دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مزایای تویوتا فورچونر نسبت به تویوتا هایلوکس
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تویوتا فورچونر در نسل اول خود بر روی شاسی هایلوکس سوار بود و با پلتفرم این خودرو به‌عنوان یک شاسی‌بلند به بازار معرفی شد.

هر دو این خودروها تا قبل از نسل دوم در ظاهر و داخل کابین شبیه به یکدیگر بودند. اما پس از معرفی نسل دوم این خودروها هرچند هنوز هم شاسی مشترکی داشتند اما فورچونر تغییرات زیادی را در داخل کابین خود با نسل جدید همراه داشت که باعث شد به‌عنوان یک محصول میانه، شاسی‌بلند شهری با توانایی‌های آفرود، از هایلوکس که مخصوص استفاده‌های کاری بود فاصله بگیرد. این فاصله گرفتن برای تویوتا فورچونر مزیت‌هایی نیز به همراه داشت و در بخش‌هایی این خودرو نسبت به هایلوکس در رده بالاتری قرار داشت.

هرچند به نظر این دو خودرو در کلاس متفاوتی قرار دارند و شاید مقایسه آن‌ها در نگاه اول درست نباشد. اما با توجه به این‌که هر دو این خودروها شاسی و سیستم تعلیق یکسان دارند باید دید کدام‌یک از آن‌ها برای جاده‌ها و مسیرهای سخت توانایی بیشتری دارد. از طرفی نیز این شاسی و سیستم تعلیق در هر دو این خودروها عملکرد یکسانی ندارد، بنابراین در توانایی‌های این خودروها تأثیر بسیار دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا مزیت‌های تویوتا فورچونر را نسبت به تویوتا هایلوکس بررسی کنیم.

تویوتا فورچونر

مزایای طراحی خارجی تویوتا فورچونر به تویوتا هایلوکس

تویوتا فورچونر با این هدف به بازار آمد تا فاصله بین شاسی‌بلند شهری تویوتا یعنی راوفور و شاسی‌بلند آفرود آن یعنی لندکروزر را پر کند. بنابراین این خودرو با توانایی‌های ترکیبی شهری و آفرودی طراحی شده است. ازاین‌رو تویوتا برای ظاهر این خودرو درعین‌حال که اسپرت بودن و مدرن بودن را در نظر داشته، بر روی توانایی‌های آفرودی آن نیز متمرکز شده است.

تویوتا هایلوکس

ازاین‌رو شاهد ظاهری خشن‌تر و تهاجمی‌تر این خودرو نسبت به هایلوکس هستیم. چراغ‌های کشیده و تیز، مه شکن‌های بزرگ، استفاده از تیغه‌های کرومی در نمای جلو، خطوط برجسته روی کاپوت و درها به همراه فاصله مناسب از زمین، چرخ‌های بزرگ و هواکش 3 تیکه بزرگ بر روی سپر جلو باعث شده تا خرید تویوتا فورچونر به یک خرید 2 جانبه و بسیار کاربردی تبدیل شود.

مزایای طراحی داخلی تویوتا فورچونر نسبت به تویوتا هایلوکس

تویوتا فورچونر همان‌طور که گفته شد یک شاسی‌بلند با دو کاربرد است. درحالی‌که تویوتا هایلوکس تنها برای جاده‌ها ساخته‌شده و برای رانندگی در شهر کمی خشک و نافرمان به نظر می‌آید. به همین دلیل درون کابین این دو خودرو تفاوت‌های بسیاری دارند.

مزایای تویوتا فورچونر نسبت به تویوتا هایلوکس

طراحی داخلی تویوتا

اولین تفاوت در طراحی کنسول میانی است. تفاوت کیفیت استفاده‌شده در متریال برای ساخت داشبورد در تویوتا فورچونر و تویوتا هایلوکس بیداد می‌کند. تویوتا فورچونر به سبب این‌که یک شاسی‌بلند خانوادگی نیز هست و کابین آن نیز باید با سلایق و نیاز خانواده‌ها مطابق باشد از سطح کیفی بالاتری برخوردار است.

ازاین‌رو صندلی‌های برقی و ارگونومیک‌تر، دوخت چرم باکیفیت‌تر، سیستم‌های سرگرمی به‌روزتر، تکنولوژی‌های بیشتر مانند پدال شیفتر دنده پشت فرمان، 3 ردیف صندلی با صندلی‌های عقب تاشو و امکانات رفاهی بیشتری در داخل کابین این خودرو مشاهده می‌شود که رانندگی با این خودرو را حتی در مسیرهای پرترافیک شهری لذت‌بخش‌تر می‌کند. درواقع شما با خرید تویوتا فورچونر صاحب یک خودرو با 2 طیف متفاوت از توانایی‌های رانندگی شده‌اید.

مزایای عملکرد رانندگی تویوتا فورچونر به تویوتا هایلوکس

تویوتا فورچونر به سبب این‌که یک شاسی‌بلند میانه محسوب می‌شود، ترکیبی کامل از ویژگی‌های رانندگی شهری و آفرود را در خود جای داده است. این در حالی است که تویوتا هایلوکس تنها برای جاده‌ها طراحی شده و شما نمی‌توانید از چنین خودرویی انتظار یک هندلینگ و فرمان‎پذیری نرمی را در مسیرهای شهری داشته باشید. اما تویوتا فورچونر همان‌طور که در مسیرهای شلوغ و پرترافیک شهری کاملاً قابل‌کنترل و فرمان پذیر است، در مسیرهای آفرودی نیز توانایی‌های بسیار قابل‌توجهی دارد و چیزی از یک خودرو آفرودی میانه کم ندارد.

مزایای تویوتا فورچونر نسبت به تویوتا هایلوکس

هر دو این خودروها از موتور 4 لیتر 6 سیلندر با توانایی‌های یکسان شامل 235 اسب بخار نیرو و 376 نیوتون متر گشتاور بهره می‌برند. اما سیستم چهارچرخ متحرک در تویوتا فورچونر به همراه قابلیت‌های رانندگی شهری ترکیب‌شده و علاوه بر مصرف سوخت پایین‌تر، تعویض دنده راحت‌تر و نرم‌تر و هم‌چنین شتاب‎گیری خوبی را برای این خودرو به همراه داشته است. این ویژگی باعث شده در چند سال اخیر خریدوفروش تویوتا فورچونر در بازار جهانی به آمار قابل‌توجهی برسد.

سخن پایانی

با این‌که هر دو این خودروها بر روی یک شاسی یکسان قرار دارند و بر روی کاغذ نیز توانایی‌های کاملاً یکسانی دارند. اما در عمل تویوتا فورچونر با قابلیت‌های شهری علاوه بر آفرودی می‌تواند تمام نیازهای یک خانواده پرجمعیت و هیجان‌طلب را برطرف کند. ازاین‌رو با پیشرفت‌های اخیر این خودرو خرید تویوتا فورچونر برای بسیاری از خانواده‌ها در سراسر جهان به یک اولویت برای خرید خودرو تبدیل شده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits