دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
4 مزیت بی نظیر شکر قهوه ای برای رژیم غذایی سالم و طبیعی
11
زمان مطالعه: 6 دقیقه
شکر قهوه ای یک شیرین کننده با میزان کالری کم است، بنابراین برای جلوگیری از افزایش وزن مناسب است. همچنین شکر قهوه ای دارای شاخص گلیسمی پایین است می تواند به کاهش وزن کمک کند.

شکر قهوه ای برای رژیم غذایی سالم

اندام لاغر و ایده آل رویای همه مردان و زنان است. راه های زیادی وجود دارد که برای تناسب اندام می توان انجام داد مثلا از طریق یک رژیم غذایی سخت و مصرف انواع محصولات لاغری. استفاده از محصولات لاغری در واقع می تواند به کاهش سریع وزن کمک کند اما عوارض جانبی آن برای بدن بسیار خطرناک است. در دراز مدت، حتی می تواند موجب برخی از مشکلات مانند سرطان شود.

داشتن یک رژیم غذایی سخت نیز همانند مصرف محصولات لاغری می تواند مضر و خطرناک باشد. رژیم غذایی شدید معمولا با پرهیز از غذا همراه است که این برای بدن خیلی مضر است زیرا بدن انرژی و بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی را از دست می دهد. رژیم غذایی سخت در دراز مدت می تواند منجر به سرطان معده شود.

فواید شکر قهوه ای برای کاهش وزن

روش امن و سالم برای کاهش وزن را می توان از طریق گزینه های دیگری تجربه کرد مانند استفاده از شکر قهوه ای .

شکر سفید یا شکر قهوه ای؟

مصرف غذاهای شیرین بر چاقی و اضافه وزن دلالت دارد، بسیاری از مردم از خوردن شکر خودداری می کنند خواه شکر سفید باشد یا قهوه ای، چون می ترسند وزنشان افزایش یابد و یا دچار دیابت شوند. با این حال، شکر قهوه ای می تواند به شما کمک کند تا وزن خود را کاهش دهید.

شکر قهوه ای رنگی مایل به قرمز یا قهوه ای دارد و به شکل جامد است. شکر قهوه ای از خانواده درخت نخل به دست می آید و به عنوان legen معروف و شناخته شده است. این گیاه به مقدار معین جمع آوری می شود و پس از جوشاندن و هم زدن به مایع غلیظی تبدیل می شود. پس از رسیدن به حداکثر غلظت، این محصول باید بلافاصله با استفاده از پوسته نارگیل یا قالب های ساخته شده از بامبو قالب بندی شود. مرحله قالب بندی باید قبل از اینکه مایع شکر قهوه ای سرد و سفت شود، به سرعت انجام شود.

آیا شما در مورد شکر قهوه ای اطلاعاتی دارید؟ گرچه امروزه شکر گرانوله خیلی بیشتر کاربرد یافته است، اما شکر قهوه ای در میان مردم اندونزی رایج دارد. شکر قهوه ای حتی یک کالای صادراتی است؛ زیرا محبوبیت خاصی یافته است و با توجه به طعم و مزه آن و همچنین مزایای آن برای بدن، مصرف آن گسترش یافته است.

چرا شکر قهوه ای برای کاهش وزن مفید است؟

به این دلیل که شکر قهوه ای یک شیرین کننده با میزان کالری کم است، بنابراین برای جلوگیری از افزایش وزن مناسب است.

شکر قهوه ای مناسب رژیم غذایی سالم

مزایای شکر قهوه ای برای کاهش وزن و رژیم سالم

1- شاخص گلیسمی پایین

شاخص گلیسیمی نشان می دهد که کربوهیدرات داخل غذا با چه سرعتی به گلوکز تبدیل می‌شود. به عبارت ساده تر شاخص گلیسیمی نشان می دهد که خوراکی ها با چه سرعتی میزان قند خون را پس از صرف غذا افزایش می دهند. ارقام بالاتر شاخص، بدین معنی است که کربوهیدرات غذاها سریعتر به قند تبدیل می شوند. مصرف بیش از حد غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا ممکن است برای بدن مضر باشد، زیرا ممکن است موجب چاقی و مقاومت در برابر انسولین و موجب دیابت شود و یا منجر به سایر بیماری های مضر نظیر فشار خون بالا، بیماری قلبی و سکته مغزی شود.

بنابراین مصرف شکر قهوه ای که دارای شاخص گلیسمی پایین است می تواند به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این، قند چیزی است که پرهیز از آن تا حدودی سخت است زیرا شکر طعم شیرینی به غذاها می بخشد. بنابراین، از هم اکنون می توانید شکر قهوه ای را جایگزین شکر معمولی روزانه تان کنید.

2- حاوی مقادیر زیاد آمینو اسید

بدن نمی تواند بدون آمینو اسید کار کند. اسید آمینه نقش مهمی در بدن دارد، حتی زمانی که شما برنامه ای برای کاهش وزن دارید. هنگامی که شما رژیم غذایی دارید، بدن خود را با کاهش ذخایر مواد غذایی تنظیم می کند، بنابراین بدن برای حفاظت و پیشگیری از بیماری به اسید آمینه نیاز دارد.

اسید آمینه واقعا می تواند توسط خود بدن تولید شود، اما به میزان بیشتری نسبت به آنچه که بدن می تواند تولید کند مورد نیازست، بنابراین از طریق مصرف غذا و جذب آن می تواند اضافه شود. اگر شما تحت رژیم غذایی هستید، دریغ نکنید که شکر قهوه ای را در غذا و نوشیدنی هایتان اضافه کنید، زیرا حاوی مقادیر زیاد آمینو اسید است.

شکر قهوه ای مناسب رژیم سالم و طبیعی

3-کم کالری

کسانی که دوست دارند غذا و نوشیدنی شیرین بخورند، ممکن است هنگام رژیم غذایی دچار سردرگمی شوند زیرا با داشتن رژیم غذایی واقعا نمی توانید هرچیزی بخورید اما می توانید شکر قهوه ای را جایگزین غذاهای شیرین مورد دلخواهتان کنید. شکر قهوه ای علاوه بر داشتن شاخص گلیسمی پایین دارای کالری کم است. کالری ها در واقع یکی از منابع چربی انباشته شده درون بدن هستند، بنابراین شما می توانید هنگام رژیم غذایی، شکر قهوه ای را جایگزین شکلات کنید.

شکر قهوه ای خالص که بدون هیچ ماده افزودنی یا ارگانیک تولید شده حاوی تنها 10 درصد کالری است و می تواند به حفظ سلامتی شما کمک کند.

4-خوشمزه و خوش طعم بودن شکر قهوه ای

ممکن است شما بخاطر رژیم غذایی تان ناراحت باشید، زیرا رژیم غذایی به شما اجازه نمی دهد که به طور دلخواه هر غذایی بخورید یا نوشیدنی میل کنید و این باعث می شود غذاهایی بدون طعم و مزه بخورید، دیگر نگران نباشید زیرا می توانید برای چشیدن یک طعم خوب و خوشمزه، شکر قهوه ای مصرف کنید. طعم شیرین شکر قهوه ای عالی است، زیرا بیش از حد شیرین نیست و بی مزه هم نیست. اگر شما این نوع شکر را به غذا اضافه کنید، طعم غذا فورا بهتر می شود. بنابراین، از مزایای شکر قهوه ای برای یک رژیم غذایی سالم و طبیعی برخوردار خواهید شد.

شکر قهوه ای کم کالری

محتویات شکر قهوه ای

اضافه کردن شکر قهوه ای به هر غذا و نوشیدنی، نه تنها طعم آن را بهتر می کند، بلکه می تواند برای بدن مفید باشد، زیرا حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی است. مواد مغذی شکر قهوه ای شامل آهن، مواد معدنی، منیزیم، روی و پتاسیم و همچنین بسیاری از ویتامین های دیگر مانند ویتامین B1، B2، B3 و دیگر موارد است.

به دلیل محتوای تغذیه ای ، مصرف شکر قهوه ای بدن شما را سالم تر می کند و می تواند در جلوگیری از بیماری های مختلف مانند دیابت یا سایر بیماری های مرتبط با قند کمک کند. برای کسانی که رژیم غذایی دارند، توصیه می شود که شکر قهوه ای مصرف کنند، زیرا حاوی گلوکز جامد است که توسط بدن به سختی پردازش می شود و به همین دلیل گزینه مناسبی برای رژیم غذایی است. شکر قهوه ای را به صورت منظم مصرف کنید تا به حداکثر نتیجه مطلوب خود برسید.

این موارد برخی از مزایای شکر قهوه ای برای رژیم غذایی هستند. داشتن رژیم غذایی با استفاده از مواد طبیعی، قطعا بهتر از قرص های لاغری خواهد بود و در واقع بدن شما سالم تر خواهد بود. آیا تاکنون شکر قهوه ای مصرف کرده اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در رابطه با شکر قهوه ای بخوانید:

چگونه مصرف شکر را کاهش دهیم؟

از مضرات شکر چه می دانید؟

عوارض شکر برای پوست صورت

ترجمه و گرد آوری
سهیلا مقصودی
بخش سلامت مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (11 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

ناشناس | ۴ سال پیش
بی نظیر فقط خدای متعالست بقیه همه کس و همه چیز بخواست خدای متعال نظیر داشته و یا میتوانند داشته باشند .
ان شاءا... تعالی
0
3

hits