دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۵ آبان ماه مصادف با ۲۷ اکتبر روز جهانی کاردرمانی
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روز جهانی کاردرمانی که نخستین بار در روز 5 آبان ماه مصادف با 27 اکتبر سال 2010 میلادی نامگذاری شد با عنوان دسترسی جهانی، ‌استفاده داخلی برگزیده شده است.

هدف از نامگذاری روز جهانی کاردرمانی چه بود؟

روز جهانی کاردرمانی که نخستین بار در روز 5 آبان ماه مصادف با 27 اکتبر سال 2010 میلادی نامگذاری شد با عنوان دسترسی جهانی، ‌استفاده داخلی برگزیده شده است.

کاردرمانی به مجموعه مراقبت‌های درمانی و بهداشتی با هدف بهبود، رشد و یا حفظ توانایی‌های زندگی روزمره و مهارت‌های کاری انسان‌ها از طریق رشد فعالیت‌های جسمی و روانی در افراد نیازمند اطلاق می‌شود.

این تخصص حاصل تمرکز بر تطبیق شرایط، تعریف وظایف، آموزش مهارت‌ها، آموزش مشتریان و اعضای خانواده برای افزایش حضور آنها در فعالیت‌های روزانه است.

کاردرمانی در حقیقت شاخه‌ای از حرفه پزشکی است که اخیرا در شاخه مراقبت سلامت معرفی شده است. این تخصص در واقع درمان بیماری‌های عصبی، روانپزشکی، قلبی و جسمانی از طریق شیوه‌های مختلف درمانی را شامل می‌شود.

یک متخصص کاردرمانی بیماران را از طریق شیوه‌های درمانی جسمانی، روحی و بازآموزی فعالیت‌های روزمره با توجه به شرایط آنها درمان می‌کند. وی همچنین تجهیزات و وسایل لازم برای بهبود توانایی‌های عملکردی و حفظ شرایط جسمی سالم در بیماران را فراهم می‌کند.

متخصصان کاردرمانی می‌توانند در مکان‌هایی نظیر بیمارستان‌ها، مراکز توان‌بخشی، کلینیک‌ها، مدارس خاص، برنامه‌های توان‌بخشی مبتنی بر فعالیت‌های اجتماعی، بیمارستان‌های روانپزشکی، بیمارستان کودکان، موسسات کارپژوهی و امثال آن بکار گرفته شوند.

روز جهانی کاردرمانی همچنین به عنوان یک رویداد مهم بین‌المللی و با هدف ارتقای حرفه‌ها و مشاغل در سطح جهانی به ثبت رسیده است.

به همین منظور نیز فدراسیون جهانی کاردرمانان (WFOT)‌ که یک تریبون جهانی برای ترویج تخصص کاردرمانی است از 80 سازمان ملی کاردرمانی در سراسر جهان تشکیل شده است.

بنابر گزارش این فدراسیون، روز جهانی کاردرمانی فرصتی مناسب برای تاکید بر رشد و توسعه تخصص کاردرمانی فراهم می‌سازد

هدف از نامگذاری روز جهانی کاردرمانی چه بود؟

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits