دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طرز تهیه پیاز داغ طلایی مجلسی و فوت و فن های آن
8
زمان مطالعه: 4 دقیقه
درست کردن پیاز داغ مجلسی فوت و فن هایی دارد که با دانستن آن ها می توانید به راحتی در منزل پیاز داغ های مجلسی و طلایی خوشمزه ای درست کنید. با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه پیاز داغ چیپسی مجلسی آشنا نماییم.

دستور پخت پیاز داغ ترد چیپسی

طرز تهیه پیاز داغ چیپسی موضوع مورد بحث ماست. از پیاز داغ معمولا در بسیاری از غذاها استفاده می شود. درست کردن پیاز داغ هم اگر چه ساده و پیش پا افتاده بنظر می رسد اما تا حدودی به فوت و فن خاصی نیاز دارد که بسیار خوشمزه تر از آن چیزی که فکر می کنید تهیه شود و ظاهر طلایی رنگ و برشته ای داشته باشد.

برای تهیه پیاز داغ طلایی و برشته معمولا هم از نمک و یا شکر برای طعم بهتر آن استفاده می شود. فن جالبی که برای سرخ کردن پیاز باید استفاده شود این است که می بایست عمل سرخ کردن را با روغن داغی انجام داد که با شعله ملایم داغ شده باشد.

زیرا اگر با شعله و حرارت زیاد همراه باشد روغن سوخته می شود و پیاز بوی جالبی نخواهد داشت و با این روغن هیچوقت طلایی رنگ نمی شود. جالب است بدانید که از بهترین روغن هایی که پیاز داغ بسیار مطلوبی را به شما تحویل می دهد، روغن کنجد می باشد.

مقاومت این روغن در برابر حرارت بالا بوده و حتی می توانید تا چندین بار از آن جهت سرخ کردن استفاده کنید. لازم به ذکر است روغن های دیگر مانند زیتون، کمترین مقاومت را در برابر شعله یا حرارت دارند.

طرز تهیه پیاز داغ مجلسی خشک

طرز تهیه پیاز داغ چیپسی مجلسی

مواد لازم برای تهیه پیاز داغ چیپسی:

  • پیاز به مقدار مورد نیاز و موجود
  • روغن کنجد به میزان لازم و متناسب
  • آب جوش/شیر طبق توضیحات
  • شکر به مقدار کافی
  • نمک و زردچوبه به مقدار کافی

مراحل تهیه پیاز داغ چیپسی:

در ابتدای کار پیاز را به روشی که مد نظر دارید خرد کنید. معمولا این کار را به صورت نگینی انجام می دهند. اما با توجه به سلیقه خود می توانید این کار را به نحو دیگری مانند خلالی انجام دهید.

بعد از آن تابه ای بردارید و کمی آب در آن بریزید. آب در تابه را به جوش آورید و سپس پیازها را به مدت 7 دقیقه درون آب به جوش آمده قرار دهید. همچنین می توانید شیر را جایگزین آب جوش نموده و پیازها را داخل شیر بریزید.

سپس پیازها را به وسیله آبکش و با استفاده از آب سرد، آبکشی کرده و روی حوله کاغذی بگذارید تا تمام آب آن گرفته شود.

در این مرحله از طرز تهیه پیاز داغ مجلسی پیازها را در روغن بریزید و وقتی که حس کردید که مقداری رنگشان عوض شد، به اندازه کمی نمک و یا مطابق با ذائقه خود کمی شکر به تابه اضافه کرده و بگذارید پیازها کاملا طلایی رنگ شوند. مقداری زردچوبه به هرچه طلایی تر شدن پیاز کمک می کند.

زمانی که رنگ پیازها طلایی شد کار تمام است و می توانید آن را به سبد منتقل کنید تا روغن های اضافی از آن خارج شود. در انتهای کار می توانید به صورت دلخواه زعفران و رنگ زعفران استفاده کنید.

زیرا برای موارد استفاده پیاز داغ در تزئین غذای مجالس بسیار فریبنده خواهد بود. در نهایت می توانید از پیاز داغ کاملا خوشمزه و طعم دهنده غذا لذت ببرید و می توانید از آن در خورشت و موارد دیگر استفاده کنید.

طرز تهیه پیاز داغ ترد/راه حل های ترد شدن پیاز داغ

فوت و فن های ترد شدن پیاز داغ

  • برای ترد شدن پیاز داغ حتما باید قبل از سرخ کردن پیازها، در آب بجوشانید.
  • همچنین یکی دیگر از راه های ترد شدن پیاز داغ این است که پیازها را قبل از سرخ کردن در شیر بغلتانید.
  • یکی از نکاتی که بسیار قابل توجه است این است که باید پیازها را در روغن زیاد سرخ کنید تا به خوبی سرخ شده و ترد شوند.

طرز تهیه ی پیاز داغ مجلسی + خواص فوق العاده ی پیازداغ



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (8 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits