دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بررسی تخصصی و تست بی ام و i8 رودستر مدل 2018 ( BMW i8 Roadster )
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نمونه‌ی نهایی و قابل تولید بی ام و i8 رودستر در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۷، به‌طور رسمی رونمایی شد. بی‌ام‌و i8 رودستر با داشتن سقف نرم تاشونده، رنگ متالیک مسی و ظرفیت دو سرنشین، همان محصولی است که می‌توان از یک شرکت آلمانی انتظار داشت.

بی ام و i8 رودستر مدل 2018 ( BMW i8 Roadster )

نمونه‌ی نهایی و قابل تولید بی ام و i8 رودستر در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۷، به‌طور رسمی رونمایی شد. بی‌ام‌و i8 رودستر با داشتن سقف نرم تاشونده، رنگ متالیک مسی و ظرفیت دو سرنشین، همان محصولی است که می‌توان از یک شرکت آلمانی انتظار داشت.

سقف نرم و تاشوی i8، با قابلیت فعال شدن تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت خودرو، در زمان ۱۶ ثانیه باز و بسته می‌شود. مکانیزم اتصالات آلومینیومی آن، به‌منظور تضمین دقت بالا، تماماً توسط فناوری چاپ سه‌بعدی تولید و اجزای بیشتر جهت حذف صدای مزاحم در کابین در آن نصب شده است.

سقف پارچه‌ای و چهارفصل بی ام و i8 رودستر به‌صورت عمودی در عقب خودرو قرار می‌گیرد. صندلی‌های ردیف عقب در مدل رودستر کاملا حذف شده‌اند؛ اما با این وجود، i8 رودستر فضای بار بیشتری در اختیار قرار می‌دهد. فضای بار اضافه‌شده در بین محل جمع شدن سقف و صندلی‌ها و به‌طور کلی فضای عقب به قدری است که تیم مهندسی بی‌ام‌و، قول داده که خریداران i8 رودستر، از نبودن صندلی‌های عقب ناراحت نخواهند شد.

بی‌ام‌و i8 رودستر با قدرت بیشتری همراه شده است؛ به لطف سیستم جدید eDrive و ساختار سبک‌وزن LifeDrive، مدل‌های ۲۰۱۹ رودستر و کوپه‌، ۳۶۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند که نسبت به مدل فعلی، ۱۲ اسب بخار ارتقاء داشته است. علاوه بر این، i8 رودستر با ۶۰ کیلوگرم وزن بیشتر در مقایسه با مدل کوپه، ۱۵۹۳ کیلوگرم وزن دارد. پک باتری جدید ۱۱.۶ کیلووات ساعتی جایگزین پک ۷.۱ کیلووات ساعتی شده است؛ موتور برقی i8 با توانایی طی کردن مسافت ۲۸ کیلومتر، به تنهایی ۱۴۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که با ترکیب شدن آن با پیشرانه‌ی بنزینی و فعال شدن حالت هیبرید، در ۱۰۰ کیلومتر ۳.۳ لیتر سوخت مصرف می‌کند. پیشرانه‌ی بنزینی توربوشارژ سه سیلندر، ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

در این ویدئو به بررسی مشخصات ظاهری و فنی بی ام و i8 رودستر مدل 2018 ( BMW i8 Roadster ) می پردازیم و در تست رانندگی با این خودرو ، نقاط ضعف و قوت آن را بررسی می کنیم.


divider

مطالب مرتبط بیشتری را در این زمینه بخوانید:

بررسی تخصصی و تست فولکس واگن توارگ مدل 2018 ( VW Touareg )

بررسی تخصصی و تست رانندگی رنو کولئوس مدل 2018 ( Renault Koleos )

بررسی تخصصی و تست فولکس واگِن گلف GTI مدل 2018 ( VW Golf GTI )

بررسی تخصصی و تست رانندگی پژو 5008 مدل 2018 ( Peugeot 5008 )

بررسی تخصصی و تست پورشه کاین هیبرید مدل 2019 ( Porsche Cayenne )

divider

ترجمه و گردآوری: علی گلی
مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits