دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی 4 نمونه پودر دکلره خوب از بهترین برندها بدون آسیب دیدن موها
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
در این مقاله چهار نمونه از بهترین انواع محصولات دکلره را به شما معرفی می‌کنیم که توسط بهترین برندها و با قوی‌ترین و کم آسیب‌ترین فرمولاسیون تهیه شده‌اند.

پودر دکلره یکی از مهم‌ترین موادی است که موقع انجام هایلایت، آمبره، بالیاژ، مش و موارد مشابه به کار می‌رود. اگر این پودر کیفیت لازم را نداشته باشد، نه تنها نمی‌تواند موها را به پایه مناسب برساند؛ بلکه به راحتی منجر به سوختگی، خشکی و آسیب دیدگی تارهای مو و حتی ایجاد حساسیت روی پوست کف سر خواهد شد. بنابراین بسیار ضروری است که بهترین پودر دکلره را برای خودتان تهیه کنید.

دکلره چیست؟

دکلره یا دکلراسیون فرایندی است که طی آن پیگمنت‌ها یا رنگدانه‌های داخل تارهای مو از ساختمان مو خارج می‌شود تا موها آماده پذیرش رنگ‌های روشن شوند.

بنابراین اگر شما بخواهید موهایتان را بیشتر از چهار درجه روشن کنید و کارهایی مثل بالیاژ، مش و هایلایت را انجام دهید، ناخودآگاه به استفاده پودر دکلره نیاز پیدا خواهید کرد. در ادامه بهترین محصولات دکلره را معرفی خواهیم کرد که علاوه بر خاصیت روشن کنندگی دارای فرمول بدون غبار و مرطوب کننده هستند.

پودر دکلره

پودر دکلره بدون غبار دکو فلش اسکالیم

اگر تار موهای نازکی دارید که احتمال می‌دهید بر اثر دکلره آسیب شدیدی ببیند، بهتر است سراغ پودر دکلره برند اسکالیم بروید.
محصولات این برند به طور خاص برای موهای حساس و معمولی طراحی شده‌اند. پودر دکلره اسکالیم حاوی ترکیبات گیاهی متنوعی از جمله پروتئین برنج است که باعث تقویت تارهای مو شده و موقع دکلره شدن به موها اجازه آسیب دیدگی نمی‌دهد. این ترکیبات همچنین نرم کننده هستند و لایه‌ای محافظ روی تارهای مو ایجاد می‌کنند که باعث جلوگیری از شکنندگی موها خواهد شد.

از دیگر ویژگی‌های پودرهای دکلره اسکالیم این است که فاقد غبار هستند. وجود غبار در پودرهای دکلره نه تنها جلوی به صرفه بودن آن‌ها را می‌گیرد؛ بلکه منجر به پخش شدن و آسیب به ریه‌ها خواهد شد.

نحوه استفاده: برای استفاده از محصولات این برند لازم است هر میزان از پودر را به همراه دو برابر همان میزان اکسیدان مخلوط کنید. این کار را باید در ظرف پلاستیکی مخصوص رنگ انجام دهید؛ چون ممکن ظروف فلزی روی ترکیب آن اثر بگذارند.
همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای گرفتن بهترین نتیجه و سفیدی موها به جای زرد یا نارنجی شدن، از اکسیدان همین برند برای ترکیب با پودر دکلره استفاده کنید.

انواع پودر دکلره

ساشه پودر دکلره 30 گرمی سفید دوماسی

یکی از مشکلات رایجی که موقع دکلره کردن برای موها پیش می‌آید سوختگی و خشکی است. موها هنگام دکلره رطوبت زیادی از دست می‌دهند و به همین دلیل است که خشکی بعد از دکلره اتفاقی رایج است؛ مگر اینکه از محصولی برای دکلره موها استفاده کرده باشید که علاوه بر قدرت روشن کنندگی بالا حاوی ترکیبات آبرسان هم باشد.

ساشه‌های پودر دکلره 30 گرمی دوماسی در سه رنگ سفید، آبی و سبز حاوی عصاره جلبک دریایی هستند که وظیفه آبرسانی قوی تارهای مو را به عهده داشته و از این طریق مانع از آسیب دیدگی موهای شما خواهد شد. بنابراین لازم نیست نگران مشکلات بعد از دکلره باشید که بر اثر خشکی و سوختگی ایجاد می‌شوند و می‌توانید بدون دغدغه از رنگ موی تازه‌تان لذت ببرید. ضمن اینکه این پودر فاقد غبار است و مشکلات ناشی از آن را هم ایجاد نخواهد کرد.

دوماسی یک برند ایرانی است که فرمولاسیون محصولات خود را از فرانسه وارد می‌کند و به همین دلیل یکی از بهترین‌های موجود در بازار است.

نحوه استفاده: برای استفاده از ساشه 30 گرمی پودر دکلره دوماسی کافی است میزان مورد نیاز از این پودر را با دو برابر اکسیدان ترکیب کنید. با وجود اینکه قانون دو برابری اکسیدان نسبت به پودر دکلره تقریبا ثابت است؛ اما بعضی آرایشگران ممکن است به تجربه از مقادیر متفاوتی استفاده کنند.

برای ترکیب پودر دکلره دوماسی و اکسیدان از کاسه مخصوص رنگ مو استفاده کنید. اکسیدان مورد نظر شما می‌تواند 6 درصد (برای ریشه موها) و 9 یا 12 درصد برای ساقه‌ها باشد.

معرفی پودر دکلره

کرم دکلره بنفش حاوی روغن جوجوبا دوماسی

خیلی وقت‌ها موقع دکلره کردن موها پیش می‌آید که موها به پایه دلخواه نرسیده‌اند، زردی دارند و اگر هم پودر دکلره بیشتر روی مو بماند، باعث سوختگی آن خواهد شد. در چنین شرایطی است که کرم دکلره وارد عمل می‌شود.

کرم دکلره دوماسی محصولی روشن کننده است که نسبت به پودر دکلره این برند ضعیف‌تر عمل کرده و با کمترین آسیب به موها آن‌ها را یک پایه روشن‌تر خواهد کرد و زردی باقی مانده را هم از بین خواهد برد. کرم دکلره بنفش دوماسی از روغن‌های تقویتی مو مثل روغن جوجوبا در ترکیب خود استفاده کرده است و همین مسئله هم باعث نرمی موها و آبرسانی آن‌ها خواهد شد.

نحوه استفاده: ابتدا موهای خود را تمیز بشویید تا از چربی و آلودگی تمیز شود. سپس موها را تا حدی که نم‌دار باقی بماند خشک کرده و کرم دکلره را روی آن‌ها بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا این کرم به خورد تمام تارهای مو برود و بخشی از موها بدون کرم نماند. بعد از یک ربع می‌توانید موهایتان را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

دکلره کردن مو

پودر دکلره آیس آرکانوم

ترکیبات پودر دکلره طوری است که موقع انجام دکلره منجر به احساس داغی در ناحیه سر خواهد شد؛ مسئله‌ای که می‌تواند منجر به مشکلاتی مثل حساسیت و سوزش ناحیه کف سر شود. پودر دکلره آیس آرکانوم برای جلوگیری از چنین مشکلاتی طراحی شده است.

همان طور که از طراحی بسته بندی و هم‌چنین نام آیس (یخ) مشخص است، وظیفه این پودر دکلره از بین بردن احساس داغی و خنک کردن سر در حین دکلره است. این محصول از آرکانوم یک ضد التهاب بسیار مناسب برای کسانی که پوست بسیار حساسی دارند و ممکن است پوست سرشان در حین دکلره آسیب ببیند.

نکته مهمی که درباره پودر دکلره آیس آرکانوم وجود دارد این است که پودر بسیار قوی است و نباید در مراحل اولیه دکلره مورد استفاده قرار بگیرد. در عوض می‌توانید زمانی که موها برای مثال به پایه هفت رسیدند، از این پودر استفاده کنید تا پایه 10 به دست آید.

نحوه استفاده: نسبت یک به دو که درباره سایر انواع پودر دکلره گفتیم، در مورد محصولات برند آرکانوم هم صدق می‌کند. بنابراین اگر از تمامی حجم 40 گرم این محصول استفاده کردید، لازم است از دو برابر این میزان، یعنی 80 گرم اکسیدان استفاده کنید. شما می‌توانید از اکسیدان شش، 9 و 12 درصد برای ترکیب با این محصول کمک بگیرید.

مراقبت‌های بعد از دکلره

محصولاتی که در این مقاله به شما معرفی کردیم، همگی دارای خاصیت آبرسانی به ساقه موها هستند و مانع از خشکی و آسیب دیدگی موهای‌تان خواهند شد؛ با وجود این اما لازم است که بعد از دکلره از موارد زیر برای تقویت هر چه بیشتر موها استفاده کنید:

مراقبت‌های بعد از دکلره

شامپو و نرم کننده مخصوص موهای آسیب دیده
ماسک موی داخل حمام مخصوص موهای آسیب دیده
ماسک موی بیرون از حمام مخصوص موهای آسیب دیده
کرم موی مخصوص موهای آسیب دیده
اسپری محافظتی از موها در برابر گرما و حرارت

همچنین دقت داشته باشید که موهای شما بعد از دکلره و رنگ نسبت به نور خورشید حساس هستند؛ بنابراین از آن‌ها در مقابل تابش آفتاب محافظت کنید تا دچار تغییر رنگ نشوند. ضمنا اگر قصد رفتن به استخر را دارید، حتما از یک کلاه محکم و پوشاننده استفاده کنید، چون ترکیبات آب استخر می‌تواند منجر به تغییر رنگ مو و خشک شدن موهای شما شود.

منبع : روژا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits