیک بدن شناخته شده است که خوشایند نیست. Quercetin دو عمل انجام می دهد؛ اول، این با این ماده ناسالم مبارزه می کند و سپس بدن شما را بهتر می کند. هنگامی که دفع هیستامین ها تثبیت می شود، علائم آلرژی، به عنوان مثال، چشم آبریزش، سرفه، لب های تورم زبان، به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

2. از گسترش رادیکال های آزاد جلوگیری می کند :

Quercetin همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. با این حال، در طول اکسیداسیون، تعدادی از مواد نامطبوع تشکیل می شوند، از جمله رادیکال های آزاد، که بسیار آسیب رسان است. گفته می شود که این رادیکال های آزاد سلول های بدن را از بین می برند که بدن شما را در برابر عفونت های مختلف محافظت می کند.

آنها حتی می توانند بر قابلیت های DNA تأثیر بگذارند و جهش سلول ها را افزایش دهند. مصرف غذاهای حاوی مقادیر مناسب کوئرستین برای حفظ رادیکال های آزاد و مواد منفی در خلأ ضروری است.
3 Quercetin برای سلامت قلب و عروق مفید است.

حفظ سلامت قلب و عروق برای زندگی سالم ضروری است. شما می توانید آن را به سادگی با استفاده از کوئرستین به زندگی روزانه خود ادامه دهید این یک منبع عالی است که از عوارض مختلف سلامت جلوگیری می کند. مصرف زیاد غذاهای حاوی کوئرستین صاف شدن و رقیق شدن خون در شریان ها شده واز لخته شدن خون جلوگیری می کند.به خصوص در افراد مسن که موجب جلوگیری از سکته مغزی می شود.

4. کاهش درد :

درد مشترک ناشی از آرتریت یا بیماری التهابی می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. پزشکان معمولا مسکن های شدید را تجویز می کنند که می تواند در مدت زمان طولانی در بدن شما رسوب کند. به همین دلیل ضروری است که با فرم طبیعی تری با درد مبارزه کنیم - و هیچ چیز نمی تواند بهتر از کوئرستین باشد.

کارشناسان معتقدند که مکمل های مصرفی غنی شده با کوئرستین می توانند سطح درد را بدون هیچ گونه عوارض جانبی کاهش دهند. بسیاری از مطالعات نیز حاکی از این است که مصرف این فوق فلاوئنویید نه تنها باعث کاهش درد آرتریتی و حاد می شود، بلکه می تواند علائمی را که به این شرایط کمک می کند، برطرف کند.

اگر دچار التهاب پروستات هستید، می توانید فلاونوئید مصرف کنید؛ با این حال، مهم است که برای اولین بار قبل از انجام هر کاری با پزشک خود مشورت کنید.

5.افزایش استقامت و مقاومت بدن :

شما عجیب باشد، اما مصرف منظم کوئرستین نه تنها وضعیت سلامت شما را بهبود می بخشد، بلکه می تواند استقامت شما را افزایش دهد. کارشناسان به این فلاونوئید اعتماد می کنند و به همین دلیل است که اغلب به ورزشکاران پیشنهاد می شود. این بسیار مغذی است زیرا از سبزیجات و میوه های طبیعی استخراج می شود.

اگر به دنبال چیزی هستید که می تواند به طور طبیعی باعث افزایش استقامت شما شود، شروع به مصرف کوئرستین در قالب میوه ها و سبزیجات کنید.

مواد غذایی که دارای کوئرستین

6.باعث کنترل فشار خون می شود :

فشار خون بالا به بسیاری از بیماری های دیگر منتهی می شود، لازم است اقدامات احتیاطی انجام شود که فشار خون شما را کاهش دهد و باعث مشکلات بیشتری می شود. علاوه بر این، سریع ترین و ساده ترین راه برای تثبیت فشار خون بالا، جایگزینی غذاهای فرآوری شده و چرب با سبزیجات تازه و میوه ای است که به طور طبیعی با Quercetin بارگذاری می شوند.

همچنین، مکمل های بالقوه نیازی نیست اما فقط با مصرف یک رژیم غذایی سالم می توانید با فشار خون و مشکلات عروقی مبارزه کنید.

7. Quercetin برای پوست :

پوست قسمت حساس بدن است که نیاز به مراقبت و حفاظت بیشتری دارد. بسیاری از متخصصین پوست پیشنهاد می کنند که درمان های مختلف و مکمل های پوستی برای حفظ آن بدون عارضه باشد. اما شما مجبور نیستید پول اضافی صرف کنید در حالی که آن به طور طبیعی در دسترس است. به گفته متخصصان تغذیه، خوردن یک رژیم غذایی پر از کوئرستین، که معمولا در برگ های سبز وجود دارد.

سایر سبزیجات و ترکیبات میوه تازه می تواند به جوان سازی پوست نیز کمک کند. این به طور طبیعی پوست شما را تغذیه می کند و آن را نیز بهبود می بخشد. کوئرستین به عنوان یک آنتی اکسیدان توانایی مبارزه با عوامل پیشگیری از پیر شدن را دارد.

8.از سلول های سرطانی جلوگیری می کند :

در مطالعات متعددی نتیجه گرفته اند که کوورسلین می تواند رشد سلول های سرطانی خطرناک را کنترل کند. این موضوع می تواند با رادیکال های آزاد نیز مبارزه کند و بدن شما را از آنها محافظت کند. علاوه بر این، این مولفه نیز شناخته شده است تا تاثیرات منفی این رادیکال ها را خنثی کند.

9. .برای آترواسکلروز مفید است :

اگر در ابتدا درمان نشود، شريان هاي مسدود شده ممکن است موجب بروز مسائل مختلف سلامتي شوند. آترواسکلروز یک اختلال بهداشتی است که با شریان های ناسالم مرتبط است. این اتفاق زمانی می افتد که کلسترول بد و چربی بیش از حد در آنها ذخیره می شود. با این حال، مصرف رژیم غذایی مبتنی بر کوئرستین نه تنها این وضعیت را از بین می برد، بلکه باعث ایجاد ساختار در شریان ها می شود.

10.سطوح استرس را کنترل می کند :

خسارات ناشی از آن، فراتر از تخیل شماست. در طی این حالت، هورمونی به نام کورتیزول تولید می شود که به عضله آسیب می رساند و بیشتر منجر به ناکارایی پروتئین می شود. Quercetin همچنین می تواند در این شرایط کمک کننده باشد زیرا پتانسیل مقابله با این مشکلات را دارد. علاوه بر این، مصرف کوئرستین برای سرکوب آنزیمی است که باعث تولید کورتیزول در بدن شما می شود.

11.کوئرسین برای تنفس بهتر :

انتشار غیر طبیعی هیستامین ها می تواند بر سیستم تنفسی شما تأثیر بگذارد و منجر به عوارض متعددی مانند قرمزی، سوزش و تورم شود. کوئرستین با داروهای ضد هیستامین فعال می شود و می تواند مشکلات تنفسی را درمان کند و آنزیم های داخل سلولی را تحت تاثیر قرار می دهد و دفع بیش از حد هیستامین را کاهش می دهد.

کوئرستین بسیار مفید است و در سبزیجات و میوه های معمول یافت می شود. این سلامت شما را حفظ می کند و باعث تحریک می شود..

divider

بیشتر بخوانید :

خواص شگفت انگیز پروبیوتیک ها

با بتاکاروتن و خواص آن آشنا شوید

دانه جوجوبا و خواص شگفت انگیزش

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits