دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تقویت قوه بینایی نوزاد
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تقویت قوه بینایی نوزاد - آیا می دانید که با بکارگیری ایده هایی جالب، می ت-تقویت-بینایی-نوزاد
تقویت قوه بینایی نوزاد

آیا می دانید که با بکارگیری ایده هایی جالب، می توانید حس بینایی را در نوزاد خود تقویت کنید؟

مشاهده بصری یک بخش اصلی از اکتشافات نوزاد است. در طول دو هفته اول، نوزاد تازه متولد شده شما ۲۰ تا ۳۵ سانتیمتری خود را به خوبی مشاهده می‌کند، اما در مورد اجسام دور این طور نیست. میل طبیعی او جست‌و‌جو و اکتشاف در چهره شما خواهد بود و هنگامی‌که او را بغل می‌کنید، تقریباً در فاصله بسیار مناسبی از چشمان او قرار دارید.
در اینجا ایده‌های جالبی وجود دارند که به نوزاد شما این امکان را می‌دهند تا از حس بینایی خود لذت ببرد.

  • به آگاهی او از حرکات اطرافش توجه کنید و فرصت‌هایی را برای چشمانش پدید بیاورید تا اجسامی را که به آرامی حرکت می‌کنند دنبال کند. کودکان تازه به دنیا آمده برای مدتی طولانی به پرده یا درختانی که بر اثر وزش نسیم به آرامی حرکت می‌کنند، خیره می‌شوند.
  • به او اسباب بازی‌هایی را که دارای تضادی شدید بین رنگ‌های تیره و روشن (مثل سیاه و سفید) هستند، نشان بدهید.
  • گاه به‌ گاه او را به مکان‌های مختلف ببرید و جا به جا کنید، تاب خوردن با او به آرامی، می‌تواند ساده‌ترین راه برای این باشد که او چیز‌های مختلفی را ببیند.
  • یک وسیله متحرک جالب بالای گهواره‌اش نصب کنید و دکور میز یا دیواری که نزدیک گهواره‌اش است را مدام عوض کنید.
  • اجازه دهید او در یک آیینه نشکن خود را تماشا کند.

راهکار والدین
یکی از مادرانی که تازه وضع حمل کرده بود می‌گفت: «از کارت‌های تبریک نو رسیده‌ام به عنوان تصاویری که نوزادم به آن‌ها نگاه کند استفاده کردم. من دو تا از آن‌ها را روی میزِ کنار گهواره‌اش (که مرتب دکور رویش را تغییر می‌دادم) و دو تای دیگر را روی دیوارِ نزدیک گهواره‌اش قرار دادم. من کارت‌هایی را انتخاب کردم که تصاویری از نوزادان یا چهره داشتند. ما خیلی زود متوجه شدیم که تصاویر مورد علاقه او کدامند، چون او مشتاقانه به برخی از آن‌ها خیره می‌شد و وقتی بزرگ‌تر شد سعی می‌کرد با آن‌ها صحبت کند! یکی از تصاویر مورد علاقه او یک تصویر کارتونی از یک نوزاد با صورتی بزرگ و چشمانی درشت بود. من از آن تصویر کپی گرفتم، روی آن را روکش کردم و کنار گهواره‌اش نصب کردم.»



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits