دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
زشت‌ترین خودرو‌هایی که تابحال ساخته شده
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
زشت ترين خودروهاي جهان: زشت‌ترین خودروها در طول سال‌های مختلف جاده‌ها اتومبیل‌هایی را به خود دیده‌اند که هنوز بسیاری نمی‌توانند متوجه شوند در ذهن طراحان آنها چه گذشته که نتیجه آن باعث ساخت زشت‌ترین خودروها شده است.

زشت‌ترین خودروها

زشت‌ترین خودروها : در طول سال‌های مختلف جاده‌ها اتومبیل‌هایی را به خود دیده‌اند که هنوز بسیاری نمی‌توانند متوجه شوند در ذهن طراحان آنها چه گذشته که نتیجه آن باعث ساخت زشت‌ترین خودروها شده است.

divider

زشت ترين خودروهای جهان

Covini C6W

لیست زشت‌ترین خودروهای جهان را با یک هیولای 6 چرخ آغاز می‌کنیم که نامش Covini C6W است. این خودرو 400 اسب بخار قدرت دارد و هدف سازندگان آن از گذاشتن چرخ‌های اضافی برای تعادل و ترمز بهتر بود که نتوانستند آن را محقق کنند. این خودرو یک کوپه‌اسپورت دونفره ایتالیایی است که سقف آن قابل جابه‌جابی است و درهایش هم به سمت بالا باز می‌شود. طراح این خودرو آن را از Tyrrell P34 که درسال 1976 ساخته شده و دارای دوجفت چرخ جلو کوچک‌تر بود، الهام گرفته است. این خودرو دارای موتور عقب 4200 سی‌سی هشت سیلندر و سرعت بالای 186 مایل در ساعت (299 کیلومتر در ساعت) است.

Covini C6W زشت ترین خودرو
Covini C6W

Weber Sportscars

نام مستعار این خودرو «F1 Faster One» است. کارشناسان این خودرو را یکی از زشت‌ترین خودروها تا به امروز می‌شناسند.

این خودرو در سال 2008 رونمایی شد و سازندگان این خودروی اسپرت با موتور دوهسته‌ای مدعی بودند که سریع‌ترین ماشین ورزشی جهان را ساخته‌اند. آنها ادعا می‌کردند که F1 بیش از 400 کیلومتر در ساعت (248 مایل در ساعت) سرعت دارد.

زشت ترین ماشین ها
f1 faster

Panoz Abruzzi

یک خودروی بزرگ که توسط شرکت Panoz Auto Development برای بازار اروپا طراحی و ساخته شده بود. البته تنها 81 خودرو از این مدل ساخته شد و برای تحویل بین سال‌های 2011 تا 2013، با قیمت خرده‌فروشی حدود 330 هزار پوند قیمت‌گذاری شد.

بیشتر بدنه و اجزای خودرو از یک کامپوزیت چندلایه‌ای شناخته شده به نام REAMS (سیستم ماتریسی جذب انرژی قابل‌بازیافت) ساخته شده‌ است که شرکت سازنده ادعا می‌کرد همانند فیبر کربن قوی است اما با دوام‌تر و قابل‌بازیافت است. با این حال بعدها این خودروی گرانقیمت و لوکس جزء زشت‌ترین خودروها شناخته شد

panoz زشت ترین ماشین
panoz

Citroën Ami

از خودروهای فرانسوی که بتوان آن را در لیست زشت‌ترین‌ها قرار داد، Ami است که با ساخت آن در سال 1961، جهان نخستین چراغ‌های بزرگ و یک شکل جدید در خودرو‌ها را دید. این خودرو یک سوپرمینی چهارچرخه بود که از سال 1961 تا 1978 توسط سیترون تولید و به بازار عرضه شد که البته گفته می‌شود در بعضی مواقع این خودرو محبوب‌ترین خودروی فرانسوی در فرانسه بوده است. این خودرو در دو نسل Ami 6 و Ami 8 ارائه شد. براساس آمار موجود سیترون یک‌میلیون و 840 هزار و 396 نمونه از این خودرو را تولید کرده است.

Citroën Ami زشت ترین ماشین
citroen ami

زشت ترين خودروهاي شناخته شده

Fiat Multipla

این خودرو که توسط شرکت خودروسازی ایتالیایی فیات در سال 2010 ساخته ‌شد، بیش از حد زشت است. زمانی که برای اولین‌بار ساخته شد، بسیار وحشتناک بود اما شرکت سازنده آن به مرور اصلاحاتی روی آن انجام داد. حکومت عجیب و غریب این خودرو از سال 1998 آغاز شد. اما در سال 2010 سازنده ایتالیایی آن به این نتیجه رسید که چشم مردم به اندازه کافی ریخت این ماشین را تحمل کرده و بهتر است خط تولید آن را متوقف کند. البته امروز بقایای آن در خیابان‌های ایتالیا درحال حرکت است

Fiat Multipla
Fiat Multipla

Stutz Blackhawk

یک خودروی لوکس آمریکایی است که از سال 1972 تولید شد و تا 15 سال در خط تولید باقی ماند. هنوز بعد از گذشت بیش از چهار دهه روشن نیست که چه چیزی در ذهن طراحان بوده که چنین خودرویی را ساخته‌اند. درازای این خودرو تقریبا 6 متر است. با این حال Stutz Blackhawk جزء خودروهای گرانقیمت است، چراکه هزینه خرید آن در سال 2017 بیش از 120هزار دلار است. سازنده اولیه این خودرو نسبتا ناشناخته است، اما بعدها از یک شرکت مشهور به بازار عرضه شد.

Stutz Blackhawk
Stutz Blackhawk

Brubaker Box

شاید باید به سازندگان این خودرو برای ساخت زشت‌ترین ماشین مدال افتخار داد، چراکه به معنای واقعی کلمه زشت‌ترین ماشین را ساخته‌اند به طوری که شبیه یکی از تجهیزات جهنمی است و هیچ شخصیتی در آن وجود ندارد و تنها شبیه جعبه‌ای است که روی چهارچرخ گذاشته شده است. این خودرو برای حمل بار (Kit car) است که سازنده ایده آن را از مینی‌بوس فولکس‌واگن گرفت تا بتواند آن را به‌روز کند که البته این طرح سودآور نبود و بروباکر ورشکست شد.

Brubaker Box زشت ترین خودرو
Brubaker Box

Reliant Robin

انگار سازنده خودرو به صورت ناشیانه تلاش کرده تا یک ماشین، یک قایق و یک موتورسیکلت را به صورت همزمان بسازد. این یک ماشین کوچک سه‌چرخ تولید‌شده توسط شرکت Reliant Motor انگلستان است.

Reliant Robin یکی از محبوب‌ترین ماشین‌های فایبرگلاس در تاریخ بود و امروز توانسته جایگاه خود را در فهرست زشت‌ترین خودرو‌ها در مجلات برتر اتومبیل حفظ کند. این خودرو اولین‌بار در سال 1973 ساخته شد تا جای Reliant Regal را بگیرد و ساخت آن تا 30 سال ادامه پیدا کرد.

Reliant Robin زشت ترین خودرو
Reliant Robin


تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits